ik zit erdoorheen

Hoi madelief,

als je nog steeds zo moe bent moet je   gewoon bij je huisarts langs en je daarna bij je werk ziek melden. Dan ben je aansluitend op je zwangerschapsverlof ziek.
Als je oververmoeid weer aanhet werk gaat het helemaal niet beter en wordt het misschien alleen erger. Een van mijn beste vriendinnen heeft dit ook gehad en die is dus echt pas later weer terug aan het werk gegaan.
Vraag het even na.

Ik hoop overigens dat het inmiddels iets beter met je gaat. In ieder geval weer veel sterkte met de peuterpuber en je kleine.

groetjes
Desi
 
het enige wat ik nog kan toevoegen is:
je bent echt geen slechte moeder, je doet alles  naar eer en geweten en helaas alle moeders zijn ook maar mensen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je erdoorheen zit. Ik heb hetzelfde gehad na de bavalling van mijn jongste. de oudste was toen   net 2 en ook ontzettend veel ziek (hij heeft zware astmatische bronchitis). En van de zwangerschap veel last gehad waardoor ik al weinig had geslapen. En dan zo'n kleintje erbij waar ik ook zelf voor moest zorgen. (ik heb n hele lieve man, maar hij werkt fulltime en we hebben een eigen zaak, dus veel werk en zijn vader is ergstig ziek waar wij zorg voor dragen). Dus veel stress en heisasa toen ik uit het ziekenhuis kwam (keizersnede). veel gehuil van de jongste, dus weinig slaap en uitrusten zit/zat er niet in.
Ik denk dat ik wel bijna een jaar met mezelf heb geworsteld, dat alles niet lekker viel, ik ook, naar mijn idee, niet zo prettig was voor de kids en voor mijn man.
Nu alles in rustiger vaarwater is (we hebben pas verbouwd/verhuisd), de jongste loopt en zijn jankperiode grotendeels voorbij is, is het voor mij ook rustiger.
Toen we in het nieuwe huis goed en wel woonde heb ik de kids te bed gelegt, de oppas geregeld (oma) en ben met manlief naar het theater gegaan, even een avondje voor onszelf. En pas toen begon ik me weer mezelf te voelen. Nu hebben ik en mijn man ook afgesproken dat we dat vaker gaan doen om tot ons zelf te komen.
2 kids hebben is heerlijk, maar je moet je ook even op kunnen laden.

Mijn tip: besteed je kids eens uit en ga lekker iets voor jezelf doen, uitgaan, lezen, of gewoon even lekker slapen!!! (dat heb je nodig als je van 6u tot 23u aan het rennen bent).
Een goede moeder is er een die vooral naar zichzelf luisterd!!

memmeh
 
Terug
Bovenaan