Ik zit even in de knoop met mij zelf.

Hoi Willy,

Persoonlijk vind ik 35 jaar absoluut niet te oud om nog aan een 2e kindje te denken, hoor!
Zoals mijn naamgenote al schreef, leeftijd zegt niet zoveel over hoe je als moeder functioneert.

Ik denk alleen wel dat het wijs is je keuze niet al te lang uit te stellen. Helaas weet ik uit ervaring dat als zwanger worden en blijven allemaal niet zo soepel verloopt, je zo jaren verder kan zijn voordat je een baby in je armen kunt houden.
Zelf was ik bijna 26 jaar toen we voor de 1e gingen en uiteindelijk 28 jaar toen Eva geboren werd.
Wij hebben om die reden bewust ook niet zo heel lang gewacht met de keuze om voor een 2e kindje te gaan. (Toen was het trouwens de 2e ronde al raak, dat zul je net zien...)

Wat betreft je angst weer zwanger te worden van een drie of meerling, die zou ik gewoon uitspreken tegenover je gyneacoloog, die kan je vast meer informatie geven.

Groetjes Marieke

Heel vervelend wat jullie hebben meegemaakt, gun jezelf je tijd en je verdriet hierover!
Leah is geboren toen ik bijna 37 was.......!!!
Natuurlijk snap ik je angst goed dat er weer zo iets onverwachts kan gebeuren, dat zal blijven.
Leah is geboren na 2 miskramen en een vroeggeboorte; een echt onbezorgde zwangerschap zat er voor mij dus niet in, maar ik ben nu zo dolgelukkig dat ze er is......
Succes met afwegen!!

Hoi Willy,

Ik herken je verhaal zeer zeker nog, het raakte me toen.

Ik had ook altijd een andere planning in m'n hoofd, maar bepaalde dingen in het leven kun je nou eenmaal niet plannen.

Ik weet er alles van, 'pas' na een jaar zwanger, een goede zwangerschap en een kerngezond kind. Vervolgens wonder boven wonder patsboem zwanger in de 1e ronde van de 2de uk, maar helaas een mk en vervolgens weer een mk. Dus tja, wat valt er te plannen in het leven?

Ik heb me erbij neer gelegd en ik zie wat de toekomst ons brengt...ik hoop dat ons mannetje zich ooit grote broer mag noemen.

Er was een periode in m'n leven, dat ik onzeker was over alles, maar ik heb me eruit weten te knokken. Na de 2 mk was het gevoel niet terug, maar ik ben wel weer onzeker en twijfel soms over kleine dingen.

Het enige wat ik zeker weet is dat het heel belangrijk is om naar je gevoel je luisteren en heel veel praten!!! Sleep elkaar erdoor!

Veel liefs Lientje

Terug
Bovenaan