ik zoek een geschikte drinkbeker

Hoi meiden,

nu de kleine 6+ maanden is wil ik beginnen met
drinken geven vanuit een beker. De fles ook nog wel,
maar steeds even oefenen met beker.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een anti-lekbeker,
maar liever GEEN tuitbeker.
Ik heb gehoord dat  de ''niet-tuitbekers'' er ook zijn in
antilek, maar ik kan ze nergens vinden! Dan zit er dus
als 't ware een schroefdop op (met drinkgat) die je er
later af kan laten zodat het een heuse echte beker wordt...

Weet iemand waar ik dit kan kopen???
Of hebben jullie andere ideeën/tips?

Ik heb een antilek beker met een flexibele tuit van Nuby. Je wilt geen tuitbeker, maar ik vind hem erg handig. Makkelijk mee te nemen en hij lekt echt niet.
Wat jij bedoelt weet ik niet en weet dus ook niet waar je dat kopen kan. Heb er nog nooit van gehoord.

Sorry Karoline maar ik vind het (ehum) klote bekers!   Een paar keer kauwen en er zitten scheuren in het sileconen rietje. En zeg maar tegen een kind van nog geen jaar dat dat niet mag!  In het bovenste stukje van het rietje zit een soort klepje en dat ging stuk (geen antilek meer) Zodra de mijne een aantal tanden had kon ik zo weer een nieuw "rietje"kopen.Dat heb ik twee keer gedaan en toen vond ik het mooi geweest (kwa prijs kun je dan beter een nieuwe kopen)   Wij gebruikten voor onze dochter een Avent antielekbeker voor onderweg. En voor thuis hadden we een speciaal bekertje. Het bekertje is van Difrax en heeft aan 1 kant een hoge kant met een iets schuine rand  zodat er makkelijk uit gedronken kan worden. Ik heb heel wat bekertjes geprobeerd en die van Difrax is echt mijn nr. 1   Het is zeg maar een tussen oplossing naar een echte beker.

Groetjes Regiena

Hoi Regiena,

Mijn dochter heeft nog geen tanden...dus geen problemen hier...hoewel er waarschijnlijk binnenkort eindelijk eentje gaat komen...zal tijd worden...

Die difrax-beker heb ik ook trouwens, is idd ook een handige!
En die Avent-tuit-beker ook, maar die is hier geen succes.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

hoi

Mijn dochter had wel tanden maar ook ik heb die bekers heel lang gebruikt,omdat ze niet uit een andere beker wilde drinken.dus ik zou het gewoon proberen en dan met die zachte tuit.gr wendy

De Avent bekers heb je in twee maten. De kleine heeft een wat meer "rubber"tuitje en de grote is van stevig rubber. De meeste tuitbekers hebben een harde tuit. De zachter rubbere tuits van de kleine bekers kun je niet los kopen (tenminste bij ons) en de hardere rubbere tuits wel. Ik heb het gebruikt voor mijn dochter en heb er nu een nieuwe tuit voor gekocht zodat mijn zoon hem kan gebruiken. Je kan de beker helemaal uit elkaar halen dus makkelijk schoon te maken. Ik heb van alles geprobeerd omdat ik vond dat een tuit slecht voor de vorm van de tanden zou zijn. Maar mijn dochter heeft een prachtig gebid en  een Avent beker gebruikten we alleen voor onderweg  dus ze dronk eigenlijk altijd uit de Difrax beker. Met haar eerste verjaardag heeft ze een "echte"eigen beker gekregen. Vanaf toen hebben we geen tuitbekers meer gebruikt. Bij ons op het cb krijg je als advies (dat als je kind 6mnd is) dat je  je kleintje  een bekertje moet geven. Gewoon mee laten spelen.........En ook  in de wipstoel  zetten en in de beker een klein bodempje water doen. En natuurlijk bij je op schoot.

Groetjes Regiena

Hoi,

Ik heb nog nooit gehoord van antilekbekers zonder tuit.
Ik heb de tuitbeker van Friso. Te bestellen via frisokindervoeding.nl
Perfecte beker!!!!!! En vergeleken met de andere bekers een stuk goedkoper. Ik heb er een paar gekocht (voor als er een in de  afwasmachine zit en een  twee voor de opa's en oma's)  en dan zijn ze nog goedkoper.
De aventbeker heb ik ook. Een stuk duurder en lekt vreselijk.

Groetjes,
Linda (mama van Mirte, 03-05-2006, en 24 weken zwanger van de tweede)

Terug
Bovenaan