ik zoek mensen van het januari 2008 topic

Hier nog ff foto van Zifjon vandaag op dit tijd stip  precies 1 jaar geworden.

Hee hoi,

Jorijn is 25 januari geboren en is dus net 1 jaar geworden. De avond ervoor samen met m'n man de hele bevalling nog eens besproken, mooi zoals je elkaar aanvult. Wat de een niet weet, weet de ander. Op de dag zelf hebben we het druk gehad en is ons mannetje dik verwend, maar heb ik er dus niet echt bij stil gestaan, meer een wauw gevoel! Helemaal toen ik hem in z'n taartje zag graaien, wat is het toch een heerlijke ventje!

Jorijn heeft toen ie 6 maand was een redressiehelm gekregen. Hij had een voorkeurshouding en daardoor was er een afplatting ontstaan. Vlak voor z'n verjaardag kregen we groen licht voor het afbouwen en nu draagt hij hem alleen nog maar 's nachts, dit weekend gaan we proberen zonder. We zijn trots op hem, hoe hij er mee om is gegaan en het resultaat is dan ook super, een mooi rond bolletje!!!

Voor de rest is het een klein reusje, hij behoort volgens het cb tot de grotere kindjes. hij heeft sinds hij 11 maanden is 2 tandjes en boven zijn er 2 in aantocht.  Qua ontwikkeling maakt hij momenteel reuze sprongen, hij gaat nu uit zichzelf zitten vanuit uit z'n tijgersluip, gaat staan, loopt aan de hand, ons mannetje wordt groot...

Helaas heb ik pas een miskraam gehad, dus ja, bij ons is de wens voor een 2de er zeker. We zien wel hoe het loopt, we zijn hoe dan ook heel happy met onze zoon.

Liefs Lientje

Ps Mariska, van harte gefeliciteerd met  Zifjon!!!

Hallo,

Hier nog een januari mama. Ruben is 9 januari 1 jaar geworden.

Ruben heeft sinds september al 8 tanden. Nu staat het al een tijdje stil..ben benieuwd wanneer de kiezen komen, maar van mij mag het nog wel even wachten hoor.

Ruben is een heel lief en tevreden ventje overdag. Hij speelt goed zelf en geniet van alles. Eten doet hij als de beste, hij vindt alles lekker.

Zoals jullie misschien al wel bij de andere onderwerpen hebben gelezen slaapt Ruben alleen erg slecht s'nachts.
Hij heeft half december buisjes gekregen in zijn oortjes na 4 oorontstekingen. Daardoor is zijn nachtritme helemaal verstoord. Hij is nu al 3 maanden uren lang wakker s'nachts.

Maar, afgelopen nacht heeft hij doorgeslapen. Ik had zijn bedje heel strak opgedekt. Toen hij een paar maanden was heb ik hem namelijk ook ingebakerd en dat hielp enorm bij hem. En dus vannacht ook, of zou het toeval zijn....Ik hoop het niet!

Voor ons geen kindje meer. Ruben was de tweede, en we vinden het mooi zo. Erg gelukkig en tevreden met twee gezonde kinderen!

Groetjes,
Annelieke

Hoi kim,

En hoe was de verjaardag van kyan??
Hopelijk heb je een fijne dag gehad en heb je een beetje kunnen genieten.
Yordi zijn verjaardag is al geweest en we hebben het hele weekend gevierd.
Erg druk, dat wel,maar wel super leuk.
De avond van te voren de hele bevalling weer herbeleefd en ik was best wat emotioneel.

Wij denken ook weer aan een 2e.
Had vorige week wel alle symptomen,maar nog niet positief getest( ik test pas erg laat positief) was een paar daagjes overtijd en later bloedde het toch. Dokter vermoed een vroege miskraam. Dat er iets mis is gegaan met de innesteling of zo.
Maar goed we gaan gewoon weer vrolijk verder klussen hihihihi
Proberen jullie ook nog weer voor een kindje??

Liefs marielle en yordi16.01.08

Hoi

Hier nog een januari moeder. Tessa is geboren op 3 januari. ik was 13 januari uitgerekend. Het gaat goed met haar. Ze loopt de hele kamer door, en kent een paar woordjes. Verder gaat het slapen steeds beter, en slaapt ze af en toe ook een nacht door! en dat is voor Tessa heel wat  Ze heeft sinds vorige week pas haar 3de en 4de tand door, en ze is klein. Ze heeft meestal nog mt 74 aan. Ze is verder een goede eter, alles gaat schoon op, behalve brood, daar moet ze de goeie bui voor hebben. Meestal krijgt ze haar drinken nog in een fles. Vorige week een tuitbeker bij een vriendin ondekt waar ze goed uit drinkt. verkrijgbaar bij de baby walz en vandaag heb ik ze gekregen. Dus morgen gelijk maar uit proberen.

Nog even een foto van onze meid, die weer op zoek was naar een nieuw avontuur!

groetjes grietje

Ook ik ben in januari 2008 mama geworden. Vanaf oktober ben ik af en toe op het forum te vinden.

Onze dochter Eva is op 3 januari geboren. Het is een erg lief, rustig, vrolijk  en makkelijk kind. Op het motorische gebied ontwikkelt ze zich niet zo snel, maar ze opserveert heel nauwkeurig en het is een echte kletskous, heel gezellig. Ze begint het nu een beetje te ontdekken dat ze zich kan optrekken en zit in een fase dat ze  alles "zelluf" wil doen als we gaan eten, er word hier dus heel wat af gesopt en gestofzuigd!! Eva is ook een kleintje, zij draagt nu broekjes en jurkjes  maat 80, maar truitjes maat 74.

Leuk om te lezen hoe kinderen van de zelfde leeftijd zich toch op heel verschillende manieren ontwikkelen.

Groetjes Marieke

Nog een kleine aanvulling: Ook wij gaan weer voor een 2e kindje, we hebben gewacht totdat Eva 1 jaar was. Het heeft wel even geduurd voordat Eva er was dus ik hoop dat het deze keer sneller gaat.

Eva heeft nu net 4 tandjes, ze heeft (tot nu toe, dat mag ik wel even af kloppen..) nooit zo`n last gehad van het doorkomen).
Wat betreft eten lijkt ze op haar moeder, ze houdt meer van wat mediterane smaken en vis dan van de Hollandse pot. Drinken doet ze nog uit een flesje, het principe van een tuitbeker begrijpt ze niet, maar af en toe een slokje uit een gewone beker vindt ze heel interessant.

Hallo allemaal

Kyan's verjaardag was geweldig maar ook erg emotioneel. je denkt toch weer terug aan de bevalling en hoe snel het allemaal is gegaan. Wij zijn sinds nu weer bezig voor een kleine, we wilde ook wachten tot Kyan 1 jaar was. Weten jullie nog dat er voor dat "onze Kyan "geboren is nog een Kyan geboren is op het forum? Spreekt iemand hun nog?
Ik vind het echt leuk om hier met jullie te schrijven en misschien is het wel een leuk idee om eens met de januari mama's te meeten in een binnenspeeltuin ofzo?

Kyan is een lieverdje en het lijkt hem geweldig met anders baby;s te spelen. Het is een allesetertje en loopt nu langs de tafel en van de tafel naar de bank. Hij zegt ook al wel een paar woordjes zoals: papa, mama, eten (zijn lievelingswoord), ditte, bah, da da = daag. Hij zwaait en doet het kiekeboe spelletje, geeft kusjes en kan echt heerlijk knuffen. Hij is enorm verwend met zijn verjaardag. Een blokkenkar, een fietsje, puzzel, zwem,broek, trein, pyama en nog veel meer wat ik zo allemaal niet uit mijn hoofd weet, kortom een geslaagde dag!

Terug
Bovenaan