Ikke ook, hoeffe nie, niet doen... ik word er gek van!

Hoi meiden,

Zo lief als Sven net na de geboorte van Tim was, zo vervelend is hij nu. Ik heb zo onderhand het punt bereikt dat ik het niet meer leuk ga vinden en ook niet meer het geduld er voor op kan brengen.
Nu weet ik dat 2 jaar gewoon een moeilijke periode is maar dat het zo erg kon zijn.....

Sven roept nu de hele dag (zelfs in zijn slaap!) 'ikke ook!'. Alles wat wij of Tim hebben, moet meneertje ook. En als hij het niet krijgt, dan is het huis te klein. Naast die zin hoor ik de hele dag 'ik moet...', 'niet doen!' , 'selluf doen' of 'mama, mag niet!'. Alsof meneer hier te bepalen heeft wat er wel en niet mag gebeuren.

Het ergste is het natuurlijk als ik Tim de fles aan het geven ben of aan het verschonen. Gisteren bijvoorbeeld heeft hij in de tijd van een luier verschonen de halve pot kiezeltjes van de plant door de kamer gegooid, zijn ton van de duplo door de kamer gesmeten en de lak van de verwarming er bijna afgeschuurd. En dit is dan nog maar een greep uit het assortiment.

Op een pedagogisch didactische verantwoorde manier hem terecht wijzen heeft geen zin want meneer lacht me gewoon uit en soms gaat dat ook gewoon niet met nog een kind op de arm. Gisteren heb ik hem uit pure frustratie in zijn bed gezet maar daar ben ik eigenlijk heel erg tegen omdat zijn bed een fijne plek moet zijn. Het is toch al niet zo'n beste slaper. Maar ja, dat is nog de enige plek waar hij niet weg kan lopen.

Ik vind het zooooo frustrerend omdat we met zijn tweetjes in zo'n negatieve spiraal belanden wat ik echt niet wil. Ik begrijp vanuit zijn kant wel dat hij het idee heeft dat alle aandacht naar Tim gaat. Maar ja, als ik dan tijd voor hem heb, wordt zijn gedrag niet veel beter.

Hebben jullie suggesties, ik ben echt uitgedacht.

Groetjes,
Maike

Ojeee, wat een drama, ik begrijp je goed, ik heb dan niet 2 kinderen maar Jesse zit de hele dag achter de katten aan, als hun binnen zijn.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar niks helpt. Zo frusterend.

Is het misschien een optie om een pop voor Sven de kopen, dat hij dezelfde dingen kan doen als jij, wanneer je met Tim bezig bent, bijv met verschonen Fles geven.Zo krijgt hij ook aandacht en doet hij iets waardoor hij misschien niet met dingen gaat gooien

Als hij iets doet wat niet mag zou ik het natuurlijk zeggen waarom het niet mag en misschien op een stoeltje in de gang zetten, zo kun jij even verder met Tim en verlies je geduld ook niet.

Ik ben vandaag begonnen Jesse elke keer op de gang te zetten en naar waarchuwen en uitleggen waarom je de poes niet auw mag doen.
Tot dus ver werkt het niet, maar ik zet door, anders weet ik het ook niet. De katten hebben geen leven hier.

Ik hoop dat mijn advies wat is.
succes, ,laat je nog weten hoe het gaat.

Gr Linda

Hee Linda,

Bedankt voor je reactie. De pop is misschien een goede optie. We hebben het al wel met zijn Elmo knuffel geprobeerd maar die maakt geen indruk. Die wil hij geen fles geven of zoiets dergelijks. Misschien dat een pop wat echter is.

Op de gang zetten durf ik niet omdat hij dan de trap op kan lopen of zich opsluit in de wc. We hebben wel een strafhoekje maar dat maakt dus geen indruk, daar loopt hij gewoon weg. Ook als ik hem terug blijf zetten en tja, met een baby op je arm is dat ook niet echt makkelijk. Daarom wordt het nu dus zo frustrerend. En ik denk dat Sven dat maar al te goed doorheeft en daardoor zo'n misbruik maakt van de situatie.

Zit al helemaal in zak en as. Zie die schrikbeelden van al die opvoedprogramma's voor me. Dat wij ook zo worden. Ik hoop echt niet dat het zo ver gaat komen maar ja, we zijn al aardig op weg, helaas....

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

OOOOW ik ken je frustratie hoor. Patrick had dat dan niet toen ilona geboren werd, maar heeft ook deze periodes gekent hoor.
Het waait dan op den duur over en dan is het een tijd rustig in the house en dan begint het weer! Zoals momenteel bv.

Of ik je tips kan geven? Het enige wat ik kan zeggen is rustig proberen te blijven (wat mij zelf ook regelmatig niet lukt) en momenten van rust voor jezelf te creeeren zodat je het allemaal weer hebben kan.

Sterkte!

x

Pffff, moeilijk zeg!! Ik zou zo 1, 2, 3 de oplossing niet weten, maar ik ben bang voor wat me te wachten staat als eind maart onze baby geboren word....
We hebben nu een puppy in huis van 10 weken en daar is Eline ook echt niet lief tegen. Nou is de pup natuurlijk ook nog heel speels en knauwt nogal graag op Eline's speelgoed, wat Eline dus niet tof vind. En ze vind het ook niet leuk dat de pup nu heel veel aandacht krijgt, vooral van buitenstaanders als ik met Eline en hond buiten loop. Eerder kreeg zij altijd de aandacht, en nu het hondje. Ik weet ook niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Op de gang is hier ook de oplossing niet, omdat we beneden geen traphekje hebben, en ze dus zo naar boven kan, maar Eline kan nog niet zelfstandig weer naar beneden.

Dus ik lees mee naar de tips die iedereen heeft...

Hey Maike,

Ik herken het ook, Birgit heeft van die trucjes dat ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, soms kan ik me echt slecht beheersen pff. ELKE keer als we haar bed ritueel heb gedaan en ik haar instop en weg wil gaan begint ze met dat gedraai en gepiep "mamaaahh poepen.."ik heb gehad dat ik haar liet en dat ze idd in haar luier poepte, dus we gaan zowizo 1x naar de wc, maar het komt voor dat het 6x achter elkaar gaat. Ik heb nu dus met mezelf afgesproken dat het bij 1 keer blijft en daarna bekijkt ze het maar. Dat is nu een paar keer drama geweest maar nu krijgt ze door dat t niet helpt. Gister begon ze weer en ik zei: Birgit ga je nu gewoon even lief doen??? en toen zei ze ja, en ging lief liggen en ik kon gaan??

Wat ik uiteindelijk vaak doe is het volgende: Als ik me realiseeer dat zij de overhand krijgt met haar willetje en dat ik inzie dat ik aan het rennen en stressen ben (heb je vaak niet 123 door, gaat vanzelf!) dan zet ik meteen een punt achter het verhaal. Zodra je dat voor jezelf doet kun je duidelijk zijn. Ik ben van de week toen ze na 2 x "poepen"(niet dus) weer begon met piepen gewoon weggelopen met "nou is het klaar"en na 10 min sliep ze.
Dus misschien is het niet zo'n gek idee om toch maar een traphek te plaatsen, en de wc deur goed af te sluiten zodat hij wel op de gang kan? zo'n plekje is toch wel prettig hoor, even allebei rust, kun jij even bijkomen en hij even uitrazen. En zodra hij te ver gaat, hup meteen erheen!

Ik ben erachter dat ik er door meteen een eind aan te maken en die afstand te nemen ik zelf ook even rust krijg. Maar dan verzint ze weer wat anders en heb ik t weer te laat door, maar dan begin ik gewoon opniieuw.

Ik hoop dat je me snapt, maar JIJ bent de baas, en laat blijken dat je het niet pikt!

(oja en Birgit wordt na een paar keer strijd vaak ineens weer liever, alsof ze houvast heeft aan die duidelijkheid)

succes! Evelien

Hoi Maikje,

Wat hier heel goed werkt als Isabelle iets beu is of aandacht wil als ik met Charlotte bezig ben is afleiden. Of over iets beginnen wat we straks gaan doen. Of als ik lang met Charlotte bezig ben dan geef ik haar een opdracht. Wil jij mama helpen? Dan zegt ze al Ja. Dan zeg ik bv: Bouw jij voor mama eens een hele mooie toren van de duplo. Ga jij voor mama de deur eens poetsen? Dan pakt ze een doekje en gaat aan de slag. Of ik geef haar kleurtjes en gaat ze bij ons aan tafel tekenen terwijl ik de fles geef. Dan is ze helemaal blij dat ze iets mag doen. Ik praat dan ondertussen wel veel met haar. Zo van " wat goed dat jij mama zo goed helpt en wat een mooie toren enz" . Als ik het echt even niet weet dan zing ik alle liedjes die ik ken hihi en dat vindt ze ook leuk.
Ik weet zeker dat als ik Isabelle op de gang zou zetten het dan alleen maar erger zou worden.Ik doe dat echt nooit. Ik denk dat het enige wat helpt zelf positief blijven. Dat breng je dan over op hem.

Groetjes Babybelle

Hee hoi,

ben het met babybelle eens, ik geef Alice ook allemaal opdrachtjes als ze een beetje vervelend gaat doen. Daarnaast misschien ervoor zorgen dat hij een keer op een dag een bakje fruit ofzo heeft (of iets wat hij lekker vind) als jij aan het voeden bent. Dan nog een keer zijn favoriete dvd aan als jij een fles geeft en je hebt al 2 keer een rustiger moment.

Als Alice echt heel vervelend is dan zet ik haar wel eens op haar kamer (zit hier wel naast de woonkamer). Ik doe de deur dan dicht en die kan ze zelf nog niet open krijgen. Maar alleen maar voor 30 seconden ofzo. Dan ga ik er weer heen en geef ik haar een kus en vraag of het over is. Het helpt tot nu toe prima.....

Sterkte ermee in elk geval!

Groetjes

Terug
Bovenaan