Ilona, 1 maand oud, raakt haren op voorhoofd kwijt!

Hai dames,

Ilona, onze dochter vandaag 1 maand oud, heeft iets wat voor mij een raadsel is! Vanmorgen haalde ik haar uit haar bedje en ze lijkt een deel van haar haren verloren te zijn. Ze is geboren met prachtige donkere haartjes, mar op haar voorhoofd lijken ze verdwenen.

Kent iemand van jullie zo ´n verhaal?

x Miranda

hoi miranda,

dat zijn de nesthaartjes die ze kwijtraakt. Dat is heel normaal, op een
gegeven moment raken ze bijna al hun haartjes kwijt met name op het
achterhoofd ontstaat er een hele kale plek ook wel een ligplek genoemd.

Als de nesthaartjes zijn uitgevallen dan groeien hun definitieve haartjes heel langzaam   terug.

Dus het komt helemaal goed!

liefs,

Amani

Hoi miranda,

Onze oudste had best veel haar en was donker bij de geboorte.
Op een gegeven moment was ze kaal..
Dat is tot bijna aan haar 10 maand zo geweest en met haar 1e verjaardag had ze weer haartjes.
Nu is ze 21 maanden en heeft ze het bijna op haar schouders.
Vanaf 14 maanden had ze knipjes in.Ze is nu donkerblond
Onze jongste is 7 weken was donker en erg veel haar.
Ze raakt wel wat kwijt nu maar voornamelijk worden haar haartjes donkerblond.
Ik stel me er maar op in dat ze ook kaal gaat worden.
Het zin inderdaad nesthaartjes en de echte haartjes groeien later.

groetjes

Hoi hoi!

Ik ken dat hoor, nix om je zorgen te maken, het groeit gewoon terug!
Mijn oudste had bij de geboorte best een bos haar en met ongeveer 2 maand was alles weg....

Even geduld hebben en dan heeft je kindje weer een mooie bos haar, greetz Sandra

Ik vraag me toch af waarom het bij de een wel uitvalt en bij de ander niet. En hoe lang die periode van nestuitval is. Lotte is nu 14,5 week en heeft (nog?) al het haar van haar geboorte, een behoorlijke bos. En het wordt alleen maar langer. Ik hoop niet dat het nog gaat uitvallen, maar dat zal toch wel niet?

Groetjes, Marisa

Hoi. Dat is heel normaal hoor.. Kinderen kunnen zelfs al d'r haar kwijt raken.. Mijn oudste is ook geboren met prachtig zwart haar en is nu licht. Gelukkig is ie nooit kaal geweest want ik vind kale baby's echt niks (sorry voor de moeders van kale baby's).. Mijn jongste heeft ook (nog) prachtig zwart haar maar ik ben bang dat dat ook niet zo blijft, maar ik vind zwart haar zelf erg mooi (ben harstikke blond haha..)
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

ojee..

als ik dit zo lees moet ik me misschien ook voorbereiden.. Mijn dochtertje Birgit is nu 6 weken en had bij de geboorte al een BOS met haar waar je u tegen zegt.. geen pieken of plukken, nee gewoon een heel mooie bos net als een volwassene, iedereen begint er over!
Ik heb nog niet het idee dat ze haren verliest.. alleen op haar achterhoofd is t wat dunner van t liggen... Laten we hopen dat alles blijft zitten.. maar ik hou er toch maa rekening mee!

hoi lieve allemaal!

Nou, ik ben helemaal gerustgesteld hoor! Ik had er echt nog nooit van gehoord. Ons zoontje, nu 20 mnd, heeft idd wel zo ´n kaal plekje op zijn achterhoofd gehad, maar voor de rest was zijn haar mooi blijven zitten. Ik bereid me er nu maar op voor dat ons kleine meisje kaal gaat worden!

Terug
Bovenaan