@immke

Vraagje, waar heb jij je gastouder diploma gehaald? Ben me er een beetje in het verdiepen maar heb geen idee waar ik moet beginnen en wat er precies nodig is om het te worden.

Alvast bedankt!

Hoi Iris,

Ik heb eerst navraag gedaan bij het gastouderbureau hier in haaksbergen. Zij zullen straks voor mij ook de kinderen zoeken en de bemiddeling doen.
Via hun kwam ik bij www.degastoudercentrale.nl voor het gastouder diploma. Om dit te mogen doen moet je wel aantoonbare ervaring hebben. Dit kan je ook wel terug vinden op de website.
En ik kwam bij www.redlevens.nl voor de kinder EHBO.
Daarnaast moest ik naar de gemeente voor een verklaring omtrent gedrag van mijzelf en mijn partner.
Vanuit het gastouderbureau zijn ze hier geweest om te kijken of mijn woning veilig is en voldoet aan de iesen. de risicoinventarisatie.
Nu ik alle diploma's (gastouder en EHBO) en de verklaringen omtrent gedrag in huis heb heb ik dat opgestuurd naar het gastouderbureau. Zij gaan mij nu registreren bij de gemeente en daarna mag ik aan de slag.
Al met al gaat er best veel tijd overheen terwijl je de diploma's met een paar weken behaald kan hebben. Ik moest 4 weken wachten voordat ik mijn EHBO diploma toegestuurd kreeg en het kan nu nog ongeveer 5 weken duren voordat de registratie rond is bij de gemeente.
Gelukkig hebben we hier financieel rekening mee gehouden en neem ik in de zomer zelf geen vakantie op dus is het niet zo erg dat mijn verlof iets uit loopt.

Ik vond het zelf ook heel onoverzichtelijk wat ik allemaal moest doen. Bij een gastouderbureau bij jou in de buurt kunnen ze je vast meer informatie geven. Dan weet je ook gelijk of er wel voldoende vraag is bij jullie. Daar ga ik wel vanuit, hier in ieder geval wel... Ik ben nu dus zelf op zoek naar kinderen en het gastouderbureau doet dit ook voor mij.

Mocht je nog vragen hebben laat het maar even weten!

Ik vond het gastouderdiploma zelf heel makkelijk te behalen en de kinder EHBO ook.

Liefs

www.parbedie.nl die werkt ook door het hele land ongeveer en zij regelen de studie en ehbo en registratie voor je

vaak heeft elke stad wel meer

de opleiding via parbedie duurt 8 weken + examen maar vroeger mocht je sneller doen en nu ineens niet meer. verandert dus snel

succes

Ik mocht de studie thuis zelf doen en kon het binnen een week gehaald hebben. helemaal in je eigen tempo. ik heb er langer over gedaan. was voor de geboorte van aniek al begonnen maar er ia ook een opdracht dat ze langs komen en ze kijken hoe je ket kinderen werkt, en door bekkenklachten kon ik dat toen niet.

mijn buurvrouw mocht het begin van deze maand niet meer versneld doen, waren ze mee gestopt ivm nieuwe wetgeving dus dat kan anders zijn nu.
schijnt nogal snel te veranderen EHBO is vaak wel wachten op, die cursussen zijn niet alleen voor gastouders toch? buuf heeft die niet kunnen doen omdat we toen hoorden dat het niet door kon gaan.

Ik heb 2 weken teruk het diploma gehaald... Voolgens mij is er bij degastoudercentrale.nl niets veranderd...
Iedereen mag kinder EHBO doen en ik denk dat het voor alle ouders heel nuttig is! Ik kreeg 75% terug van de ziektekostenverzekering en had een hele leuke en interessante dag!

Bedankt voor alle info meiden,

Ik las indd over dat je moest aantonen dat je oppas ervaring heb, hoe doe je dat dan. Ik heb namelijk wel veel op m'n neefjes gepast, maar daar heb ik natuurlijk geen gegevens van.

Ik wil sowieso de EHBO halen lijkt me zeker wel handig te hebben.

Ik ben ook nog gewoon aan het werk en heb er geen haast mee, maar wil het wel gaan doen, het is zo'n gedoe met werk, ben er wel een beetje klaar mee.

Terug
Bovenaan