@immke

Ja je moet aantonen dat je voldoende oppaservaring hebt. Ik heb tot 2 keer toe als au pair gewerkt en ik ben januari 2011 teruggekomen uit Finland na 5 maanden daar als au pair te werken. En je moet dus aantonen dat je het afgelopen jaar ook ... uur oppaservaring hebt. Dat had ik dus niet meer, want Finland gelde daar niet meer voor. Ik pas hier ook af en toe op ons nichtje en zij hebben dat toen voor mij bevestigigd dat ik regelmatig op haar pas. Je moet dat op papier hebben als referentie en ze hebben haar moeder opgebeld.
Als de ouders van je neefjes je willen helpen kan je dat gewoon opgeven als referentie.
Ik vond het heel stom dat er bij bepaalde opdrachten voor het gastouderdiploma gevraagd werd naar voorbeelden dat uit je werk als gastouder. Je mag namelijk pas als gastouder werken als je dat diploma hebt. Ik heb dus gewoon mijn oppaservaring gebruikt en dat was voldoende.
Het moment dat ze langskomen dat je een opdacht doet met een kindje, mag niet je eigen kindje zijn, maar dat mag wel je neefje zijn.

Ik kan de EHBO echt aan iedereen aanraden. Je leert zoveel dingen waar je nooit aan gedacht zou hebben en je zou maar in zo'n situatie terrecht komen.

Terug
Bovenaan