Impasse

ik heb helaas geen keus! ik moet in het zh bevallen.
ik zou ZO graag thuis willen bevallen maar helaas, ook de 3de komt in het zh.
wij wonen 20/25 min van het zh vandaan en ik moest met de 2de tijdens de weeen naar het ziekenhuis.
het is geen pretje maar goed... het heeft er wel voor gezorgd dat ik ineens heel ver was hahahaha.
ik heb me er toen nooit druk om gemaakt want de verloskundige weet echt wel wanneer het tijd is om aan de bel te trekken.

doe wat je hart zegt.... en bespreek het nog eens met manlief

Ik herken je dilemma, ik ben er ook nog niet uit. Wij wonen in Utrecht en het ziekenhuis is wat dat betreft niet ver weg. WIj wonen in een flat met 3 trappen (2e verdieping) en de vk zei bij mij ook: wat wil je, het hangt er een beetje om. Ik ben er dus ook nog niet uit en wil het de volgende keer ook bespreken.

Mijn hart zegt: ik wil het liefst thuisbevallen. Anderzijds zou ik blij zijn dat ik al in het zkh was als er complicaties optreden. Weer aan de andere kant neemt een vk echt geen risico met je. Dus hoe ik er nu tegenaan kijk: als er geen bijzonderheden zijn thuis beginnen en wanneer het 'menens' wordt bepalen of we thuis blijven of toch naar het zkh gaan. Tsja, lastig he?

Wij zijn niet de eerste moeders in spe, iedereen staat ooit voor deze keuze.
Ik wil het liefst thuis bevallen, en voor ons is het 5 a 10 minuten als we toch naar het ziekenhuis moeten. Maar inderdaad heb vertrouwen in de vk, heb vertrouwen in je zelf. Schrijf de voors en tegens op, wellicht helpt dat.
Ik zat halverwege deze zwangerschap bij de gyn en dat zou betekenen dat ik niet thuis mocht bevallen. Ik was zo verdrietig dat de kans was verkeken. En gelukkig mocht ik terug naar de vk.
Voor mij nam dat alle twijfels weg, lekker ontspannen in eigen omgeving. Zelf kunnen lopen zitten liggen, wat je dan ook maar prettig vindt. Ervaring heb ik nog niet. Maar ik heb ook best angst. Maar er zit niet meer op dat het laten te gebeuren, het laat zich niet plannen. Je kan zelfs op het moment dat je weeen beginnen nog van gedachte veranderen, dus meid zie het dan, waar je je goed bij voelt.

hoi,

tja das een goeie.. ik wil graag een thuisbevallling wou dat bij de eerste ook maarja toen was ik ruim 2 weken over tijd en moest ik worden ingeleid. op zich ben je dan wel voorbereid maar ik zat toch aan een infuus vast en kon eigenlijk niet echt ver lopen.. (ja naast mn bed stond een postoel waar ik af en toe even op zat..) dat vond ik wel vervelend.. maar had wat tijdschriften meegenomen om de eerste paar uur te doden voordat er echte weeen activiteit was.
nu zou ik het heerlijk vinden om in mn eigen huis te blijven.. maar moet wel beneden bevallen omdat ik wat zwaarder ben.. dus hoe dat allemaal gaat lopen .. weet ik nog niet.. zetten beneden een 1 persoonsbed neer in de kamer.. en als ik ben bevallen ga ik denk ik toch wel weer naar boven, anders rust ik ook niet echt.. als er wat gebeurt zitten we hier ook ong. een 15 minuten van het ziekenhuis af maar goed dat lijkt lang maar je bent er zo denk ik dan maar.

succes met je beslissing!

Liefs, Christien

Terug
Bovenaan