in bad doen

hoi meiden,

ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk ff een vraagje:
hoe doen jullie je kindjes in bad?
Ik vind het nog al lastig om mijn zoon van 6 mnd in zijn kamer in bad te doen, het word zo een natte boel daar en daar om zet ik hem met bad en al in de douchecabine. Maar hem er uit halen is het grootste probleem. Ik sla snel een grote doek om hem heen en neem m dan mee naar zijn kamer, maar met gevolg dat ik zelf kletsnat ben!
Hoe doen jullie dit en wie heeft DE TIP voor ons?

Groetjes Sas
 
Ik zet mijn kind altijd even rechtop in het bad en 'schudt' haar dan even uit boven het bad en neem haar dan bloot de slaapkamer in. Hier heb ik dan op het bed een badcape klaarliggen en daar wikkel ik haar dan in. Dat werkt voor mij het beste.
 
Lekker samen douchen.

Of als hij al kan zitten badje op de grond hij in bad jij douchen jij je een badjas aan hem pakken enz enz.

Veel badder plezier.

Ps als ze hier een keer in bad gaat en ik ben alleen leg ik een extra grote handdoek tegen me aan pak haar op hou haar tegen de handdoek en sla de flappen tegen haar aan.

Groetjes joyce mama van Mara
 
ik leg altijd een kussen in de wasbak met een handdoek erover als ik hem dan uit bad haal leg ik hem daarop en droog hem daarop af dan wikkel ik hem in de handdoek en kleed hem op zijn kamer aan.En dat werkt super hij kan niet wegzakken in de wasbak als je een hoofdkussen gebruikt,ik hoop dat je begrijpt hoe ik hetbedoel ik doe het nog steeds zo en mijn zoon is 1jaar,succes
 
Hoi Sas,

Ik doe mijn dochter ook in de badkamer in bad en als we klaar zijn breng ik ze heel snel naar haar kamertje. Ik doe alleen geen doek om haar heen. Wel in haar kamertje, daar ligt haar badcape zo uitgevouwen dat ze er zo op kan. En dan vouw ik hem lekker om haar heen en dan kan ik haar op mijn gemakje afdrogen, terwijl zij er nog in ligt, met een hydrofiel.
Ben inderdaad benieuwd hoe andere moeders dat doen dus ik lees met je mee!

Groetjes en succes!!
 
Jeetje, het is druk op het forum!
Wat leuk dat iedereen zo snel reageert, had ik niet verwacht hoor!
Er zitten wel wat bruikbare tips bij, vooral die van de wasbak! Helaas hebben wij geen ligbad en samen douchen zie ik ook niet zo zitten, meneer is nl. al ruim 8.5 kilo en zo glad als een aal als ie nat is! Juist na het douchen er onder vandaan gaan vind ik zo eng, helemaal als mijn man er niet bij is!

Groetjes Sas
 
Hoi Sas,
Ben ik met je eens!! Ik douche ook niet graag alleen als mijn man er niet is!
En het aankleed kussen op de grond leggen is dat anders niet een idee?
(ben trouwens de laatste 2 anoniemen, vergeten mijn naam er bij te zetten)
Mijn dochter wordt wakker!!

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan