In bad doen

Hoihoi,

Ik zit met een probleempje en hoop dat iemand hier me een beetje kan helpen.
Mijn dochter is nu 5 maanden en ik heb de grootste moeite om haar in bad te doen.(in het babybadje want we hebben zelf alleen een douche)
Ze vindt het geweldig hoor en huilt niet ofzo, maar ze is enorm beweeglijk.
Op de een of andere manier kan ik haar niet goed vasthouden en zeker niet met 1 hand om haar te wassen. Haar haren wassen is dus een heel gevecht, want ze is zo beweeglijk dat ze steeds bijna met haar hoofd onder water beland en dan kan ik haar nog net op tijd vastpakken maar wassen lukt gewoon niet.
Heeft iemand tips om dit wat makkelijker te maken, want ik vind het gewoon echt een ramp en zie er steeds tegenop om haar in bad te doen.

groetjes Lydia
 
Hoi,

Je hebt bij de Prenatal speciale stoeltjes (ook voor in kinderbadje) waarin je je kindje legt, zodat jij je handen vrij hebt om bijv je kindje te wassen.
Tot 8 maanden is dit meer een liggend stoeltje, daarna heb je er een waarin ze echt kunnen zitten, maar dat moet je kindje wel heel goed zelf kunnen doen.

Succes ermee.

Reneke
 
Volgens mij waren die stoeltjes waar Reneke  het over heeft, in de aanbieding bij Kruidvat. Vorige week in ieder geval wel maar ik weet niet hoe  lang de actie geldt...
Trouwens het is echt geen ramp als je kindje een keertje onder water beland hoor!
Klinkt heel raar dat ik dat zeg misschien maar als je gaat babyzwemmen hoort dit juist bij de les, onder water gaan.
Het is wel zaak om áls het je gebeurd héél relaxed te blijven en met een vloeiende beweging haar weer op te vissen. Normaal zou  het helemaal  fantastisch zijn als  ze  eerst de kans kreeg zelf op te krabbelen maar dat gaat denk ik niet lukken in  een babybadje, dat gaat beter in een groot bad.....
Mooiste is als je bv een liedje zingt en vooral dóórzingt als ze weer boven water komt zodat ze het idee heeft dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ook niet troosten want dan bevestig je juist dat het heel eng was wat er gebeurde!
Des te panischer jij reageerd des te meer last ze misschien straks krijgt, en juist nu ze zo'n schik heeft moet je dat een beetje zien te voorkomen vind ik.

Misschien denk je wat heb ik hier nu weer aan? Maar ik dacht ik kan als ik voor het badderen toch geen tips heb, beter tips geven voor het geval ze wel onder water komt! haha! Wie weet als je gaat babyzwemmen dat je zelf ook wat vrijer wordt met wat ze wel en niet kan, je zal versteld staan denk ik!

Badderse!!
Groetjes Saskia
 
Haha ja dankjewel hoor Saskia ;)
Nou ben ik gelukkig niet zon paniekvogel wat dat betreft en mijn dochter ook niet. We gingen gewoon hard lachen met zn tweeen :) Maar het is gewoon beetje vervelend omdat ik haar echt niet gewassen krijg. Maar heel erg bedankt voor de tips!
En ik ga ook zeker even kijken naar zon stoeltje.
Enneh...wil heel graag gaan babyzwemmen, maar kan me helaas nog niet over mn schaamte heenzetten

groetjes!
 
heyhey

ja, die dingen zijn nog in de aanbieding bij de kruitvat.
ik dacht dat ik zag staan 9 euro.

mijn dochtertje was ook heel erg beweegelijk.
ik deed haar altijd savonds in bad.
mn vriend hield haar vast, en ik waste haar lichaam en haartjes.
er is een tijd geweest dat ik het echt niet leuk vond, om haar in badje te doen.
toen ze zelfstandig kon zitten, hadden we weer de grootste lol.
ze ging spetteren en met het sop spelen.
maar toen kwam het volgende probleem.
mevrouwtje vind het verschrikkelijk als ik haar haren moet uitspoelen.
echt een rap is dat.
dat moeten we ook echt als laatste doen, want ze gaat tegenwoordig staan in bad, en wilt er dan uit.
tja, t weet allemaal wat he haahahha


liefs, do
 
Hey meiden,

Ik ben vandaag lekker heel de dag in de stad geweest en jaja heb zon stoeltje voor in bad gekocht. Morgenochtend meteen uitproberen dus ben benieuwd.
Heb er nu al zin in hahahaha, en heb het eigenlijk best wel vervelend gevonden om mn meisje in bad te doen dus nu maar hopen dat het ook echt werkt.
Ik laat het snel weten...:)

groetjes
 
Wat je ook zou kunnen proberen is met haar onder de douche gaan. Baby's vinden dat vaak heel fijn. Het is alleen niet handig om dit alleen te doen.

Mijn zus doet dat met haar twee meiden (9 mnd en 3 jaar). Bij hun is het douchen dus een gezellig familiegebeuren.
 
Hoi,

Is het gelukt met in bad doen?

@Do, ik zag toevallig bij prenatal een soort schuimrubberen deksel (lijkt op een slab) die je op het hoofdje van jew kind kan doen om daarna de haren te wassen. Dan komt het water niet in de ogen. Misschien een idee....

Liefs Reneke
 
Terug
Bovenaan