In bad doen

Nou echt fijn is het stoeltje niet haha. Het past niet eens in het badje. Ik heb m bij de kruitvat gekocht en het badje komt van prenatal. Het stoeltje is te groot voor in het badje,haar beentjes  kunnen niet eens in het water maar hangen zo over de rand heen hahaha,  maar nu leg ik haar er eerst in, dan was ik haar lijfje en haren, dan haal ik haar uit bad, haal het stoeltje eruit en dan leg ik haar nog lekker even terug in het water.
Het is heeeel onhandig, maar ja krijg haar haren nu wel gewassen.
Ik wil al een hele tijd met haar gewoon de douche in, maar haar papa wil niet mee helpen(heeft haar zelfs nog nooit gewassen of in bad gedaan, ze is nu ruim 5 maanden) en in mijn eentje durf ik het niet goed aan. Zeker nu ik af en toe vrij duizelig onder de douche ben wegens 2e zwangerschap. Dus dan voorlopig maar even zo en denk dat ik over een tijdje haar gewoon in het stoeltje op de grond zet en dan douche, dat kan natuurlijk ook.

groetjes!
 
Jammer dat haar pappa niet wil helpen. Wij doen ons dochtertje altijd op zondagochtend in bad. Pappa ondersteunt haar zodat ik haar kan wassen. Anders is het idd een heel gedoe. We doen dit ook weleens voordat ze 's-avonds gaat slapen.Het scheelt gewoon als je met z'n 2-tjes bent. Succes.

Gr Esther
 
Hoi,

In ons oude huis deden we de tweeling ook altijd onder de douche, al bijna vanaf hun geboorte.
Een aankleedkussen op de wasmachine, mijn man op een krukje zittend onder de douche en dan gaf ik 1 voor 1 de kids aan.
Terwijl de 1 lekker bij pa onder de douche zat was ik aan het spelen met de ander die lekker in de maxicosi/wipstoeltje lag.
Als je op een krukje/stoeltje zit kun je de kleine beter vast houden, hij/zij zit dan gewoon op schoot. Met jouw lichaam houd je de meest waterstralen tegen, maar spettert het nog wel, die van ons vonden dat helemaal geweldig.
Nu hebben we een bad in ons nieuwe huis en gaan ze samen in het grote bad, ze kunnen al goed zitten.
Toch doen we het nog steeds met z'n 2en, kunnen we elk 1 in de gaten houden en afdrogen.
Mijn man zit in ploegen en we doen ze dus in bad als mijn man in huis is, de ene keer in de ochtend de andere keer in de avond.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Even een ander vraagje over het badje. Denk ik zet het hier maar onder ipv weer nieuwe topic te openen. Ik doe altijd olie in het badje omdat mijn dochter nogal een droge huid heeft. Nu is het probleem dat het badje altijd heel vies is en ik krijg het er niet uit.
Het zijn vieze strepen precies op de rand tot waar het water heeft gezeten.
Ik heb al met een schuursponsje geprobeerd met dreft maar het helpt niet. Iemand een idee hoe ik dit schoon krijg, want het ziet er niet zo fris uit. Het is natuurlijk wel schoon en ik weet waar het van komt, maar als er mensen zin bijv als ik haar in bad doe of ze zien het badje staan op haar kamer dan vind ik dat toch niet zo netjes....
 
Ook mijn dochtertje is ontzettend aan het spetteren in bad. Wat ben ik blij dat we laminaat op 't kamertje hebben. Maar ik sop haar op het aankleedkussen in met shampoo en badschuim. Met mijn linkerhand pak ik onderlangs het hoofdje met mijn duim en wijsvinger rond haar bovenarmpje (bij de oksel) vast. Op deze manier heb je 1 arm vrij om de spetteren en evt. te wassen. Het hoofdje rust dus op je pols. Ik kreeg deze tip van de kraamverzorgster en gebruik hem iedere keer anders is ze meer onder water dan er boven. Ook ben ik gaan babyzwemmen met haar en ze heeft het echt naar haar zin en ik ook. Dus echteen aanrader!
 
hi marcosgirl,

ik weet wat je bedoelt met die randjes, ik gebruik ook badolie en daar blijft nou eenmaal wat vettigheid van achter.

wat ik altijd doe is na een aantal keer badderen, even insprayen met cilit bang, even laten inweken en met sponsje beetje schrobben  en dan schoonspoelen met warm water. werkt bij mij altijd erg goed. je voelt dan ook weer dat het badje lekker glad aanvoelt, oftewel schoon.

succes!!

groetjes paulien  
 
Terug
Bovenaan