in de box of op de grond

bij ons is er discusie gaande.ik wil me dochter op de grond, gezellig achter me aan
maar mijn man en moeder zeggen dat ze in de box moet. veel makkelijker en ze moet ook een veilige plek voor zichzelf hebben. het is ook meer werk ,zo'n uk achter je aan. maar ik ben bang dat ze anders zo eenzaam wordt en denkt dat ze niet van me op aan kan.maar nu is ze zover dat ze begint te krijsen als ik naar de w.c. ga met de deur dicht. wat vinden jullie?

mijn zoontje begint sóchtend in de box en als hij uitgekeken is gaat hij op de grond, eerst had ik hem op een kleed, maar nu hij kan kruipen gaat hij daar van af maar hj vind het heerlijk op de grond. hij heeft ook weer een heleboel om te ontdekken. en stimuleerd dus de beweging

IK ben ervoor om zoveel mogelijk mijn kind op de grond te laten rondscharrelen (onze dame kruip een beetje achteruit, meer nog niet). In een box wordt ze toch meer beperkt en op de grond is er veel meer vrijheid. Tuurlijk gaat ze ook nog geregeled de box in, maar dat is niet meer haar hoofdverblijf.

Bij ons is het af en toe alleen oppassen, want onze zoon van 20 maanden loopt over van liefde voor prul (8 maanden) en uit pure liefde wil hij wel eens op haar gaan zitten.

Miep

Hoi,
ben voor het eerst op het forum. Ik heb een dochtertje van 8 maanden en zij ligt ook heel veel op de grond. Ze kruipt nog niet maar rolt wel heel veel en komt zo ook waar ze zijn wil! Ik heb een hele grote plaid op de grond liggen maar vaak rolt ze daar ook vanaf en gaat ze gewoon haar gang. Als ik even naar boven moet om de wasmachine aan te zetten ofzo dan leg ik haar wel in de box. Vindt ik wat veiliger als ik niet in de buurt ben. Maar zelf vindt ze het op de grond stukken leuker!
Groet, Annemieke

Eigen plekje zoals de box is zo af en toe wel fijn...
Maar voor zijn ontwikkeling is zo'n plekje op de grond toch ook wel goed neem ik aan.
Hele tijd in de box is ook maar saai, hij word dan snel jengelig..

Tom ( 9,5 maand ) zit  vaak op de grond, hij kruipt nog niet, op een matje, omdat we een houtenvloer hebben, glijd hij steeds weg. Hij is druk aan het gooien met ringen en bekertjes. Soms zwaar irritant, haha, maar hij heeft het nodig...
Lekker zijn energie kwijt, en het gooien e.d. hebben ze nodig zo dat ze afstanden kunnen bepalen.

Tom zit mij niet in de weg als hij lekker in de kamer zit, als ik ff snel naar boven moet leg ik hem wel in de box.

En als ik visite heb, dan leg ik hem ook in de box i.v.m. de drukte.
Maar meestal zit ie toch lekker op de grond, daar vermaakt hij zich het best.

oh jaaaaaaa...
Als ik naar boven ga, naar de keuken of naar de wc, dan vertel ik wat ik ga doen, en blijf met hem door kletsen, zodat hij me wel hoort.

Dit helpt echt, bij ons tenminste :)

Er zijn dagen dat Christian (10 mnd)  niet in de box komt... Hij ligt eigenlijk altijd lekker op de grond. Het scheelt natuurlijk wel dat hij niet kan kruipen en slechts langzaam schuift, waardoor hij niet echt ver komt en ik ruim van te voren kan ingrijpen als hij richting dingen gaat die niet voor hem bedoeld zijn.
Ik leg hem alleen in de box als ik wat langer de kamer uitmoet of moet stofzuigen e.d.
Vindt hij meestal ook best. Speelt dan ook redelijk goed.

Terug
Bovenaan