in de box...


Hoi,

even de volgende vraag: onze dochter is 10 maanden en nadat ze vanochtend weer eens hevig protesteerde nadat ik haar in de box gezet had, vroeg ik mij af hoe jullie hier tegenover staan.

Hoe lang zitten jullie baby's gemiddeld lief te spelen in de box en wanneer halen jullie hem / haar eruit?

Sinds onze dochter kan zitten en staan is de box absoluut niet meer haar favoriete plekje. Ik snap best dat ze af en toe lekker wil kruipen en dat mag ook best, maar ik wil niet bijna heel de dag achter haar aan kruipen... Ze moet dus ook van mij een tijd in de box spelen, maar dit gaat steeds vaker samen met een hoop gedram om er weer uit te komen.

Tot nu toe geef ik steeds niet toe, maar soms vraag ik me af: Ben ik niet erg streng???

Groetjes,
Meike

 
ik vind niet dat je streng bent hoor
Volgens doe ik straks hetzelfde als onze zoon zover is
Leren ze ook dat ze niet altijd hun zin hoeven te krijgen
Jong geleerd in oud gedaan
 
Hoi Meike
Moeilijk is dat he? Ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje. Hij is net 1 jaar geworden en zit ook af en toe nog wel in de box. Het begon ook met ongeveer 9 maanden toen hij kon kruipen en overal aan langs kon lopen. Als ik hem s'morgens uit bed haal gaat hij nog een poos in de box. Ik vind het zelf ook wel handig, want dan heb ik ook nog even de handen vrij om wat dingen in het huishouden te doen. Een ander zou misschien denken...dan kan hij wel lekker rondkruipen, maar mijn oudste zoontje is nog wel een beetje baldadig en die duwt hem om enzo. Dus omdat ik dan geen oogje in het zeil kan houden dan doe ik hem er nog even in. En als ik hem s'middags uit bedje haal, dan gaat hij er ook nog even in. Dan kan hij daar even zijn koekje opeten en een beetje drinken. Het lijkt ook wel of hij er nu meer vrede mee heeft dan een poos geleden, maar hij is het natuurlijk ook wel gewend.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal...en ik vind je helemaal niet streng.
Groetjes Renate
 
Jezelf er niet te druk om maken. Zorg dat ze genoeg speelgoed in de box heeft. Ook weer niet te veel, en wissel wat af. Bij mijn dochter deed ik iedere dag 1 ander speeltje in de box. Prachtig vond ze dat. Na 2 weken weten ze het echt niet meer hoor! Mijn dochter was 1,5 toen ze voor 't laatst in de box zat. Nu bij m'n 2e kindje wil de oudste er ook weer in...
 
al sinds 9 mknd wil mijn zoon er nietmeer in. wel in de kinderstoel dus dan dat maar ik heb nu van de box een ballenbak gemaakt en dat helpt. ik vind het niet nodig om ze zo in een hokkie te laten huilen. kan dat ook geen drammen noemen. ik zou zelf ook niet zo klein opgesloten willen worden en hij kruipt dan ook lekker de kamerdoor. ik heb geen kind om in een hokkie te doen tegen zijn zin in. stel je voor dat ie zich het later herrinneerd, zit je zo in een verpleeghuis, haha
 
Ik zie de box niet als een hokkie waar je je kind in opsluit, maar als een gecontroleerde en veilige omgeving waar je soms je kind even in wil laten spelen zodat je je even geen zorgen hoeft te maken wat er met hem/haar kan gebeuren. Daarnaast kan het voor een jong kind dat veel prikkels krijgt heel rustgevend zijn, zo'n kleine overzichtelijke ruimte waarin alles vertrouwd is.
 
Hoi Meike,

Ik ben het helemaal met de laatste anoniem eens! Mijn dochtertje "piepte" ook vaak als ze erin werd gezet, maar zodra ze haar speelgoed zag was het zo goed als over. Wel was het een stuk minder sinds er best veel speelgoed in ligt. Ze kan kiezen wat ze wil gaan doen.
Ze zit er ongeveer een half uurtje in bijvoorbeeld als ik aan het koken ben.
Ik vind niet dat je streng bent!

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan