in de box

mijn dochter wordt over 5 weken 1 jaar.
nu ligt zij bijna niet meer in de box.
meestal leg ik haar namelijk op de grond neer (vloerkleed eronder) zodat ze kan rollen en proberen te gaan kruipen.
doen jullie dat ook of liggen ze bij jullie nog in de box?

groetjes van Aafje
 
Hoi Aafje,

Ik denk dat dat aan jou persoonlijk ligt.
Onze meid is 18 maanden en de box staat nog steeds in de kamer. Ze liep al met 11 maanden dus dan was het ook erg handig om haar even in de box te zetten zodat ik mijn handen vrij had.
Ik moet eerlijk zeggen dat ze er steeds minder in zit maar ik vind het wel handig dat dat ding er staat. Laatst viel een glazen schaal kapot en dan is het wel handig hoor om haar even veilig ergens neer te kunnen zetten. Zeker als je alleen thuis bent.
Voor haar is het ook een rustpunt. Ze wil niet meer slapen 's morgens, maar het is eigenlijk nog een beetje te lang. Dus dan gaat ze tussendoor met een boekje even in de box en dan is ze toch weer een beetje uitgerust.
Dus je moet het zelf weten. Als jij dat ding zat bent ruim je hem toch gewoon op.

Groetjes anninas
 
Hoi,

mijn kindje is nu ook een jaar. Ik laat hem zoveel mogelijk op de grond spelen, zodat hij dingen kan gaan ontdekken. De box is hier namelijk te klein voor heb ik gemerkt. Ik leg hem op dit moment alleen nog in de box als ik dringend iets moet doen of om hem een rustmoment aan te bieden (hij is nogal druk vandaar)

Groetjes
 
het is niet dat ik hem zat ben, maar als ze in de box ligt dan ligt ze wat krapper in haar ruimte, zodat ze voor mijn gevoel wat minder kan bewegen.
ook hebben wij een kat en de box ligt vol met ballonnen, omdat de kat er anders in gaat liggen.
gelukkig komt de kat niet in de buurt als ze op de grond ligt. loopt zelfs weg als esmee de kat wilt aaien
 
Misschien een klein tipje in het kader van de ballonnen: wij hadden dat ook maar ik had ze in een tros aan elkaar gebonden.
Als ons zoontje er dan in moest kon ik met 1 greep de ballonnen uit de box gooien...

Groetjes Saskia
 
Ik zou de box zo lang mogelijk laten staan. en laat haar ook elke dag een vast moment in de box spelen. dan heb jij zelf even je handen vrij, want af en toe moet je toch even wat in huis doen. Ik vind een jaar heel jong om dan al helemaal niet meer in de box te spelen. Ook in de box is genoeg te ontdekken als je de speeltjes maar afwisselend en op niveau houdt.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan