in de box

Hoi Bloempje,

Ik reageerde precies zoals jij; zolang mogelijk laten staan en een vast box momentje op de dag.
Mede omdat hij bij de gastouder ook nog regelmatig in de box 'moest' omdat hij met meerdere kindjes op 1 dag daar was en ze op elkaar moesten wachten.
Ik ben er nu wel achter dat dat per kind verschilt en je het maar tot op zekere hoogte af kan dwingen!
Tot ongeveer 1 jaar vond hij het nog wel prima in de box, kon zich goed zelf vermaken (nu nog) en dus geen probleem.. vanaf 10 maanden kon hij staan dus hij kon zich goed optrekken in de box.
Alleen vanaf met 13 maanden begon het denk ik.. was het KRIJSEN met hoofdletters, zo erg dat ook de gastouder niet meer wist hoe ze er mee aan moest, hij was nog best klein voor de hele woonkamer, samen met de oudere kindjes, maar in de box was géén optie meer. Ik heb hem nog gebruikt om hem thuis ook het box gevoel te laten houden om het haar makkelijker te maken, maar toen zij hem wegdeed heb ik hem ook uit de kamer gehaald. Mijn zoontje was toen bijna 14 maanden... en in de kamer? Ging prima en nog! Hij zat/zit bijna nergens aan wat niet mag en kan zichzelf perfect vermaken. Hij had het gewoon hélemaal gehad met de box! En ik maar denken dat ik hem wel tot 2 jaar zou laten staan! Nou mooi niet dus!!
Het is echt per kind verschillend....daar ben ik wel achter..


Groetjes Saskia
 
hoi dames,

als ik esmee nu nog in de box leggen en ze ziet me niet meer dan is het mopperen/krijsen.
af en toe gaat het goed maar vaak ook niet.

nu scheelt dat zij smiddags nog zeker 3u slaapt waardoor ik iets in huis kan schoonmaken.
ook smorgens slaapt ze nog een uur, maar dan kruip ik er vaak zelf ook nog even in (niet altijd hoor).

we gaan het deze week weer proberen.
ook bij de oppas ligt ze nog in de box en dat gaat prima.
 
Terug
Bovenaan