In de wolken van mijn (onverwachte) 1e echo!

Hallo Sonel,

Wat toevallig, mijn zoontje zijn hartkamers zijn gespiegeld, eentje daarvan is nauwelijks ontwikkeld (de linker) en de linkerhart klep is versteend, en doordat de hartkamers zijn gespiegeld, heeft hij dus ook de transpositie van de vaten. Ook heeft hij een ASD (gat tussen de boezems) en een VSD (gat tussen de kamers. Dit is een extra afwijking maar in zijn geval erg positief want als die er niet zaten kon hij niet leven met deze afwijking.
Hier zijn ze met de 20 weken echo achter gekomen, een rot tijd, onzeker en veel verdriet, omdat ze niet konden zeggen hoe het zou gaan als hij geboren zou worden, of hij uberhaupt hiermee zou kunnen leven....Maar Mees is een kleine wondertje! Het gaat erg goed met hem. Bij de 1e operatie heeft hij hartritmestoornissen gekregen... en hiervoor heeft hij afgelopen januari een pacemaker gekregen, maar verder doet hij het super! WE krijgt hij sinds hij de eerste operatie kreeg, sondevoeding.

Hoe gaat het met jou kindje? heeft hij 'alleen' de transpositie?? Heeft hij de switch al gehad??
Vond je het spannend toen je zwanger was van de tweede of deze ook een hartafwijknig zou krijgen?? Ik vind het wel spannend, maar heb er een goed gevoel over....
Ben erg benieuwd naar jou verhaal.... Een harte kindje, brengt wel veel zorgen...De operaties zijn heftig....

Liefs Sarah

Terug
Bovenaan