In de ziekenhuistas.

Het is trouwens slim om een donker (zwart) shirt/hemdje mee te hebben voor tijdens de bevalling. Als er na de bevalling foto's gemaakt worden als je baby op de buik ligt dan zie je niet alle bloedvlekken. Geeft iets minder bloederige foto's!

Voor foto's kun je zowieso beter wat afspraken maken, voor je het weet sta je er half naakt op. Tegenwoordig heeft het de voorkeur om je kindje op je blote buik te leggen i.p.v. op je t-shirt, die trekken ze zo even omhoog bij het overhandigen. Zo hield ik maar weinig foto's over die ik de familie kon laten zien.

Waar ik voor zorgde.... extra mutsje die je toch niet mooi vind haha.
Want zodra kleine eruit is wordt er mutsje op het hoofdje gezet en ik vond het zonde dat het mutsje wat bij het pakje hoorde gelijk onder het bloed kwam te zitten.
Dus hebben ze na mijn roepen een ziekenhuismutsje op dr hoofd gezet die onder bloed zat.
En toen ze dr na kroelen bij mama, gingen schoonmaken kreeg ze dr eigen mutsje en kleertjes aan, zonder bloed vlekken :)

Emma kreeg in het ziekenhuis gelijk een ziekenhuismutsje op en toen ze gewassen was, ze ging gelijk in bad, kreeg ze het mutsje op dat bij het pakje hoorde.
Voor Renske had ik, net als nu, een ander mutjse thuis klaar liggen voor als ze net geboren was.

Terug
Bovenaan