In december stoppen met de pil

Hallo allemaal,

Jullie verhalen zijn voor mij zó herkenbaar. Daar ben ik echt blij om, want ik begon al behoorlijk aan mijzelf te twijfelen. Wij willen ook heel graag een kindje. Eigenlijk staat ons niets in de weg. Een eigen huis, allebei een vaste baan met een goed salaris, lieve ouders en schoonouders voor eventuele oppas, ect.   Wij, en vooral mijn vriend, twijfelen over de financiele kant. Kunnen we het allemaal wel betalen, kunnen we rond komen als ik parttime ga werken en vooral zijn we er wel klaar voor!
Ik geloof dat iedereen deze twijfels heeft bij het eerste kindje. En die twijfels verdwijnen pas wanneer je het wondertje in je armen houdt.
We hebben nu dan ook besloten om vanaf jan. '08 te stoppen met de pil en maar kijken wat en wanneer het gebeurt.
En zoals al eerder werdt gezegt, de tijd gaat snel, en voor je het weet is het januari en breekt er een super spannende tijd aan.
groetjes,
Anne

Oh wat herkenbaar allemaal... Wij hebben beide nog geen vaste baan (in het onderwijs is dat sowieso errug moeilijk), maar we werken wel de hele week (ik dus op invalbasis, heb voor het volgende schooljaar ook zekerheid qua invallen) en mijn vriend is via het uitzendbureau aan het werk. We hebben een huisje, hopen voor het einde van het jaar nog te verhuizen naar het dorp waar ik ben opgegroeid, hebben alles verder prima geregeld! Maar  wij hebben dus  ook onze twijfels over de financien. Toch hebben we nu zoiets: in  december stoppen en  in maart gaan we er voor. ik hoop niet dat mijn verhaal wazig overkomt.. Heb de hele dag gewerkt, laatste week voor de vakantie (ik werk op een van de eilanden en daar hebben ze eerder vakantie) dus ik ben er niet helemaal bij met mijn koppie  Het doet me erg goed om te lezen dat er meer meiden in hetzelfde schuitje zitten.

Hebben jullie misschien ook de behoefte om hier een topic te maken zodat je -
wie daar behoefte aan heeft - je verhaal kwijt kunt?

*knuff*

Oh en Ellen, ik wou je nog even feliciteren met jullie voorgenomen huwelijk en  veel voorbereidingsplezier toewensen  Ik ben bijna drie weken geleden getrouwd, het was echt super, maar helaas is er alweer een einde gekomen aan alle voorbereidingen! Geniet ervan, voordat je het weet ben je alweer een getrouwde vrouw

Heey Femme!

Lijkt me leuk om hier een aparte topic over te maken!

Weet ook nog niet wanneer ik ga stoppen met de pil, begin maandag bij een nieuwe baan en voorlopig is dat nog niet vast...

M`n vriend kan het beter van zich af zetten dat het voorlopig eigenlijk nog niet kan, maja ik niet..
Dus lijkt me lekker om met anderen te kletsen die hetzelfde hebben!!

Liefs, Kim

Hallo allemaal,

Ik lees met veel herkenning de verhalen over alle twijfels. Ik heb ook lange tijd getwijfeld. Mijn man was er al helemaal klaar voor maar ik zag steeds wel weer een reden om het nu niet te stoppen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt. Om mij heen waren steeds meer vriendinnen zwanger en ik merkte dit wil ik ook. er is altijd een reden om het niet te doen. En mijn ouders hebben het financieel ook kunnen reden en wij staan er beter voor dan hun des tijds. Dus afgelopen april ben ik gestot. Ik kan je zeggen dat als je er eenmaal voor gaat het niet snel genoeg kan gaan.
Helaas ben ik nog aan het ontpillen en dus nog niet voor de tweede keer de RD op bezoek gehad. Dus ik kan niet berekeken wanneer ik moet klussen.
Iedereen succes met het overwegen en stoppen van de pil,
Hopelijk is iedereen snel zwanger,

Liefs Tjoller

Mischa84, wat spannend zeg, een nieuwe baan!! Mag ik vragen wat voor werk je gaat doen? Ik kan me voorstellen dat je dan even wacht met het stoppen met de pil.. Moeilijk hoor, zo'n beslissing nemen..  Wij zouden eigenlijk al rond onze huwelijksreis stoppen, maar dit hebben we weer een half jaar uitgesteld. Mijn vriend vond het net zo erg als ik, daarom gaan we nu voor december (ipv ons eenjarig huwelijksjubileum). We leven er al helemaal naar toe, gek hoor.. Zit jij eerst met een proefperiode ofzo? Of heb je na een paar maanden kans op een contract/vast?

Tjoller, leuk dat je ook een berichtje hebt geplaatst! Er is altijd inderdaad wel een reden om het niet te doen, en op een gegeven moment ben je daar gewoon klaar mee. Begrijp ik het goed dat je nog op je tweede ongesteldheid sinds het stoppen zit te wachten? (snap niet zo goed wat RD is) Dan hoop ik voor je dat alles snel op regel is, zodat je ongeveer kunt bekijken wanneer het  'de tijd' is! Ik hoop ook voor jou dat je snel in verwachting bent meid!

Ohja, nog even over een topic.. Iemand suggesties voor een leuke titel?

Ik ga bij een makelaar op kantoor werken, beetje ondersteuning bieden enzo.. Begin er maandag en heb er zin in.

Ik heb eerst 5 jaar bij een drogisterij gewerkt en het laatste halfjaar bij de politie.
Dacht dat politie helemaal mijn baan en ding was, NIET dus..
Vreselijke wereld, ontzettend macho en arrogant.
En nu begin ik maandag daar.

Heb wel uitzicht op een vast contract maja dat duurt me te lang!
Ik ben dan nog wel vrij jong (23), maar wil nu echt een gezinnetje gaan stichten.
Maja denk dat wij ook ergens in december gaan beginnen. Want langer wachten kan ik echt niet!!

Naam voor topic...... hmmm mss iets van "Twijfelaartjes"... ??

Liefs, Kim

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nog niet zolang bij elkaar en ook wij hebben lange tijd getwijfeld.
We zijn allebei nog jong (25) maar wilden toch wel heel graag een kindje van ons samen. Ik heb al een dochter van bijna 7 uit een vorige relatie. Onlangs ben ik ook zonder werk komen te zitten en ben dus ook druk aan het solliciteren. Hierbij is de kans dus erg groot dat ik zwanger ben als ik een nieuwe baan aangeboden krijg. Wij zagen ook heel veel beren op de weg maar we hadden geen zin meer om langer te wachten en gaan er nu dus ook voor. We zitten nu in de eerste ronde. En als het goed is heb ik mijn vruchtbare dagen al gehad!
Spannend allemaal!
Nu maar hopen dat jullie ook de zorgen aan de kant kunnen gooien en binnen niet al te lange tijd kunnen genieten van een kleintje!

Liefs,
Tamara.

Terug
Bovenaan