In een groot bed slapen

<p>Hay hay! <br /><br /></p><p>Mijn zoon is net 2 jaar als zijn broertje/zusje komt. Hij krijt dan een nieuwe kamer en zou het zoooo leuk vinden als hij in een groot best slaapt (meegroeibed). Nu hoor ik verschillend verhalen. <br />• de een blijft in bed </p><p>•komt er constant uit </p><p>Nu moeten ze het ooit proberen, maar ben toch benieuwd wat jullie denken. Tóch proberen en mocht het echt drama worden dán een ledikantje neerzetten. <br />óf neeee veel te vroeg en dan graag de reden erbij hahahaha </p>
 
Onze oudste was bijna 17 maanden toen de 2e is geboren.

We hebben geen nieuwe baby kamer gemaakt maar wel nieuwe slaapkamer voor de oudste met groot bed (90x200). Omdat de baby bij ons op de kamer in de cosleeper sliep kon hij nog in de babykamer blijven.
En op een dag waren we aan het spelen op zijn nieuwe kamer en wilde hij hier graag zijn middag dutje doen. Dit ging zo goed dat hij nooit meer op zijn oude kamer heeft geslapen. Hij was toen net 18 maanden. 


Nooit uit bed geklommen of gevallen terwijl hij in z'n ledikant altijd ging staan en gek doen. 
 
Onze dochter ging al met 15 maanden over naar een meegroeibed. Ze is er nog nooit uitgevallen .  Ze klimt er wel uit, maar gaat dan speelgoed pakken om mee terug in bed te nemen. Ze is nog nooit (nu 22 maanden) uit dr kamer gegaan terwijl ze wel deuren kan open doen. 
Ik zou er dus zeker voor gaan!
 
Mijn zoontje ging naar een peuterbed toen hij 26 maanden was. De eerste 3 weken had hij niet door dat eruit komen überhaupt een optie was. 
Mijn dochtertje van nu 23 maanden gaat over een paar weekjes over naar een peuterbed. Mijn zoontje is nu 5 en krijgt een groot bed. 
Nu vind ik het ook wel spannend, want mijn dochtertje sliep pas met een jaar door. Nu gaat het slapen fantastisch, dus we nemen een risico. Ze weet ook dat ze uit het bed kan, want ze komt vaak genoeg op haar broers kamer.
 
Ik was niet zo vlot mijn dochter was al 3 toen ze uit haar ledikant ging en heeft er tot 2 maanden geleden ze is in november 4 geworden nog regelmatig in geslapen bij haar broertje op de kamer. Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden en slaapt nog in een ledikantje. 
 
Mijn oudste ging ook met net 2 jaar naar een peuterbed. Toen was haar zusje ook geboren.  Ze slaapt er nu 7 maanden in. Is ee nog nooit uitgekomen. Echt nog nooit. We hebben nooit benoemd dat dat zou kunnen of mogen dus ze doet het gewoon niet. Echt grappig. Het ging goed vanaf dag 1. Onder een dekbed slaapt ze beter en is het warmer en na een paar weken ook een peuterkussen aangeschaft. Ook geen slaapzak meer maar gewoon een pyjama. In de winter een fleece pyjama. 
We hebben samen met haar het bedje in elkaar gezet. Ze vond het superstoer.
Gewoon proberen! Beter een paar weken voor of nadat de baby geboren wordt.. niet in de week dat de baby geboren;) 
 
 
Bij ons ging het heel goed! Net iets voor dr 2e jaar overgegaan om dezelfde reden. Wel 2 maanden voordat de baby kwam zodat ze niet het gevoel had dat ze daarom haar kamer moest afstaan.
 
Toevallig hebben wij vorige week het peuterbed bij ons zoontje op de kamer gezet (bijna 2). Hij klom ineens s nachts uit het ledikant, en in september komt er een broertje of zusje. Daarom dachten wij nu ook over te gaan. Alleen is het de afgelopen nachten drama, hij is vaak wakker en klimt uit bed en loopt de gang op.. wij twijfelen dus of we hem toch weer in zijn ledikant zullen leggen. 
 
Terug
Bovenaan