In een groot bed slapen

Onze oudste was ca 18maand toen we gingen oefenen, konden 1 kant van het ledikantje er uit halen zodat hij er zelf in en uit kon. De 1e avond is hij er zeker wel 20x uit gekomen, iedere keer weer terug naar bed. En iedere keer dat hij er weer uit kwam de communicatie steeds korter gehouden. Dus niks van "ach wat is er jochie blabla". Maar de 1e keer "het is bedtijd, we gaan slapen, weltrusten", 2e keer "weltrusten", 3e keer zonder iets te zeggen terug in het bed doen. Het heeft bij ons wel een paar dagen geduurd, maar met een week ging het eigenlijk best goed. Daarna is hij overgestapt naar een groot bed (stapelbed, zodat zijn broertje er later ook bij in kan). Dat vond hij geweldig! Hij is er nog nooit uitgevallen, daar was ik zelf eerder bang voor, aangezien ik zelf als kind regelmatig uit mijn bed rolde :) 
 
Mijn zoontje slaapt nog wel in zijn ledikant, maar vanaf 2 jaar zonder zijkant. De eerste paar dagen bleef hij er in. Toen ontdekte hij dat hij eruit kon en troffen we hem overal in zijn kamertje slapend aan. Heel schattig, maar niet de bedoeling natuurlijk! Toen zijn we een paar dagen erbij gebleven als hij in slaap viel. Dan maakten we geen contact, behalve als hij eruit klom. Dan zeiden we heel duidelijk: Nee, niet eruit klimmen, nu moet je gaan slapen. Ga maar weer liggen. En dat hielp, een paar dagen later was het niet meer nodig.
 
Dochter, wordt in sept 3, gaat binnenkort over naar een groot bed. Merk dat ze er echt aan toe is. Ledikant wordt ook gewoon te klein. Inmiddels al wel een tijdje de spijlen er uit gehaald zodat ze zelf uit bed kan. Dit doet ze echter niet, want de klamboe zit er overheen en nu weet/snapt ze niet dat je daar gewoon langs kan. Super handig ?
 
Wat leuk en fijn om al jullie reacties te lezen. Dank jullie wel ervoor! Ik ben er al over uit, we gaan het gewoon proberen!? Wel was ik ook van plan om het minimaal 1 maand voor de uitgerekende datum te gaan switchen van kamer. Zodat het niet opeens allemaal veranderd. 
nieuwe kamer, nieuwe bed, nieuw gezindslid erbij en dus de gehele situatie die anders word. 
kan nu al niet wachten haha
 
Zoon is nu 2 jaar en 3 maanden en hij slaapt net in een peuterbed omdat hij uit z'n ledikantje klom. De eerste avond ging hij idd op avontuur en heb ik hem 2x terug in bed gelegd. Daarna gewoon gaan slapen en er nooit meer uit geklommen als hij moest slapen. We hebben het traphekje niet bij de trap maar voor zijn kamerdeur. Zo kan hij zijn kamer niet uit en speelt hij sochtends op z'n kamertje tot we komen. Ideaal.
Misschien een paar nachten even spoken en uitproberen maar daarna zal het vast goed gaan. Goed instoppen. Bij ons kan hij niet bij de lichtknop dus in het donker spelen is ook niet erg aantrekkelijk. 
 
Onze dochter was 2,5 jaar toen we een peuterbed voor haar kochten. Ze kon niet wachten om er in te gaan slapen. 
Slaapt als een roosje! En ze komt er nooit zelf uit. Ze roept 's ochtends uiteindelijk dat ze wakker is en blijft liggen totdat wij haar uit bed halen. :) 
 
Onze zoon was 2 toen hij in een groot bed ging. Kreeg hij voor zijn verjaardag.
Bewust gegeven voor zijn verjaardag en een aantal maanden voordat hij grote broer werd. Zodat zijn zusje niet zijn bed zou ‘Afpakken’ omdat het leven voor hem al zo zou veranderen!
 
we zijn nu een half jaar later en hij komt constant uit bed!?
Ik denk nu heel vaak, had ik maar een ledikaht erbij gekocht.
 
Leuk om hier allemaal de verschillende recties te lezen.
Mijn man en ik zijn er samen nog niet over uit. Mijn man wil mijn zoontje nu al het liefste in een groot bed doen, ik zie mijn zoontje het liefste nog in zijn veilige, vertrouwde ledikant. Wat mij betreft zelfs nog een hele tijd.Hij is nu 21 maanden en vind hem gewoon nog erg jong. Er zit bij ons ook geen haast achter, aangezien er bij ons geen nummer 2 komt. Ik zou eerder zien om dan over een paar maanden eerst eens zonder spijlen te proberen. Maar ook dit pas over een paar maanden. Het is nooit een super geweldige slaper geweest en de laatste tijd gaat het eigenlijk best goed, op de bekende fases na natuurlijk, haha. Dit wil ik dan ook nog erg graag zo houden! Ben zo bang dat hij weer 80 x per nacht wakker gaat worden en sochtends weer om 5.00 uur wakker wordt als we de overstap gaan maken. Dat zou ik echt zonde vinden!
Wij zijn er dus nog niet over uit:)
 
Terug
Bovenaan