in eigen kamertje slapen? wat is dan een goede babyfoon?

A

Anoniem

Guest
Nou, het was vanavond weer even drama met Lynn naar bed krijgen.
Overdag slaapt ze in haar eigen kamertje in haar ledikant en dat gaat echt super. Ze valt tevreden in slaap en blijft ook op haar plekje liggen. 's Avonds leg ik haar dan in haar wiegje bij ons op de slaapkamer, waar ze na 100x haar speen uitspugen eindelijk een keer echt in slaap valt, maar dan ook zo ligt te draaien in haar slaap, dat ze met haar gezicht tegen de rand aan komt te liggen.
Haar eigen slaapkamer is aan de achterkant van het huis, onze slaapkamer aan de voorkant op de hoek. Nu het 's avonds langer licht is en ook nog mooi weer, blijven de kinderen ook langer buiten spelen en dan met name bij ons voor de deur, omdat daar geen auto's geparkeerd staan. Lynn wordt dus in onze slaapkamer wakker gehouden door die spelende kinderen, terwijl het in haar eigen kamer een stuk rustiger is. Een logische stap is dan natuurlijk dat Lynn ook 's nachts op haar eigen kamer gaat slapen (alhoewel ik daar ook een beetje tegenop zie vanwege de nachtvoedingen die ze nog steeds heeft). Maar omdat ons huis uit 3 huisjes bestaat, is er nogal een grote afstand (en dikke muren) tussen onze kamer en die van Lynn, dus heb ik een babyfoon nodig. Ik heb er wel al 1, maar dat is zo'n goedkope met stekkers en die ruist heel erg, die gebruik ik dus nooit.

Dus, na mijn lange verhaal, hier dan eindelijk mijn vraag:

Wat hebben jullie voor babyfoon? Wat is een goede (die dus niet ruist)? En hoe duur was die?

Wij hebben altijd onze deuren open staan. Anne slaapt dan schuin tegenover onze deur en wij horen haar altijd erg goed. Ik gebruik er thuis dus geen.
Als ze bij mijn ouders is slaapt ze in het campingbedje en boven dus gebruiken we wel een babyfoon. Wij hebben er ook zo een die je in het stopcontact steekt en hebben geen last van ruis. Kan het niet zo zijn dat je 'm op een ander 'kanaal' moet/kunt zetten en dan geen ruis meer hebt?
Ruis is idd wel heel erg irritant!!

Groetjes,
Natasja

Hallo,

Wij hebben een baby-foon van het merk hapé..........hij ruist alleen iets als een van de kids hoest of erg licht te woelen.
Voor de rest ben ik er heel tevreden over.

Groetjes van MIeke mv 3 boefjes

De babyfoon staat wel op het goede kanaal, dat hebben we uitvoerig getest. Wij hebben altijd al de deur van de slaapkamer openstaan, maar dan nog hoor je niet alles, de afstand is daarvoor gewoon te groot, denk ik.

Wij hebben de DBX-85 van Alecto en die bevalt goed. Wij hebben hem getest van onze zolder tot woonkamer en het geluid was superduidelijk. Moet ik wel zeggen dat wij houten vloeren hebben. De 'ouderfoon' kun je uit de oplader halen en los meenemen en je kunt terugpraten. Op de 'babyfoon' zit ook nog een nachtlampje.

Groetjes,

Wij hebben een babyfoon van philips. Heb effe type en zo niet bij de hand, maar hij werkt zowel op netstroom als op batterijen en hij ruist niet.
Ik geloof dat-ie normaal rond de 100 euro kost, maar wij hebben hem gekregen dus weet het niet precies.
En hij heeft een goed bereik, want als ik de hond uit ga laten kan ik bij ons tot aan het einde van de straat lopen en dan doet-ie het nog.

Groetjes Hada

Hoi,

Van mijn schoonvader hadden we een babyfoon met camera gehad, volgens hem erg handig. Nou vond ik dat onzin en dat ding stoorde vreselijk. Wij hebben er dus zelf een aangeschaft. We hebben de Alecto DBX-88 en die was    rond de 100 euro. Er zit een lichtje op (handig voor 's nachts met de speen) en er zitten slaapliedjes op. Ook dit vond ik onzin maar Ruben is er nu aangewend als hij in bed ligt dat we hem aandoen en hij slaapt voordat het liedje afgelopen is.

Groetjes Diana

Hoi, ik heb ook de Alecto, de variant van € 80. Ik heb hiervoor 2 andere gehad, en die stoorden, grr... Maar de Alecto is geweldig, echt een aanrader!

gr. carmen

Terug
Bovenaan