in eigen kamertje slapen? wat is dan een goede babyfoon?

Hmmm, de Alecto staat nu dus al op 3 , wat is het verschil tussen een DBX-85 en DBX-88? Zijn dat alleen de slaapliedjes? Die kan ik zelf wel zingen, hihi.

wij hebben een Philips Dect babyfoon en zijn er erg tevreden over. Ruist niet, stoort niet, je hebt geen andere kinderen op je babyfoon want het ding heeft iets van 120 kanalen.
Ik weet het type zo niet, maar het is een geel met witte. Een ronde unit voor de kinderkamer en een platte, walkietalkie achtige voor de ouders. Beide met adapters. ze kunnen ook op batterijen, maar dat doen wij alleen voor bezoekjes zeg maar. In huis staan ze allebei op de laders. Je hebt ook nog types met alleen adapter voor de unit in de babykamer, maar dat vreet batterijen voor de ouder unit, dat wilden wij perse niet. Ook is er nog een duurder type maar daar zitten dan slaapliedjes in. Vonden wij ook niet echt nodig. Ik geloof dat deze ongeveer 119,- euro kostte bij de Media Markt.

Op de site www.kieskeurig.nl kun je verschillende artikelen vergelijken, daar staan ervaringen op van gebruikers.

Groetjes Lilian

Wij hebben ook een alecto maar dan de DBX 82. Iets goedkoper maar ik weet het niet precies, want we hebben hem gekregen. Ik schat zo rond de 50 euro. Er zitten geen liedjes op en ook geen lampje. Je kunt hem wel opladen zodat je de ontvanger zonder snoer mee kunt nemen. Hij heeft ook een flink bereik van 1500 meter. Hij ruist niet. prima ding. Er gaat ook een lampje branden bij geluid. Ook wel handig als je bijvoorbeeld je muziek weer eens lekker hard wil zetten terwijl je kids liggen te slapen. Ik doe dat nog weleens en kan dan aan het lampje zien of Jeske wakker is.

Even ter info; we hebben geen gehorig huis dus Jeske heeft geen last van die muziek. Moest ik even uitleggen anders gaan jullie nog rare dingen van me denken haha.

Ik heb een maxi-phone. Hij doet het goed, maar hij stoort wel als ik 1 bepaalde lamp aandoe. Hij werkt op netstroom, maar de ouderunit kun je ook voorzien van batterijen. Wij hebben een huis van gewapend beton en de slaapkamer van Liv is echt het ene uiterste van het huis, onze slaapkamer is het andere uiterste (inclusief 2 trappen). Ik kan helaas de babyfoon niet op Liv haar kamertje zetten, want dan gaat hij erg storen (ik zou er eens een elektricien naar moeten laten kijken), maar als hij op Max zijn kamer staat, kan ik Liv ook horen brabbelen in haar bedje.
Patries

Hoi,

wij hebben de DBX-88 van Alecto en wij zijn er erg tevreden over. Totaal geen ruis. Ik heb via kieskeurig.nl gezocht welke de beste was en waar deze het goedkoopst was. Je moet echt even zoeken soms zijn er aanbiedingen. Ik heb die van ons voor ca. 80 euro gekocht via een online shop.
Dat van die speen uitspugen ken ik wel, dat is bij onze dochter volgens mij echt een manier van aandacht vragen. Wij stoppen hem maar een paar keer terug en verder laten we haar huilen, wat dan altijd snel overgaat. Dan moet ze zich gewoon even in slaap huilen. Is dat bij jou ook niet zo, want zo komen nu wel een beetje op een leeftijd dat ze doorhebben dat je weer naar ze toekomt als ze dat ding uitspugen.

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Net Lynn op haar eigen kamertje in bed gelegd, maar slapen doet ze nog niet. Hmm, misschien ligt het toch niet aan de spelende kinderen en wil ze gewoon een aandacht-uurtje. Vannacht blijft Lynn dus op haar eigen kamertje, ben benieuwd. Nu gebruiken we nog even de oude babyfoon, maar ik heb al een nieuwe besteld: een alecto DBX-85. Na op www.kieskeurig.nl te hebben gekeken en de website van Alecto zelf, sprak deze me toch het meest aan.
En met een bereik van 300 meter kan Joeri toch nog naar de snackbar heen en weer als Lynn en Kyna slapen. Hij heeft het een keer gedaan toen Kyna een baby was en ik 's avonds naar school ging: even snel een patatje halen terwijl Kyna alleen thuis was, zonder babyfoon of wat dan ook! Ik was echt boos toen hij mij dat vertelde!

Ben benieuwd hoe ze slaapt! Maar euh.. drie huisjes?? Heeft iedereen z'n eigen huisje bij jullie?? hihi!
O.. en ben ook benieuwd hoe jij/jullie slapen.. Ik denk dat ik 100x zou gaan kijken hoe en of t er bij ligt!.. Sam slaapt nu ook nog bij ons, en ik vind dat wel prettig; terwijl ik er niet eens uit hoef voor een voeding ofzo..

Nou.. welterusten maar!..

Terug
Bovenaan