In het vliegtuig met je kleine

A

Anoniem

Guest
hoi,

Omdat mijn zus in Kiev, Oekraine woont ga ik begin november met Stijn haar bezoeken. We gaan er dus met het vliegtuig naar toe. Hij is dan nog geen jaar ( 25 nov) Zijn er hier al anderen die met hun kleine hebben gevlogen, en hoe ging dat?? Heb je nog tips?

Ik vind het wel heel spannend, maar ik denk dathet wel goed zal gaan, hoop ik tenminste.

Carina

Hier een ex stewardess die al een paar keer gevlogen heeft met onze kleine!
Mijn grootste tip is blijf zelf zo relax mogelijk dan heeft je kindje zo goed als niet door dat er iets 'bijzonders' gaat gebeuren!
Je kindje mag gewoon bij jou op schoot zitten en afhankelijk van de maatschappij krijg je wel of geen babyriempje waarin de kleine vastzit.
Zorg dat je tijdens het stijgen en landen een flesje bij de hand hebt mocht je kleine last krijgen van zn oortjes door de druk.
Neem ook wat favo speeltjes mee of een lekker koekje zodat de 'lange' zit niet 'saai' wordt!
De kans is ook groot dat hij tijdens de vlucht heerlijk in slaap valt.
Als je meer specifieke vragen hebt kun je ze me altijd stellen!

Groetjes L81

hahahahaha

hier een stewardess... ja ik vlieg nog..
wat l81 zegt doen! als ze moeilijk doen met flesje warm maken STA er op!!! gewoon als je binnen komt gelijk de fles met drinken afgeven! ze kunnen hem wel warm maken ook al doen ze misschien moeilijk.. HALLOOOO ze moeten niet zeiken!
ik heb het zelf meegemaakt en na paar boze blikken kreeg ik warme fles terug!
als je vroeg bent probeer te vragen of ze misschien extra stoel voor je hebben (als het niet vol is...) dan zit je wat ruimer! wij zaten met z'n 4ren op 3 stoelen.. ik zat dus KRAP..
wat je wel moet weten is dat je geen poeder mee mag nemen! je moet dus die kant en klaar mini pakjes hebben.. ik had ze van nutrilon.. ander spul wordt afgepakt..water ook!
neem ook mee voor de terug reis.. weet niet of ze het daar verkopen?
willem heeft er verder niets van mee gekregen.. hij sliep... zowel heen als terug!

hele fijne reis en geniet van je zusje..

als je meer vragen hebt!
ga je gang..

liefs Annemieke

hoihoi

ik ben een   voorjaar mama van rianka (8-2-07)
ik was gewoon ff aan het meelezen en zag dit staan ,
en heb ff nog een vraagje.
ik ga volgende week na tunesie met de hele fam. mijn schoonouders waren 35jaar getrouwd.
nou las ik dat je geen poeder mee mag nemen met water,maar als je het nu kant en klaar al maaktin een flesje,mag dat wel??
hoe kun je het beste een pak luiers meenemen?gewoon als handbagage of een pak in de koffer doen??(neemt veel ruimte in vind ik)
hoop dat jullie hier als stuwardes ff een antw. voor me heben.
alvast bedankt.

groetjers renate , knuffel v. rianka

ps je mag hier wel het antwoord op terug doe,maar ook wel op het voorjaar forum.

nogmaals bedankt

hoihoi

was ff wat vergeten te melden.

we vliegen vanaf keulen (DL).
mijn scoonmoeder heeft via duitse reisburo (nordhorn) geboekt.vandaar dus.
zit daar nog veel verschil in met een NL maatschappij???

gr mama van rianka

hoi hoi,

ik heb zelf nutrilon mini kant en klaar meegenomen..
wat ik weet is dat poeder ook niet mag! je kan ff op de site van het vliegveld kijken..
en volgens mij mag je 10kilo extra meenemen voor je baby.. nou die hadden wij wel nodig!!!! RUIM zelfs.. ik had voor elke dag potje mee genomen OOK in de koffer! de pakken luiers openen maken en de potjes er tussen rollen..
vergeet niet om pakjes nutrilon mini mee tenemen voor de terug weg!! blijven lang goed en is precies 1 fles! errug handig!

succes en geniet van je vakantie..
ik ben vreselijk jarloers.

liefs Annemieke

Nog een tip: de pakjes van nutrilon hoef je niet perce op te warmen, kunnen ook zo gedronken worden. Laat je kindje voordat je op vakantie gaat al eens zo'n pakje proberen zonder het op te warmen.

Veel plezier, ben ook jaloers!

Groetjes Sandra

Nou weet ik het niet zeker maar ik dacht dat Keulen niet zo'n hele grote airport heeft dus dat is heerlijk met een kleine geen eeuwige wachtrijen en geen uren van tevoren aanwezig! Misschien moet je iets langer rijden om er te komen maar autorijden vinden kleintjes vaak niet zo'n straf als wachten....
Afgelopen zomer had ik gewoon flesjes water en poedermelk in mn handbagage zitten en dit is niet afgepakt maar je loopt wel het risico want het is niet toegestaan! Nu was het voor mij niet zo erg want ik gaf nog borstvoeding dus had t bij me als backup of voor als ik krap in mn stoel zou zitten en niet zoveel behoefte zou hebben om dan mn dochter aan te leggen...!
Zorg ervoor dat je liever teveel dan te weinig (fles-)voeding bij je hebt want in Tunesie kan het erg lastig worden om je vertrouwde Nutrilon te vinden!
Je mag in de meeste gevallen 10 kg meenemen voor je kindje en dat is los van buggy/kinderwagen en luiertas!!
Verder lekker genieten!

Groetjes!

Terug
Bovenaan