in het ziekenhuis, na het breken van mijn vliezen, bij 28 weken zwangerschap

Jeetje, maar er zal toch zeker wel een reden zijn waarom je vliezen nu weer gebroken zijn. De kans op herhaling van de streptokokken is vrij groot.
Ik weet dat het lastig is, ik had er ook al 2 rondlopen toen mijn dochter kwam, maar zoals ik al schreef was zij er al snel. Wachten duurt idd lang. Hebben ze nog niet gegezegd wanneer ze je gaan inleiden, want te lang met gebroken vliezen rondlopen en misschien nu weer streptokokken hebben dan wordt het infectiegevaar voor je kindje steeds groter.
Ik hoop voor je dat alles goed komt. Ik weet niet of je familie hebt die dichtbij wonen en je man kunnen helpen, anders kun je misschien bij de thuiszorg eens informeren of er iemand jullie zou kunnen helpen. Veel sterkte!
 
Ik zou zeggen, concentreer je op jezelf en de kleine in je buik. Probeer te ontspannen en maak je over de rest van de wereld niet teveel zorgen. De komende weken zijn van enorm belang voor je kleintje. Vertrouw op je man - die de zorg voor de andere kinderen op zich neemt. Jij hebt nu je handen vol aan het kleintje in je buik. Zorgen maken heeft pas zin als je weet dat je zelf invloed uit kan oefenen. Zorgen over dingen die je niet kan veranderen - kostten je wel energie maar leveren niets op.
Wellicht kan je wel vanuit ziekenhuis wat mantelzorg regelen voor je gezin: een buurvrouw die een keer boodschappen wil doen, een familielid die 's avonds een keer op bezoek komt en iets leuks met de kinderen doet.
Zorg maar goed voor jezelf.
 
Hallo,
ik ben inmiddels in week 34 beland, en het gaat nog steeds heel goed met mij en de baby, ik ben met de kerstdagen naar huis gegaan en daar ben ik nu nog steeds, wel 2x in de week controle, maar het is goed te doen. Als het goed is gaan ze het in weeek 36 inleiden, dus nog 2 weken te gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groejtjes
 
Terug
Bovenaan