In het zkh gelegen

Hallo meiden,

Al een hele tijd niks meer van me laten horen, maar wel veel mee gelezen op het form.
Ik ben nu 27 weken zwanger.
Zondag ochtend heb ik veel bloed met stolsels verloren, ik kon alleen maar huilen en schreeuwen.
Ben 2 nachten op genomen in het zkh.
Mijn placenta ligt voor de uitgang, waar het kindje met 9 maanden uit moet komen.
Door dat is het gaan bloeden, nu is de kans als de placenta niet voor de uitgang weggaat, word het een keizersnee. Er is nog wel hoop, door de groei van de baarmoeder, kan de placenta nog gaan verschuiven, als dat gebeurt, kan ik op een natuurlijke bewijzen gaan bevallen. Dit moet wel gebeuren voor de 34e week, omdat dat ze dan een echo gaan maken, om te kijken of die verschoven is, zo niet gaan ze een datum plannen voor een keizersnee, wat ik echt niet wil. En dan ook er erg tegen op zie. Ik kan nu alleen maar hopen dat ie gaat verschuiven of gaat verplaatsen, zodat de uitgang/ ingang vrij komt. Met de baby gaat alles 100%, die heeft er niks van mee gekregen. Ik moet het nu allemaal heel rustig aan doen en mag zeker tot de geboorte geen sexueel contact hebben. En blijf nu onder controle van het zkh en niet meer onder de verloskundige. Als ik weer bloed verlies heb, moet ik meteen bellen naar het zkh.
Dus ik kan alleen maar hopen en duimen en afwachten pffff

Wie heeft die ook mee gemaakt, en is de placenta toch gaan verschuiven en toch nog op een natuurlijke wijze kon bevallen????

liefss suzanne

Hoi,

Wat vervelend voor je maar gelukkig dat met de baby alles goed is en ik zou het zeker rustig aan doen.
Ik kan je helaas geen advies geven; ben ook 27 wkn zwanger en heb ook te horen gekregen dat de placenta voor de uitgang ligt, ik moet hiervoor met 36 wkn naar het Zh voor een extra echo om te kijken of ik op een natuurlijke manier kan bevallen. Mij werd verteld me niet te veel zorgen te maken maar zoals je zegt het allemaal nog kan verschuiven, ik hoop echt voor je dat dit gaat gebeuren, maar heel rot dat je daar nu nog een hele tijd voor in onzekerheid zult zitten.
Kan alleen zeggen sterkte xxx

Lieve Suzanne,

Wat een verhaal meid, kan me voorstellen dat je enorm bent geschrokken. Goed dat ze je even in het ziekenhuis hebben gehouden, het zekere voor het onzekere. Doe alsjeblieft rustig aan en neem jezelf in acht.

Mijn placenta ligt aan de achterkant en zoals het er nu naar uit ziet kan/mag ik op de natuurlijke manier bevallen ook al had ik me al een beetje voorbereid op een keizersnede. Het blijft bij mij ook tot het laatste moment spannend. Wie weet gaat je placenta nog verschuiven en komt alles helemaal goed, begrijp dat je liever op de natuurlijke manier wilt bevallen maar waarom zie je zo ontzettend op tegen een keizersnede? Vanwege het ziekenhuisverblijf en het herstel?

Wel fijn dat alles met de beep goed gaat. Dat is tenslotte het aller, aller belangrijkste.

Hou je taai en rustig aan hè? Liefs Lynn.

Hoi Suzanne,

Jee, wat een verhaal maar idd je baarmoeder groeit nog naar boven en je placenta kan nog meegroeien. Afwachten dus. Ik wist niet dat er bloedingen kunnen ontstaan wanneer je placenta voor je baarmoeder ligt. Wat een schrik.

Ben ook wel nieuwsgierig waarom je zo tegen een keizersnede opziet.

Kop op meid en hou je haaks.

Hallo,

Neem aan dat niemand op een keizersnee zit te wachten, en op een natuurlijke bevalling wil bevallen. en met een keizersnee je langer in het ziekenhuis moet liggen, en bij mijn vorrige zwangerschap in het ziekenhuis mijn postnatale depressie was begonnen, en ik al helemaal een hekel aan zkhen heb. Die 2 dagen voor mijn al een ramp waren om in het zkh te zijn, en ik me daar niet goed bij voelde.
Zo raar is het toch niet dat je op een keizersnee zit te wachten. Mijn naaste mensen vinden dat niet raar in iedergeval.

liefss suzanne

Hai,

Het is ook geen aanval hoor! Was gewoon even nieuwsgierig naar de reden..... denk ook dat iedereen liever natuurlijk wil bevallen maar goed, in mijn geval had ik me dus al ingesteld op een keizersnede en een vriendin van mij is bevallen d.m.v een keizersnede en mocht met 3 dagen naar huis. Zij zag er tegenop omdat ze nog nooit was geopereerd, vandaar mijn vraag.

Begrijp je reden wel hoor, dat is niet fijn! Vind wel dat je een beetje heftig reageerd terwijl het alleen maar goed bedoeld is.

Ben het met Lynn eens. Schrijf je een keer wat op het forum, reageer je zo. Niet echt leuk maar goed, gebeurt is gebeurt.
Wij kennen jouw situatie niet en per slot van rekening: als het niet via de natuurlijke weg kan heb je toch geen andere keus? Het is dan niet anders en van een keizersnede genees je ook weer hoor, het is geen levensbedreigende ingreep. En nee, een keizersnede is niet prettig en in het ziekenhuis liggen ook niet maar het kan wel bij het bevallen horen. Dat zou jij toch moeten weten als je al eerder bent bevallen....
Hoop op het beste meid en maak je op voorhand niet al te druk. Wie weet valt het straks allemaal reuze mee!

Terug
Bovenaan