In het zkh gelegen

Hallo Suzanne, wat zal jij geschrokken zijn door het bloedverlies. Ik heb heen eraring met een keizersnede, echter mijn placenta ligt ook voor de uitgang. Ik krijg daarom met 30 weken een extra echo. Ik zit ook niet te wachten op een keizersnede, maar weet het liever vooraf dan dat je ineens een spoedkeizersnede krijgt. Let goed op jezelf!

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zondag... Gelukkig alles in orde met de baby!

Ale Suzanne enorm opziet tegen een keizersnede (en dus een verblijf in zkh van ongeveer 5 dagen), dan mag dat toch? Tis algemeen bekend dat een keizersnede tot de mogelijkheden behoort maar tis ook algemeen bekend dat een keizersnede vaak gecompliceerder is dan een natuurlijke bevalling en een langer herstel met zich meebrengt. Daarbovenop een traumatische ervaring en dan snap ik dat Suzanne enom hoopt dat het via de natuurlijke manier kan. Niks mis mee. Vergeet ook niet dat een ks betekent dat je 6 weken niks mag tillen en dat is al niet handig, laat staan als je al een kleine hebt rondlopen.

Heeft denk ik weinig te maken met of je veel of weinig schrijft en niemand van ons hoeft zich aangevallen te voelen. Toch? Dit clubje is natuurlijk wel voor de gezelligheid, èn dat iedereen haar hart mag luchten!

Okidoki? :)

Charlotje, heb je mij horen zeggen (zien schrijven) dat ze zich niet zo mag voelen dan? Natuurlijk mag dat en als je mijn stukjes goed had gelezen dan had je ook gelezen dat ik alleen maar nieuwsgierig was naar de reden (overigens hoefde ze die niet te delen) maar goed...... Verder zijn het niets meer dan aardige woorden naar haar kant!!

Okidoki?

Wat vervelend meid. Ik hoop dat hij nog wegtrekt. Ik heb het bij mijn zoon gehad maar daar was hij al eerder weggetrokken. Natuurlijk heb je geen zin in een keizersnede. Maar houdt er wel rekening mee. Je kunt je er voor laten voorlichten, vragen stellen enz. Je weet er dan iets meer vanaf. Ik heb inmiddels vriendinnen die positieve ervaringen hebben met een keizersnede, waardoor ik er minder tegen op zie. Vond het eerst ook niks en kreeg er nachtmerries van. Maar ik heb natuurlijk makkelijk praten, bij gaan we niet van een keizersnede uit.

Laten we maar hopen voor jou dat het niet nodig is. Ik duim voor je.

hey meid

dat is even schrikken! gelukkig gaat alles goed met de baby. ik heb geen ervaring met placenta voor de uitgang, maar lees wel vaak dat die nog verschuift! rustig aan meid

xx

Hoi Suzanne,

Ik kan er wel een beetje over meepraten ik heb aan het begin van deze zwangerschap ook meerdere keren een bloeding gehad. Ook vanwege de laagliggende placenta.
Bij mij ligt tie niet voor de uitgang, maar wel vlakbij de uitgang zón 2 a 3 cm er vandaan.
En mij werd ook geadviseerd om met 19 weken geen seksueel contact te hebben, en ik moet zeggen dat ik dat echt pittig vind we mogen het gewoon 21 weken niet doen. Maar ik ben er aan de andere kant wel weer nuchter in hoor je doet het voor een goed doel!
Daarna kun je gewoon weer aan de slag hahahaha!
Bij mij zeiden ze ook dat het wel kon dat de placenta zo blijft liggen maar dat heeft er ook mee te maken dat ik 8 jaar geleden een keizersnee heb gehad en dan kan de placenta zich gaan hechten aan het litteken. Vandaar dat ik ook met 34 weken een extra controle echo krijg en dan blijf ik gelijk onder controle van de gyn. Dit is ons derde kindje en met de tweede ben ik gewoon bevallen en dat is me goed bevallen, ik hoop daarom ook zo van harte dat ik van ons derde wondertje gewoon op de natuurlijke manier mag bevallen. De echo zal het uitwijzen ik moet nog 8 weekjes wachten ik ben morgen 26 weken. Tuurlijk valt een keizersnee even tegen je bent wat langer uit de running, maar je hebt wel wat moois in je armen en dat gaf mij toen ook de kracht om te herstellen! Denk goed aan jezelf nu en om de kleine.
Ik snap echt dat je geschrokken bent van de bloedingen en dat ze je nu beter onder controle houden in het ziekenhuis geeft nix!
En hopen dat de placenta nog even een stukje naar boven gaat! Ik duim voor je!!!!

Liefs San

Terug
Bovenaan