Zo leuk van die uitspraken...hihi...altijd een leuk onderwerp om te delen. Ik schrijf ze op...dus heb wel een paar leuke!!
Rebecca tegen papa (na't zwemmen) in het kleedhokje:
"Ik vergeet je niet hoor, want anders ben je helemaal alleen en kan ik niks meer voor je doen!"
Alsof mijn man nog niet voor zichzelf kan zorgen....
Rebecca en mijn man kwamen op het onderwerp baby's. Rebecca wil graag een zusje. Ze ziet het al helemaal zitten: "Als de baby 's ochtends wakker wordt, til ik haar wel uit bedje". Ze had allemaal ideeen. Ik: "Dan zal er eerst een baby in mama's buik moeten komen". Rebecca helemaal ontdaan: "Neeeeee, ze komt in MIJN buik!"
Ik: "Maar dan moet je eerst groter worden". Rebecca weer ontdaan: "Maar ik BEN al groot!" Ik: "Ja, je bent al heel groot, maar je moet net zo groot worden als mama". Rebecca: "Jaa, 31".
Haha...ik ben 31 jaar! En wat voelen onze kleine kindjes van 3 zich al groooooot!!
En nog één:
Rebecca speelt met een vriendinnetje schooltje. Zij is de juf, vriendinnetje is een kind in de klas. Rebecca doet een mededeling:
"Julia is in de klas geboren en nu feesten we viertje!"
Rebecca: "Mag ik nog zo'n droge wortel?"
Ze bedoeld: rauwe wortel.
Rebecca had niet goed geluisterd en ik sprak haar toe/aan. Toen ik vroeg: "Is dat afgesproken?" zei ze niets...ik vroeg haar om een antwoord. Zegt ze: "Mijn praat is op!"
En nog een laatste:
Rebecca en ik gaan iets lekker uit de kast pakken.
Zegt Rebecca tegen mij: "Mag jij wel iets lekkers van je moeder? Die is hier niet, oma, moet je er maar even heen".
Moeten jullie weten dat ze 2 uur (met de auto) van ons vandaan woont.
Ik: "Ik kan er niet met de auto heen, die heeft papa mee, ik kan ook bellen". Rebecca: "Dan moet je maar op de fiets!" Maar het sneeuwde toen, maar nee, ik moest op de fiets...