In mezelf gekeerd

Heeiiheeii..

Klinkt me bekend in de oren idd..
Ben de laatste week ook liever lekker thuis in me luie broek en makkelijke shirtje dan dat ik de deur uit ga..
Al hebben we het geluk dat we deze maand 3 verjaardagen hebben van mijn vriend zijn kant en moeten we dus een uur rijden voor we er zijn en weer terug en dat 3 keer... JIPPIE... not..:S

Huishouden kan ik me gelukkig nog wel toe aanzetten maar ben wel erg blij als ik dan smiddags even lekker op dit forum mee kan lezen en daarna lekker even op de bank ken liggen..:)

Majah nog even... ben echt de dagen aan het aftellen....
Succes nog allemaal!!

Liefs Mariska
 
Op de dagen mijn zoon naar het kinderdagverblijf is, ben ik ook het liefst thuis en alleen. Er komt dan helemaal niks uit mijn handen, ik hang wat op de bank en doe eens een wasje en that't it!

Op de dagen dat mijn zoon bij mij thuis is (3 dg per week) ben ik wel veel uithuiziger. De hele dag binnen zitten met 'm is niks, dus dan ga je vanzelf wel weg. Begrijp me niet verkeerd, dan ga ik even koffie drinken bij een buurvrouw ofzo, 't is niet dat ik dan opeens de hele dag in touw ben. Gelukkig slaapt hij nog zo'n 3 uur 's middags, dat breekt zo lekker de dag :)

Maar dus ook hier herkenbaar, 't is ook echt normaal. Je gaat het nest helemaal in orde maken en raakt gewoon wat meer in jezelf gekeerd om je voor te bereiden op de komst van je kindje.

Ow ja, en t is maar de vraag of je echt lekker uitgerust bent voor de bevalling. Ik heb nog nooit iemand gehoord (niet dat het dan niet kan hoor, maar ik ken ze niet) die dat wel was, de nachten worden gewoon k*t op het eind. Een soort vloeiende overgang naar het nachtelijke leven na de bevalling.. ?! :)
 
Hey,

HOE HERKENBAAR!!! Voel me af en toe ook hele slechte vriendin! Mensen die net nieuw huisje hebben, maak ik een afspraak om te komen kijken. Kan het niet doorgaan, omdat ik naar het ziekenhuis moet, heb ik niet eens meer de puf om een nieuwe afspraak te maken...

Ik slaap ook echt heel slecht. Dat wil zeggen, ik slaap slecht in! Als ik eenmaal slaap, dan slaap ik ook, en als ik dan wakker wordt om te plassen, val ik daarna meteen weer in slaap! Wilde overdag ook niet meer dan een uurtje slapen, omdat ik bang was mijn ritme om te gooien ofzo. Vandaag verteld bij de vk, en zij zei tegen me: Pak gewoon alle slaap die je kan! Voel je je moe overdag: Kruip lekker in je bedje, en ga slapen. Stel je voor dat je vanavond moet bevallen, en je bent moe, omdat je vannacht niet hebt geslapen, en overdag niet wilde slapen...
DUs vanmiddag heerlijk 2.5 uur geslapen, en voel me weer super uitgerust...

Ik heb inderdaad ook echt een zwaar gevoel tussen mijn benen... Met plassen, met lopen... Maar ja, mini is ook al helemaal ingedaald... Moet van vk morgen wel voor de zekerheid urine laten testen op blaasontsteking. Voor het geval dat gevoel daardoor wordt veroorzaakt, aangezien ik in het begin van mijn zwangerschap ook al aantal keer blaasontsteking heb gehad, en je daar tijdens je zwangerschap toch gevoeliger voor bent.

Maar vind heerlijk om zo in mezelf gekeerd te zijn. Heb echt een gevoel van rust over me heen gekregen. Ik moest altijd heel veel van mezelf, vooral op sociaal gebied, maar ook thuis. En nu ik dat allemaal los heb gelaten... Wat een rust :)

Laatse loodjes zijn zwaar, maar soms ook heerlijk. Als ik dan op de bank zit, of in bed lig, en mini voel bewegen... Dan fantaseer ik over straks, als ie uit mijn buik is...

Zucht... Droom...

:)

Liefs,

T
 
Hoi hoi,
volgens mij ben ik de enige die nog graag weggaat als ik zo lees.ben iedere dag wel even weg hoor.vandaag nog met beste vriendin de stad ingeweest.heerlijk vind ik dat.lekker bijkletsen enzo.ga ook nog graag op visite enzo.alleen s avonds dan niet meer.dan zit ik echt het liefst lekker thuis en heb geen behoefte nog om weg te gaan.en mn dochter van 3 gaat ook nog 2 dagen naar de opvang.vind het dan lekker om mn huisje te poesten en wat rust voor mezelf te nemen.moet zeggen dat zwanger zijn met al een kindje toch wel zwaarder is.maarja daar kies je zelf voor.maar verder probeer ik nog lekker actief te zijn des te eerder is het tijd om te bevallen haha.maar vanaf volgende week wil ik toch wel rustiger aan gaan doen,wil ook wel beetje uitgerust zijn voor de bevalling.over een weekje ben ik wel geestelijk klaar om te bevallen denk ik haha.moet echt eerst nog de ramen zemen.
vandaag laatste dingetjes in huis gehaald zoals,zoogcrompressen.pakje voeding(voor mocht het niet meteen lukken aan de borst)en voor mezelf nog wat dingetjes.
liefs jootje
 
Ik merk aan mezelf dat ik veel minder moet gaan afspreken. Afgelopen week heb ik elke dag afspraken gehad, met als resultaat dat ik nu echt doodmoe ben.
Dit weekend, vanaf morgen, heb ik nog 2 bruiloften en een verjaardag. Voor volgende week heb ik bijna nog niks afgesproken en dat laat ik ook zo even.. Even meer tijd voor mezelf en de kleine.. Ben nu 38 weken en ik denk ook we hebben ook niet voor niets verlof.. Zometeen begin ik helemaal moe aan de bevalling. Ik denk dat ik de tip dus overneem van lekker slapen wanneer ik zin heb en zo ook de uurtjes overbrug die ik s'nachts ook niet meer maak.

Verder merk ik ook dat ik minder interesse toon in mijn omgeving en dat ik ook niet ver van huis meer wil/kan/durf :S Zal wel allemaal bij de laatste loodjes horen..
 
ik zat pas mijn kalender te bekijken: augustus, juli, juni.. helemaal vol...
september: afspraken met de verloskundige, en wanneer de hond en katten ontvlooit/ontwormt moeten worden :) HEERLIJK

(+ natuurlijk nog een heel groot vraagteken op 15 september...)

 
Grappig he, normaal staan de weekenden helemaal vol bij ons, en nu sept en okt helemaal leeg.

En oh, die weekenden worden wel opgevuld met spontane visites en bezoekjes op dat moment en later natuurlijk de kraamvisites. Maar t is nu zo heerlijk om een lege agenda te hebben (omdat dat normaal nooit voorkomt).

Ik heb t voornemen om toch wat minder dingen in het vooruit te plannen, geeft zo'n lekker gevoel van rust in je hoofd wetende dat je niks moet en alles mag.
 
Wordt dit forum nog gebruikt/gelezen? Ik heb toch de behoefte om over dit onderwerp te praten ook al is het een paar jaar later!

Ook ik ben vreselijk in mezelf gekeerd de laatste weken. Nu zit ik in week 37, het enige dat ik wil is thuis zijn, niets heeft m'n interesse, ik schuifel de hele tijd door m'n huisje van de bank naar de douche naar de piano (dan zing en pingel ik een beetje energieloos en ga maar weer iets eten....Word er Zo suf van!! Ik vind mezelf heel saai en dik en ben van 59 naar bijna 80 kilo gegaan!
Het enige dat nog wel m'n interesse heeft is eten.
En ik ben van een gezondheidsfreak veranderd in iemand die houdt van junk-food (al vanaf het begin van de zwangerschap vandaar de gewichtstoename ;)
Waar ik me zorgen om maak: kom ik zo wel goed genoeg in conditie voor de bevalling?

Wat zijn zo jullie bezigheden de laatste weken??

 
Terug
Bovenaan