In slaap huilen!

He hallo,

Heeft er iemand ervaring met baby's die eerst huilen voordat ze in slaap vallen.
Ons zoontje huilt wel een uur voordat hij in slaap valt en hij is dan erg onrustig en wordt snel weer wakker. Overdag slaapt hij nauwelijks, van die hazeslaapjes. Als hij eenmaal slaapt, dan slaapt hij 's nachts wel goed. Overdag ben je na de voeding nog 1  uur met hem bezig boeren, verschonen, spelen en slapen. Als hij eenmaal slaapt komt hij alweer 1 uur voordat hij zijn volgende voeding moet hebben. Hij is nu 7 weken en krijg 6 voedingen van 110/120 cc om de vier uur.

Heeft iemand tips of ervaring met inbakeren, osteopaat, alles is welkom!

Als ik maar een tevreden ventje ervoor terug krijg.

Groetjes Mij

tja, moeilijk. Sommige babies hebben het nodig om zichzelf in slaap te huilen, maar een uur?

Sommige meiden hier gebruiken een bakerzak, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Succes, Ilona

Mijn oudste dochter heeft zich heel lang in slaap gehuild...geen uur, maar in het begin wel vrij lang (of kwam dat door mijn moederhart dat elke keer weer brak...) weet niet meer hoelang dat heeft geduurd, maar zeker wel tot een jaar....ze sliep verder wel als een blok, moest zich blijkbaar voor het slapengaan nog even af reageren....

Maar het stopte wel weer vanzelf, dus.....

groetjes yvonne

(hoop trouwens dat naomi dat niet gaat doen, want dan kunnen we nog wel wat slaapproblemen verwachten van de oudste...nou ja we zien wel)

hallo,
Huilt hij echt aan een stuk een uur of haal je hem tussen door toch nog uit zijn bed. Meestal huilen baby's omdat ze vanuit jouw armen in hun bedje even een andere houding aan moeten nemen. Dat vinden de meeste baby's niet zo fijn en hebben dan ongeveer 10 minuten nodig om te wennen. Timme is nu 4 weken oud en heeft met name 's nachts moeite met alleen in zijn bedje liggen (bij mama ligt het zo lekker warm) Ik laat hem huilen en meestal valt hij dan uiteindelijk in slaap. Mijn dochter nu 5 jaar heb ik wel ingebakerd maar zij werd uiteindelijk toch onrustig omdat ze bv. niet kon sabbelen op haar knuistjes. Kinderen worden ook onrustig als hun omgeving teveel prikkels geeft ik doe dan een spuugdoekje over hun hoofd, lijkt zielig maar hun wereldje wordt een heel stuk kleiner en dat werkt ook goed. Overdag kun je bij het badje, verschonen, etc. steeds lichamelijk contact houden door 1 hand op het lichaampje te houden. Als je plotseling loslaat zie je dat ze schrikken. Veel lichamelijk contact helpt.  

Succes ermee, Knof

Hoi,

Ik heb een zoontje van bijna 4 weken en ook was ook zo onrustig. En was ik ook een uur tot 1,5 uur met hem bezig voordat hij weer een beetje rustig was. Hij kreeg toen 6 voedingen om de 3 uur overdag en kwam 's nachts ook nog een keer.  Omdat hij met de geboorte maar 2320 gram woog moest  ik  hem altijd wakker maken voor een voeding.   Wij hebben het volgende gedaan: ik laat hem nu zelf wakker worden als hij honger heeft. Hierdoor slaapt hij veel rustiger en het in slaap huilen duurt maar 5 tot 10 minuten. Hij krijgt nu 5 voedingen per dag van 140 cc. De ene keer drinkt hij zijn fles wel helemaal leeg de andere keer laat hij 20cc staan. Hij komt dan eens om de 3,5 uur dan om de 4,5 en soms 6 uur. Hij moet nog even wennen aan dit rimte dus die 6 uur dat hij doorslaapt kan 's avonds zijn en komt hij 's nachts nog een keer of hij slaapt 's nachts door. Dit werkt bij ons wel. Wij hebben ineens een ander kind! Ook inbakenen hebben wij geprobeerd, maar dat was bij ons ook geen succes, want Ryes kon zijn knuistje niet vinden en daar werd hij nog meer gefrustreerd van. Ryes is doordat hij zo'n laag geboorte gewicht had zo en zo een wat onrustigere baby, maar het gaat steeds beter met hem!

Groetjes,

Jessica

Hoi Hoi,

Wat bij ons goed heeft geholpen is niet meer de kamer op gaan tijdens het huilen. De eerste paar keer huilde Senne dan nog best lang, maar het werd steeds korter. Het lijkt wel alsof ze 'weet' dat ik weer de kamer op kom als ze wakker wordt. Ik zou het eens proberen (of misschien deed je het al), maar huilt hij/zij (sorry!) na een paar keer niet minder, dan zou ik gaan zoeken naar een andere oplossing. Ik ga morgen naar een osteopaat i.v.m. onrustigheid en huilen, ik zal laten weten wat het resultaat is.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

He hallo,

Bedankt voor jullie tips. Ik heb vorige week ook een afspraak met een osteopaat gemaakt. Daar moet ik dinsdag heen. En wat denken jullie. Meneer valt al twee avonden zonder al te veel huilen in slaap. We hebben gewoon vol gehouden. Fles, even spelen, verschonen. In bedje, muziekje aan en over zijn bolletje aaien. We hebben het nu ook wat donkerder gemaakt op zijn kamer. Bij mijn andere zoontje heb ik ook altijd ingebakerd, zelfs vrij lang en sinds hij drie is geen enkel probleem meer. Maar hij was altijd onrustig i.v.m. ooronstekingen, verkouden, benauwd etc.

Verder heeft mijn zoontje (nu bijna 8 weken), nog 6 flessen van 120 cc. Ik zag dat iemand al 150 cc geeft?? Sander was bij het laatste bezoek 4400 gr. en 55 cm (met drie en een halve week). Het is toch afhankelijk van het gewicht? Ik ga van de week nog wel even naar het open spreekuur om te vragen wat hij nu mag hebben. Weet ik gelijk hoeveel hij nu weegt. Groetjes Mij

Blijft bij Lotta overdag problematisch, huilen huilen huilen overdag (en ´s avonds heel zoet gaan slapen, de hele nacht door... dat dan weer wel). RRR, bakerdoek, donkere kamer, beneden slapen, niets helpt. Ze huilt dan echt hard dus moet haar vaak aan de borst kalmeren omdat ze zichzelf overstuur huilt. Na een slaapje van drie kwartier weer wakker... en heel vrolijk, dat wel. Tot ze weer moe wordt en ik haar naar bed breng...
Ik word er echt verdrietig van dat ze zich zo moelijk ontspant.
Ga woe. bij cb eens vragen naar een osteopaat of iets, want wil haar graag helpen.
Sorry geen tip, wel begrip.
Groeten Irene

Terug
Bovenaan