In slaap huilen!

Hai!

Dit probleem had ik dus ook.
Mijn zoontje van nu 8 weken sliep erg slecht en begon al te huilen zodra hij in bed gelegd werd. Nu doe ik het sinds een weekje anders en het werkt. Ik haal hem een half uurtje voor zijn voeding uit bed (geef dus op vaste tijden de fles), eventjes wakker worden in de box met zijn speeltjes, dan verschonen en vervolgens de fles. Na de fles probeer ik hem te laten boeren. Nog eventjes samen spelen en kletsen en binnen een half uur weer terug naar bed. Dus al met al is dan ongeveer een uurtje wakker. Ik leg hem dan wakker in bed (op z'n zij aangezien hij last heeft van krampjes) en jawel hoor, hij valt binnen 10 minuten in slaap zonder te huilen. Hang wel een speeltje aan de zijkant van zijn wiegje/ledikantje zodat hij iets heeft om naar te  kijken wat herkenbaar is.

Soms raakt hij nog wel eens overstuur zodra ik hem in bed leg. Maar dan haal ik hem er heel eventjes uit, zorg dat hij weer rustig wordt en ik leg hem vervolgens weer lekker in bed. Hij slaapt nu ongeveer 3 uurtjes!!!

Hiervoor sliep hij telkens maar een uurtje, hooguit twee. Het was telkens huilen zodra hij naar bed ging. Ik gaf hem namelijk de fles en dan mocht hij nog zo'n 1,5 tot 2 uur spelen, tot hij begon te mopperen. Maar ons manneke was denk ik dan gewoon té moe om te gaan slapen.

Ik hoop voor jou dat het werkt!
Ik ben overigens ook teruggestapt op standaard voeding + joh. broodpitmeel tegen het spugen.

Groetjes,
Lieke

Hallo

Helemaal niet fijn voor jullie natuurlijk, maar het is wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een kind dat slecht slaapt! Loek slaapt (sliep) overdag bijna niet, ook hazeslaapjes van ongeveer 20 minuten. In bedje wil hij al helemaal niet, zeker niet overdag. Hij slaapt alleen ontspannen en langer in onze armen, op de buik, in de draagdoek, rechtop tegen de schouder en in de maxicosie (mag helaas niet te vaak). Ik dacht dat hij bij ons wilde zijn, maar het CB denkt dat er iets met het ruggetje kan zijn omdat de hij niet slaapt in rechte houdingen voor zijn rug en wel in kromme houdingen. Ik ga dus morgen naar een chiropractor die met baby's werkt. Volgens mij is het in de richting van een osteopaat. Precies het verschil weet ik niet.
Maar in die 'kromme houdingen' slaapt Loek de laatste dagen wel beter. Het cb had mij getipt (omdat ik te moe werd en mijn bv terug leek te lopen) om om 19.00 uur een flesje te geven en te eindigen met even aanleggen voor toeschietreflex. Ik geef 150cc + schepjes voeding, totaal ongeveer 175 cc. Sinds wij dit doen en dus ook op een vaste tijd (ik laat loek het wel aangeven, maar het is bijna altijd om 19.00 uur. Nooit ver daarvanaf) gaat slapen een stuk beter! Aan het einde van het flesje slaapt hij al zowat, wegleggen en de rustige avond is begonnen!
Vandaag probeerden we hem weer in zijn bedje te leggen, wie weet... maar dat ging dus niet. Hij is meteen wakker en gaat van kreunen naar jammeren en huilen. Ik ben erg benieuwd of die chiropractor morgen iets vindt als oorzaak hiervan!

En wat betreft overdag: ik heb me erbij neergelegd:
niet slapen en vrolijk=wakker en geen probleem.
slaperig en jengelig=op de borst samen naar bed, in de draagdoek of ATWT kijken met zoon op de arm.
Ik vind huilbuien niet nodig en voor hij gaat trouwen zal hij het wel zijn afgeleerd...

Terug
Bovenaan