in slaap huilen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Mijn zoontje is vandaag precies 14 weken maar ik moet gewoon even aan jullie kwijt dat ik nogsteeds moeite heb met zijn slaapgedrag.
Hij moet zichzelf (nogsteeds) altijd in slaap huilen.
Meestal is dat jammeren, maar zo aan het einde v.d. dag echt huilen.
Ik kan er maar niet aan wennen, wil het liefste naar hem toe rennen en maar weer oppakken.. maar na 14 weken weet ik inmiddels dat het zijn manier van in slaap komen is, hij heeft nooit anders gedaan.

Zelfs als hij in mijn armen in slaap viel en ik hem vredig in zijn eigen bedje probeerde te leggen, was het na 5 minuutjes ook mis, ondanks dat hij dan doodmoe is: toch weer huilen! Een speen helpt nooit helaas, die spuugt ie meteen weer uit.
Als advies van iedereen (en ook mijn eigen gevoel weet dit inmiddels) dat het blijkbaar even moet, en dus laten we hem gewoon even huilen, hij valt dan vaak na 10 minuten wel in slaap.
Maar ik moest het gewoon even van me afschrijven... het blijft als moeder toch vervelend om huiltjes te moeten aanhoren!!!!

Hoi!

Ik heb er ook wel last van hoor. Niet iedere dag, maar als ik een vermoeiende dag achter de rug heb, kan ik het ook niet aanhoren hoor. En natuurlijk blijft ze in bed en als het lang duurt ga ik even kijken of alles wel in orde is, maar ze moet toch helaas zelf in slaap vallen.

Ik vind het wel grappig dat je 'nog steeds' schrijft, terwijl je kleine 14 weken is. Ik weet niet beter dan dat geen enkel kind, welke leeftijd ook, het niet leuk vind om naar bed te gaan. In plaats van te huilen gaan ze dan mamma of pappa roepen en van alles verzinnen om lijn te trekken en tijd te rekken, maar het blijft meestal een drama om ze naar bed te brengen en in slaap te krijgen...

Groetjes, Marisa

haha ja maar ik ben een nieuwbakken mama he!!
Voor mij is 14 weken huilen aanhoren al lastig, kun je nagaan!
Het is ook niet leuk om van andere mama's te horen dat
hun kind/baby zo geweldig slaapt en noooooit huilt voor het slapen gaan en helemaal als ze zeggen dat baby's toch juist veel en lekker slapen!! .. dan realiseer je weer des te meer hoe zielig het is!! Ook voor jezelf, hahha

Een baby die nooit huilt bij het slapen? Hmmm, klinkt ongeloofwaardig...

Ik ben ook een nieuwbakken mamma hoor, Lotte is woendag 20 weken.

Groetjes, Marisa

Hoi Happy,

Hier ook nog steeds hetzelfde hoor! Lynn is 10 weken en huilt zichzelf ook nog steeds in slaap. De ene dag gaat het beter dan e andere, maar zij heeft het ook nog steeds. Ik ben wel bezeig met het inbakeren af te bouwen. s avonds en s nachts slaapt zij vrij vast dus dat gaat goed, maar ook hier huilt zij zich nog steeds in slaap. Overdag baker ik haar wel in omdat het anders een groot drama wordt en ik als moeder gefrustreerd in de rondte wandel!!! Ik weet precies wat je bedoelt als je weer eens een moeder hoort die vertelt dat het bij haar allemaal fantastisch gaat!!! Geloof ik toch ook niet meer zo hoor. Hoe meer ik er met andere mensen over praat hoe vaker ik toch hoor dat zij ook opstartproblemen hebben gehad. Misschien dan wel niet met slapen, maar bijvoorbeeld  met ziekte of voeding. Ik hoop dat Lynn er strakjes over heen groeit. In het begin had ik echt zo iets van ze mankeert iets, maar weet nu wel beter. Als ze op is is ze vrolijk en volop aan het lachen. Maar ja blijft toch moeilijk. Gisteren had zij nog zo'n bui. Ik had haar in de middag niet ingebakerd(helemaal fout dus!) Na een kwartier jengelen werd zij steeds meer overstuur en uiteindelijk lag zij op haar buik in haar ledikant(driftkikker!). Schrok ik wel van hoor. Dus tja hier gaat het ook nog steeds niet vlekkeloos hoor. Ik heb haar toen toch maar opgepakt kan het dan niet langer meer aanzien. Ze was kokend heet en helemaal overstuur. Opgebleven tot de volgende voeding en toen ging het wel weer. Ik ben ook nieuwbakken moeder en voel mij af en toe ook hartstikke onzeker hoor. Vraag je je weer af of je het allemaal  wel goed doet.

Als ik dit zo lees ben ik echt een truttige moeder maar ik kan mijn dochter (10 wkn) niet laten huilen, ik wordt er zelf zo zenuwachtig van. Als ik haar overdag in haar bedje leg begint ze na 2 min te huilen, ik geef haar dan haar speentje aai over haar gezichtje en dan slaapt ze. Maar s'avonds werkt dit niet, ik heb haar 1x laten huilen maar toen stikte ze zowat en heb haar weer gepakt,  had ik die nacht zelf ook nog nachtmerrie's.
Na geef ik haar eerst bv, daarna loop ik wat met haar door de kamer dan valt ze in slaap en dan leg ik haar in bed. Waarschijnlijk is dit pedagogisch gezien niet goed maar ik voel mij erzelf er een stuk beter bij !

hoi happy,

nou hier ook een 'huilebalk' vlak voordat ze moet gaan slapen 's avonds hoor.
ik doe precies hetzelfde als miekke, na voeding van 19.00 uur houd ik haar dicht tegen me aan en sus ik haar op mijn armen in slaap. daarna leg ik haar in d'r eigen bedje en hoor ik haar niet meer. als ik puck rechtstreeks na de voeding op bed leg is het brullen geblazen en houd ook niet meer op. .. :( met het gevolg kind overstuur en moeders ook.

ik heb er vrede mee dat het zo gaat, maak me er niet druk om.
gelukkig slaapt ze de hele nacht door en komt ze s ochtends rond 07.00 uur!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi,

Mijn kleintje huilt bijna nooit voor het slapen. Als dan een x huilt weet ik eigenlijk zeker dat er wat aan de hand is maar ga nooit gelijk kijken. Ik laat haar eerst even gaan als ze dan al huilt. Meestal moet ik echt nog even naar haar toe en dan is het goed en valt ze in slaap.
Ik merk dat ik met mijn kleintje met een heleboel dingen geluk heb. Ze is heel makkelijk en daar wordt je zelf ook makkelijk(er) van. Mochten we ooit een tweede krijgen denk ik dat alleen maar minder wordt zo makkelijk als Kyra nu is.

Groetjes,

Frieda
Mv. Kyra 07-06-2007

Terug
Bovenaan