in slaap huilen

O, dat is afschuwelijk ja. Onze dochter van bijna 4 maanden huilt ook regelmatig bij het naar bedje gaan. Inbakeren heeft het een tijd een stuk minder gemaakt, maar nu doen we dat niet meer en huilt ze weer vaker. En ja, driftig wordt ze dan ook! Van de week heeft ze de hele satijnen zijkant van haar wieg erafgetrokken. Dus het wordt nog 'link' ook.
Het liefst pak ik haar ook meteen weer op als ze huilt. Ik wil niet dat ze zich zo rot voelt. Maar ja, soms helpt het om tóch eventjes te wachten... hoe moeilijk dat ook is!

Hoi hoi!!

Nou moeders die zeggen dat hun beeb niet huilt bij het slapen gaan geloof ik niet hoor!!

Rik is nu 11 weekjes en huilt ook gewoon. De ene keer echt hard en de andere keer jengelen. Wat Marisa zegt, ze moeten zichzelf toch in slaap huilen. En helaas kan een beeb alleen nog maar cominuceren op deze manier....

Dat het NIET LEUK is dat begrijp ik, ik heb er ook nog steeds moeite mee, maar moet zeggen dat dat steeds beter gaat, omdat ik toch weet dat het beter is dat ie gaat slapen!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik denk wel dat je je moet realiseren dat een baby inderdaad alleen maar kan communiceren  door te huilen. Hoe hard ze huilen staat niet altijd in verband met 'hoe rot' ze zich voelen. Het is niet zoals bij volwassenen dat je harder huilt naar mate je je rot voelt. Soms is het gewoon protesteren en niet dat ze echt verdrietig zijn zoals wij.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Ik ben ook een prille mama. Mijn zoontje is nu een dikke 7 weken en ik kan hem ook niet laten huilen hoor. Maar goed, nu huilt Sven ook niet altijd met het naar bed gaan. Soms ligt hij gewoon want te murmelen en 's avonds valt hij praktisch in slaap bij de fles dus dan leg ik hem half slapend in bed en dan doet hij zelf de rest.
Maar als hij huilt, dan ga ik wel naar hem toe. Doe ik dat niet, dan raakt hij alleen maar meer over zijn toeren en dan is het hek van de dam.
Ik heb ook vernomen dat je jongetjes niet tot krijsend toe mag laten huilen omdat ze zich dan een liesbreuk kunnen huilen.
En ik weet ook bij Sven dat hij alleen maar huilt als hij zich niet prettig voelt, honger heeft of krampjes heeft.
Vaak is hij dan al tevreden met een aai of een knuffel en  soms moet ik zijn speentje even terugstoppen. Waarom zou ik hem dan lang laten huilen als hij met zoiets kleins al tevreden is?

Er zijn zoveel adviezen over hoe we onze kinderen moet opvoeden en wat goed voor ze is. Toch ben ik van mening dat ik als ouder dat het beste weet. Dus doe waar je jezelf goed bij voelt (en je kindje natuurlijk) en trek je niet teveel aan van wat anderen zeggen of menen beter te weten. Jouw kind is uniek en helaas zit er geen gebruiksaanwijzing bij bij de geboorte dus we moeten het allemaal zelf uitzoeken.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan