In slaap huilen

Hallo dames!

Zo te lezen gaat het prima bij iedereen, fijn om te horen!

Hier ook, sinds deze week drinkt Gideon zelfs weer 3/4 fles borstvoeding, rest is flesvoeding voor hongerige baby's en dat gaat prima!

Ik vroeg me af of jullie kleintjes er ook zo lang over doen om in slaap te komen.
Onze kleine man heeft toch al snel 20 minuten tot een half uur huilen nodig voordat het stil wordt boven.
Meestal op het punt dat ik denk: 'nu ga ik kijken', wordt het van het een op andere moment stil (ook zoiets raars: keihard gillen en dan ineens in slaap vallen...moeten wij es proberen!)

Ik weet niet wat 'normaal' is, gelukkig gaat hij 's nachts wel na de voeding na wat gepruttel meteen slapen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs,
Juul

hier ook problemen overdag.
doodmoe en niet willen slapen.
wel ga ik na 10 minuten aaneen huilen even kijken.
of ze gespuugd heeft, gepoept of honger heeft.
maar ze blijft op der eigen kamer behalve als ze honger heeft natuurlijk.
snachts slaapt ze lekker door tot uurtje of 6

Hier overdag ook wat problematisch...
'S nachts slaapt fedde goed!
Maar overdag niet echt. Ik heb overdag dan ook weinig in bed. Hij slaapt bij het wandelen en 's avonds op schoot.
Ik moet wel gaan beginnen hem
Vaker overdag op bed te leggen maar weer ook niet wat normaal is met het huilen. :-s voordat ik zo helemaal problemen heb.
Ben dan ook wel benieuwd naar de andere slaap verhalen

Oooh wat "fijn" te lezen dat iemand dat ook heeft.
Wat jij beschrijft zo gaat het hier precies zo.
Ons manneke heeft ook altijd erg lastig om in slaap te komen.
Zo moe zijn en gewoon niet toegeven.
Wel al uitgevonden dat wanneer ik de fles van 18 - 19 uur boven op bed geef ff rustig met hem alleen dat hij al half in slaap valt tijdens het eten.
Dan knuffel ik hem nog lekker en dan leg ik hem in bed.
Vaak pruttelt hij nog wel wat en wanneer het muziekje (kan ik instellen op 5 - 10 - 15 min ik pak de 15 min) afgeklopen is en hij huilt nog dan ga ik kijken.
Troost hem geef hem een kus en zeg we gaan lekker slapen.....
Let wel ik laat hem niet krijsen hoor of overstuur gaan.
Weet nu wel dat het gewoon bozigheid is niet huilen van de pijn zoals toen met de reflux.
Overdag tja ik kijk vaak naar mijn manneke en zie het vaak wel en anders hebben we nog de draagdoek en kinderwagen.
Wel wil ik hiervoor met hem naar een strijker gaan, kijken wat hij kan betekenen.
We hebben een puckababy geprobeerd dat was absoluut geen sucses en dan druk ik het nog HEEL zacht uit.
Hij ligt nu in een gewoon slaapzakje, moet wel zeggen als ie eenmaal slaapt dan slaapt tie door alles heen hoor!
's nachts gelukkig geen probleem.....

Liefs Louise

ethan heeft er overdag ook meer moeite mee..
meestal even heen er weer lopen 5 a 10min met hem en dan is het goed..

Ethan wil je graag in de beurt hebben..
soms denk ik wel eens dat het komt omdat hij in het ziekenhuis heeft gelegen voor een week

Hier is het sinds een week ook flink mis, overdag veel huilen en niet willen slapen in haar bedje. Snachts gaat het gelukkig goed. Was vandaag op het cb en ze was goed aangekomen, dus het ligt niet aan de bv. Heb van hun het boek van Ria Blom gekregen over rust en regelmaat en zij adviseerde om dat te hanteren. Om de 3 uur voeden (desnoods wakker maken) en dan dezelfde volgorde, voeden, schone luier, even kroelen/spelen en dan weer in bedje leggen. En dan max 30 min. laten huilen en dan is aan jou om te beslissen om haar eruit te halen, over het bolletje te aaien oid. Vandaag lijkt het goed te gaan, maar kan ook zijn dat ze moe is van de hele ochtend huilen.
Na ongeveer een weekje is ze hopelijk gewend aan dit ritme. Heb het boekje net gelezen en klinkt op zich allemaal logisch. Als je ze natuurlijk elke keer oppakt om te troosten wordt het hele proces van wakker in bed leggen weer verstoord en leren ze nooit om zelf in slaap te vallen.
het is te proberen toch?
Iemand van jullie ervaringen hiermee?

waarom om de 3uur voeden als je borstvoeding geeft?
als je borstvoeding geeft moet je gewoon voeden op verzoek als het maar niet meer dan 4uur tussen zit..

hoe ga je dat doen dan als je regel dagen hebt..
die dagen gooit de natuur en niet voor niets tussen anders gaat je lichaam nooit meer produceren..

ik heb in het begin gevoed om de 3uur daar kreeg ik een heel onrustig kind van die ook nog afviel en nu voed ik op verzoek en het is een tevreden kind die of in slaap valt na de voeding of na een uurtje spelen, knuffel en rond kijken en pas weer wakker word als hij honger heeft..

Hoi Mirjam,

Ook wij hebben een boekje gekregen over rust en regelmaat. Niet van Ria Blom, maar van de consultatiebureau's zelf. De aanpak is hier eigenlijk al vanaf het begin; eten, knuffelen, verschonen, slapen.
Alleen ben ik het, net als Dromertje, niet eens met het wakker maken voor een voeding. Zeker als ze straks terug gaan op minder voedingen, maar meer cc per voeding, kun je niet in dat 3-uurs-systeem blijven hangen. En wanneer ga je dan over naar 4 of 5 uur?

Ik voed echt op verzoek, met als resultaat dat er overdag welliswaar 3 a 4 uurtjes tussen zit. Maar goed, daar is dus met het gehuil geen peil op te trekken, want geslapen wordt er dan niet... Sta je dan met je rust en regelmaat hihi

Het zal wel een periode zijn, weet het anders ook niet. Misschien dat de ervaren moeders onder ons er meer over weten?

Terug
Bovenaan