In slaap komen

Hoe gaat dat bij jullie?
Mijn kindje van net vier maanden kan niet zelf in slaap komen. Bij de laatste voeding valt ze meestal aan de borst in slaap en dan leg ik haar in haar bedje en dan slaapt ze verder.
Maar overdag moet ik eerst ruim een half uur met haar op m'n arm lopen voordat ze slaapt en dan leg ik haar over in haar bedje.
Nou moet ik zeggen dat ze al vooruit is gegaan, want eerst werd ze wakker zodra ik haar in haar bedje legde en wilde ze alleen maar tegen mij aan slapen.
Op het cb zeggen ze dat ik haar gewoon in haar bedje moet leggen en haar moet laten huilen totdat ze zelf in slaap valt, maar dat is zo zielig.

Hoe doen jullie dat? Of vallen jullie kindjes wel uit zich zelf in slaap? Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!

Bedankt!
 
Hoi mama van Ismay,

Weet je wat zielig is? Als je kleintje niet leert zelf in slaap te vallen in zijn eigen bedje.

Wij hebben grote slaapproblemen gehad met onze dochter (agv allergieprobleem). Dankzij de goede adviezen van het CB heeft zij nu een geweldig slaap- eet- en speelritme. Binnen een week zagen wij al resultaat!

Maar het moet wel aangeleerd worden en dat gaat in het begin niet zonder de nodige huilbuien. Maar de aanhouder wint al is het soms hartverscheurend om je kindje te laten huilen.

Ik wil je heel graag het boek "Regelmaat en inbakeren" aanbevelen van Ria Blom. Daarin staan heel veel tips. Het heeft mij/ons ENORM geholpen. Zie voor meer info: http://www.debakermat.nl

Ideetje: ik heb toen we hiermee begonnen een schemaatje bijgehouden in het begin: hoelang ze wakker was, hoelang ze sliep, hoelang ze huilde etc. Het geeft je een steuntje in de rug als je terug kunt lezen dat het iedere dag een paar minuten beter gaat.

Veel succes en groetjes!
 
hoi mama van ismay

ik denk dat bovenstaande anoniem wel gelijk heeft: mijn buren (ik ben zelf een bijna-mama, nog een dag of wat...)
hebben op een ggegeven moment zelfs de gewoonte aangenomen om hun kindje in slaap te wandelen. met als gevolg dat hij op de creche dus niet kon slapen (in een bedje wilde hij niet gaan slapen).
ze hebben uiteindelijk toen hij 14 maanden was -en zij dus maanden en maanden elke dag aan het wandelen waren geweest en een oververmoeid kind van de creche haalden - een week consequent aangehouden om hem te laten huilen en gewoon in bed te doen

en echt ongelooflijk, maar nu hoef je hem er alleen maar in te leggen na t ritueel, dag lieverd te zeggen, muziekje aan en binnen 15 minuten is de klus geklaard ZONDER huilen!
maar ze hebben wel een HEL vna een week meoten doormaken. ik hoop dat t me lukt om eerder zo'n knoop door te hakken mocht het me overkomen. je hebt zelf zoveel meer rust en je kindje ook!
met 4 maanden mogen ze best even huilen, vaak is dat ook de stress die eruit moet.

tja, ik heb veel opgepast, ook op buurjongetje, dus veel gezien wat dat betreft. denk dat t alleen wel een ander verhaal wordt als ik er zelf voor sta ;)
 
Hoi,

Mijn zoontje is 3,5 maand en slaapt ook niet direkt als hij in bed gelegd wordt. Eerst liet ik me er ook wel eens toe verleiden om hem er dan maar weer ''even'' uit te halen. MAar dit werkt alleen maar averechts.
Als je je baby laat liggen moet je eigenlijk proberen niet te veel op het huilen te letten. Is heel moeilijk, maar anders red je het niet om hem/haar te laten liggen.Zet desnoods even de radio aan beneden zodat je je baby wat minder goed hoort. Klinkt misschien wat egoistisch , maar kan jullie wel helpen. Even volhouden dus!
 
ik denk echt dat het goed is voor een kindje om het even te laten huilen. jij bent mama en de baas. zij gaat in haar bedje en uit haar bedje wanneer jij het wilt. als zij huilt en jij haar dan uit het bedje haallt dan weet ze dat dat helpt. dat is hetzelfde dat als ze later groot is en je zegt een keer dat ze geen snoepje mag en dat ze dan gaat huilen en dat ze vervolgens wel een snoepje krijgt.
het is natuurlijk niet zo dat je dr in bed moet smijten en weg moet rennen.
doe het lekker rustig aan. rustig uitkleden, luier verschonen, pyamaatje aan, trappelzakje aan. hou de misschien nog even op je arm om dr een beetje russtig te krijgen. leg dr dan rustig in bed. en blijf even bij dr. zing een liedje of zet een slaapliedje aan. aai over dr buikje of hoofd. het is voor een kindje wennen natuurlijk en daarom is het belangrijk dat ze zich vertrouwt voelt. op een gegeven moment zal ze gaan huilen als je wegloopt of misschien zelfs al als je haar neerlegt. loop gewoon even weg er is immers niets. huilen is gewoon voor de aandacht. je merkt op een gegeven moment zelf wel wanneer het zielig is. (als ze bijvoorbeeld na een halfuur nog steeds hard aan het brullen is).
veel sterkte!!
 
Op een bepaald moment krijgen kindjes inderdaad door dat mama en papa doen wat het kindje wil. Volgens mij moet je daar zo vroeg mogelijk proberen een eind aan te maken, anders blijf je lang tobben. Ik kan me dan ook goed vinden in bovenstaande adviezen.

Een tijdje terug was ons zoontje (toen 6,5 maand) erg verkouden en werd een paar nachten achter elkaar standaard om 4 uur wakker. Hij begon dan te hoesten en wat te zeuren (niet echt huilen) en wij gingen er dan uit en gaven hem wat water te drinken tegen de hoest. Na 3 nachten kregen wij toch het idee dat hij er een gewoonte van ging maken en eigenlijk helemaal geen water nodig had tegen de hoest. We hebben toen 1 hele moeilijke nacht gehad omdat we hem geen water + aandacht meer gaven, maar gelukkig was het de nacht daarna voorbij.

Ik kan me dus wel voorstellen dat als je lange tijd je kindje op de arm in slaap wiegt, het ook langer duurt voor het voorbij is, maar probeer vol te houden. Als je merkt dat je kindje na een bepaalde tijd huilen echt histerisch wordt, dan zou ik haar toch even troosten (haar bedje moet wel veilig voor haar voelen), maar probeer haar in haar bedje te laten liggen en niet op te pakken.

Heel veel succes!
 
Met welke leeftijd laten jullie je baby huilen in het bedje? Wij halen ons zoontje van 6 weken er uit als hij begint te huilen en troosten hem en als hij slaapt leggen we hem terug.
 
Terug
Bovenaan