<p>Hoi allemaal,</p><p>ik heb een dochter van 5 maand en het is een drama haar in slaap te krijgen. Ze heeft tot 4 maand ingebakerd geslapen maar toen was ik vaak ook wel lang bezig tot ze sliep, alleen hoefde ik toen “alleen maar” 30 keer terug voor een speen. Nu ze niet meer ingebakerd mag moet ik er echt bij blijven zitten om haar armen met heel veel kracht vast te houden. Hoe strak ik haar ook toedek, ze krijgt het altijd voor elkaar haar armen onder de dekens uit te krijgen en pakt dan haar speen uit haar mond en gaat dan huilen. Laten huilen is geen optie, dan maakt ze zichzelf helemaal overstuur en slaapt ze helemaal niet meer, maar ik zit er nu vaak wel 3 kwartier bij voor dat ze slaapt (en vaak is dit overdag ook maar voor een slaapje van max 3 kwartier). Ik houd precies die 90 minuten “wakker tijd” aan en eigenlijk is ze dan ook altijd wel moe. Ik heb van alles geprobeerd; op de buik (gaat ze niet rustig liggen), armen gewoon los zodat ze op haar duim kan zuigen, eerder dan 90 minuten (lijkt ze nog niet moe), later dan 90 minuten (oververmoeid), etc. etc. Niks lijkt te helpen.. De nachten zijn sinds kort ook drama, die sliep ze eerder wel goed door (ook sinds ze niet meer ingebakerd slaapt) maar daar trekt ze nu ook om het half uur haar speen uit, wordt wakker en gaat huilen en moet ik haar dus weer stevig vast pakken om haar armen stil te houden en haar in slaap te krijgen. <br />Ik ben alleenstaande dus een beetje aan het einde van mijn latijn. <br /><br /></p><p>Hopelijk heeft iemand tips!</p>