In spanning....

Ik temp elke ochtend en houd dat bij op fertilityfriend. Na je eisprong stijgt je temp licht, ik doe dat omdat ik door mijn lange en ontregelmatige cyclussen geen idee heb wanneer mij ei is en door het temperaturen ontdek ik wanneer mijn ei was en wanneer mijn menstruatie ong moet komen.

Vandaag geen bloedverlies meer en nog steeds hogere temp. Als het lukt te wachten doe ik pas maandag een testje als teminste de temp niet gaat zakken en er nog geen ongi komt.......

Maar je tempt je lichaams temp dan denk ik ?
Ja stomme vraag misschien maar temp jij onder je oksel of daar aan de achterzijde of temp je de temp van je vagina ???

Ja sorry hoor ben nog behoorlijk on ervaren zoals je merkt.

Ik hoop dat het lukt bij je deze maand.
Ik duim voor je

Je meet inderdaad je lichaamstemperatuur. En die meet je rectaal want dat is het meest betrouwbaar, al zijn er ook wel die een oorthermometer gebruiken. Het is wel belangrijk om altijd met dezelfde thermometer te temperaturen. Je meet iedere ochtend voor je opstaat op hetzelfde tijdstip je temperatuur. De temperatuur voor je eisprong is het laagst, bij mij gemiddeld 36,6. Na je eisprong gaat je temp licht stijgen, bij mij gaat ie heel langzaam omhoog en is op zijnhoogst 37.3 Tegen de tijd dat je ongesteld moet worden gaat je temp weer naar beneden. Bij mij is dat vaak de dag van de menstruatie zelf en bij anderen zakt ie al twee dagen voor de menstruatie. Je kunt met deze methode niet je eisprong ontdekken omdat je temp pas stijgt wanneer je ei al is geweest. Al heb ik meestal vlak voor mijn eisprong een dip in mijn temp en is dan op zijn laagst waarna hij dan langzaamaan stijgt. Ik doe het vanwege mijn lange cyclussen zodat ik weet wanneer ik mijn menstruatie ong kan verwachten, ong 14 dagen na je eisprong. Voor meer info kun je kijken op fertilityfriend.com. Daar kun je ook gratis een account aanmaken en kun je je temperatuur bijhouden en krijg je een mooi grafiekje. De site is wel helemaal in het engels. Daar wordt helemaal uitgelegd hoe het temperaturen werkt. Hopelijk heb je nu wat meer info en misschien zijn er nog dames die nog een aanvulling hebben?

Bedankt Linda helemaal top,

Ik ben weer wat wijzer.

PFFF komt een hoop bij kijken bij dat zwanger worden hihihihi. het is natuurlijk ook maar net wat je zelf allemaal eraan wilt doen.

De tip die hier op de website staat over je baarmoederslijmvlies is ook handig en ook makkelijk zelf in de gaten te houden.

Je zou haast denken dat wanneer je alles doet temp , slijmvlies en ovu test dat het haast niet mis kan gaan mocht alles goed zijn ?

Nou dames, ik hou het nog steeds spannend, ik denk, doe toch maar een testje.....heeeeeeeeel licht streepje, mijn man dacht hem ook te zien. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat je echt verrekte goed moet kijken om em te zien maar afgelopen maandag had ik een negatieve test en toen kon ik kijken wat ik wou maar toen zag ik echt niks. Dus het lijkt erop. Maar toch nog maar een slag om de arm houden, temp was heel iets lager vanmorgen, hopelijk zakt ie morgen niet verder want is het wel duidelijk en gaat toch de ongi komen. Ga maar een CB digitaal bestellen/kopen denk ik en als het nog nodig is over een paar dagen maar weer testen......

Linda, ze zeggen een streep is een streep... maar ik snap je... ik zou ook gewoon een vette streep willen zien... ik hoop dat het over een paar dagen overduidelijk is... dan feliciteer ik je DAN? OK?

Terug
Bovenaan