In stuit

Ik heb 3 kindjes met een voorkeur voor de voeten beneden, dus niet de billen, maar echt de voeten. Mijn zoontje is met 35+5 geboren, met z'n voeten eerst. Waarschijnlijk heeft hij zelf de vliezen gebroken door zijn getrappel. Mijn dochter lag ook bijna alleen maar met de voeten beneden. Ik kreeg toen met 36 wk een liggingsecho (was toen nog niet standaard) en toen was ze toch omgedraaid. Ze is uiteindelijk met 37+2 geboren, maar was toen nog niet ingedaald, met 9 cm ontsluiting nog niet, dus toen hebben ze m'n vliezen gebroken en is ze gezakt en vrij vlot daarna was ze er.
Deze kleine meid ligt ook heel veel met haar voetjes naar beneden te trappelen, echt geen fijn gevoel :-( maar wel heel herkenbaar voor mij. Afgelopen donderdag weer bij de vk geweest en die heeft even snel gespiekt met de echo en zowel ik als zij hadden het idd goed...hoofdje boven en voetjes beneden.
Op zich weet ik van mijn 2e zwangerschap dat draaien nog mogelijk is, maar als ik weer eens hardop au roep en bijna krom sta van het getrap naar beneden, denk ik ook weer aan de 1e zwangerschap en de (waarschijnlijk) stukgetrapte vliezen...
Ik ben nu 32+5, en de tijd zal het leren...

Succes iedereen!
 
Terug
Bovenaan