In welke kleding slapen pas geborenen eigenlijk?

Hoi meiden,

Ben nu 19 weken en al lekker wat spullen aan het verzamelen voor de babyuitzet.
Nu vroeg ik me gisteren ineens af: waar slapen de hele kleintjes eigenlijk in? Volgens mij niet in een pyjama.
Kan iemand mij met deze vraag helpen?

Alvast bedankt!

Groet,

Missy

Hoihoi,

In het begin lag mijn dochter met haar kleren in een omslagdoek in bed. (ze is in de winter geboren en was nog heel erg klein, dus met kruiken en omslagdoek bleef ze lekker warm) Na een paar maanden legde ik haar in een boxpakje (pakje met voetjes eraan) en daar ligt ze nu (6maanden oud) nog in. Zij trapt altijd de deken weg en anders krijgt ze koude voetjes. Ik hoop dat je er wat mee kunt :)

groetjes Lydia

Hooi,

Ik liet jasper ook altijd in zn gewone kleertjes slapen. Tot hij een maand of 3 was, toen kwijlde hij zo veel dat hij savonds gewoon een pyamatje aan kreeg.
Ik het begin is het aan en uitkleden ook echt naar voor zo'n kleintje en ze worden nauwelijks vies.

Liefs Jen

ohja, en die van mij had al vanaf dat ie 1 week was een slaapzakje aan. Een hele kleine van de hema. van badstof. ideaal ding, dan trappen ze de dekentjes niet zo van zich af

Hoi,

Het ligt een beetje aan de periode waarin je kleintje wordt geboren.
Ik verwacht onze kleine begin juni en zal dus al wat warmer zijn.
Ik vind de pyama's van de zeeman erg lekker. Een soort boxpakje met voetjes eraan en dan lekker in een trappelzakje.
Ze trappen al snel de dekentjes van zich af en om te voorkomen dat ze het steeds koud krijgen s'nachts ging ik heel snel een slaapzakje gebruiken.
Voor de slaapjes overdag liet ik Dylan in zijn gewone kleerdjes liggen. Zo kon hij wel al wennen aan overdag slaapjes en nacht slaapjes.
Gewoon van alles wat in huis halen en kijken wat je zelf het prettigst vind.
Een tip! Koop niet te veel van de kleine maatjes, ze groeien er zo snel weer uit en houd rekening met de seizoenen. Ik was erg gek op vestjes met capuchon, die gebruikte ik ook als jasje. Zit immers comfortabeler dan een echte jas voor een klein babytje.

Evelien mv Dylan en 34+6 zwanger

Hoi, hoi,
Ben nu 17 weken zwanger van de 4e.
vond het in 't begin iets raar klinken, maar je legt vaak je kindje (lathans ik) met zijn of haar kleertjes 's avonds in bed.Dit ook vooral om ze niet al te veel op een dag te moeten verkleden, als ze net geboren zijn is dat nog niet echt prettig voor ze en eigenlijk ook best een gedoe.De ochtend erna doe je ze toch vaak in bad en heb je een nieuw setje schone kleertjes voor ze.
De kleertjes voor de eerste paar maanden is bijv. een simpel broekje (geen spijkerstof) en een dun truitje voldoende, in de winter kan je er dan overdag nog een vestje overheen doen, maar over 't algemeen slaapt je babietje toch praktisch de hele dag, en als hij of zij eruit is, voor de borst of fles bijv. heb je de kleine toch vaak in een dekentje vast.
Succes!
Groetjes Roos.

Onze dochters lagen in het begin ook in bed in  hun kleding die ze overdag aan hadden. Als ze een vest aanhadden dan deed ik dat wel uit. Truitjes met een capuchon  vind ik  niet zo handig als ze liggen, wat ze praktisch de hele dag doen, daar kunnen ze in draaien.

Terug
Bovenaan