In welke kleding slapen pas geborenen eigenlijk?

Hoi,

Mijn zoontje is inmiddels 5 maanden. Toen hij net geboren was liet ik hem inderdaad ook in z'n kleertjes slapen behalve als hij een vestje aan had met capuchon.Toen hij ongeveer 3 maanden was deed ik een pyjama bij hem aan maar hij is erg onrustig in bed dus ik laat hem nu in pyjama slapen zonder pyjamabroekje en met een slaapzak zonder mouwtjes dan omdat het buiten ook niet zo koud is. Hierin slaapt hij gewoon een stuk rustiger.

Mijn meisje is bijna 4 maand en slaapt nog steeds in haar gewone kleertjes. Vooral toen ze heel klein was, vond ze aan en uitkleden een ramp. altijd huilen. Ja vind ik ook niet zo gek... zeer vermoeiend voor pasgeborenen. En als je zelf net bevallen bent, is in badje doen al zeer vermoeiend, dus dat je dan niet  extra hoeft  om te kleden is dan wel erg lekker. Ik zou er wel op letten dat  je baby  lekker warm ligt, maar niet te warm. In het begin is een slaapzak nog niet nodig, pas als ze zichzelf bloot gaan woelen wel, maar dat is pas ongeveer met 3 maanden. Bij mij tenminste. Dus zorg gewoon voor genoeg kleine dekentjes (katoen), zodat je wat meer over kan doen als je kindje koud is.
Lekker zachte kleertjes is ook fijn, want zelf lig je ook niet lekker als je kleding knelt. Dus koop lekker zachte kleertjes, zonder touwtjes en capuchonnetjes. En broekjes met de sokjes eraan vast is ook heel handig.... ze zijn namelijk altijd hun sokjes kwijt.

Geniet van het winkelen, voor je het weet heeft je kindje het aan!

Wij hebben bij de eerste vanaf dag 1 's avonds een pyjama aangedaan. meestal deden we dit voor de fles 's avonds. Mijn man moest na de geboorte meteen weer aan het werk kon geen vrij krijgen en vond het erg leuk om 's avonds even met de kleine te tutten, hij deed dan meestal de pyjama en een schone luier. Echt even een momentje voor papa.
Nu bij de tweede ben ik het zeker weer van plan.

Groetjes Plat

Wij hebben onze oudste de eerste paar maanden gewoon in zijn pakjes laten slapen die hij overdag aanhad. Hij was vaak zo moe, dat we helemaal geen tijd hadden om hem uit te kleden en 's morgens ging hij toch weer in bad. De eerste pyjama hadden we volgens mij in maat 68.

Groetjes

Slapen in de gewone kleertjes???

Nee, wij hebben vanaf de eerste dag de kleine omgekleed en in een super zachte pyama gelegd. Dat lijkt mij toch echt veel lekkerder slapen. Ik had de baby de eerste maanden helemaal geen spijkerbroekjes of iets met mutsjes aan, maar alleen maar superzachte pakjes. Maar wilde toch, s'avonds na het badje een schone pyama aan. Hij sliep ook al met 5 weken door! Heerlijk lief en zacht...

Groetjes

Hi,
Pyama, boxpakje of gewone kleren maakt niet zoveel uit, als het maar zacht en warm is. en zonder knopen, ritsen of andere harde dingen eraan.
Baby's houden in het algemeen niet zo van aan en uitkleden, dus als je lekkere warme, zachte kleren aanhebt, kun je ze aanhouden bij het naar bed gaan.
Ik heb mijn kindjes altijd in de kleren laten slapen die ze overdag aanhebben. Tot een maand of 6 of 7, dan pas naar pyama overstappen om dag en nacht duidelijk te maken met een bedritueel.

succes ermee
mama van Marijn, Thomas en Veerle

Mijn dochter kreeg vanaf de geboorte elke avond een pyama aan. Zo wende ze gelijk aan het ritme van dag/nacht. Ze sliep dan ook met 4/6 weken door.
Vind het ook vies om met de kleren van overdag in bed te gaan. Iedereen heeft het vast gehad en een spuugje hier en daar.

Mijn zoon slaapt in dezelfde kleertjes als hij aan heeft wanneer hij op is. Het ritme is immers: wakker worden, voeden, verschonen, even spelen, naar bedje. Hij wordt dus alleen maar omgekleed na het voeden. Ik heb pyamaatjes, boxpakjes en 'gewone' kleertjes. Wel zorg ik ervoor dat hij altijd iets zachts aan heeft in bedje. Wanneer hij toevallig een keer een spijkerbroekje oid aan heeft dan gaat dat uit voor ik hem in bed leg. Hij slaapt in een slaapzakje en het dekentje wordt aan de onderkant heel goed onder gestopt. Dat schopt hij zomaar neit weg, dus koude voetjes zal hijniet snel krijgen.
Elke keer verkleden voor het in bed leggen geeft veel te veel stress.

Terug
Bovenaan