In welke week babykamer klaar?

Bij ons was de kinderkamer met 30 weken helemaal klaar! 
Vanaf toen ben ik begonnen met het wassen en strijken van de spulletjes elke week iets! Zodat ik het allemaal lekker rustig aan kan doen! 
Nu ben ik sowieso wel iemand die alles optijd klaar wil hebben, van de week de vluchtkoffer klaar gemaakt! Ben nu 33,5 week zwanger, maar merk dat ik er telkens nog wel wat bij leg of weer uit haal! Daarom vind ik het fijn dat het allemaal klaar ligt!
morgen komt mijn oma van 91 jaar de kinderkamer bekijken, dus ik ga straks nog even t bedje opmaken zodat ze een totaal beeld heeft! En ik vind het spannend, ben zo benieuwd wat ze ervan vindt! 

Hier het andere uiterste ;) Wij zijn nog verhuisd toen ik 36 weken zwanger was ;) Op het moment dat we verhuisden lag er wel een laminaatvloer in de babykamer en waren de muren gestuct en geverfd, dus er hoefde niks groots meer in te gebeuren wat dat betreft. Ik heb me toen gerustgesteld met dat we onze dochter toch de eerste periode bij ons op de kamer hadden slapen en we daar ook een goeie mogelijkheid hadden haar te verschonen.
Haha dan moet ik er ook nog bij zeggen dat haar commode nog steeds alleen in de grondverf staat en ze inmiddels 1,5 is ;) (voor de rest heeft ze wel een leuke kamer hoor ;)) Nu 17 weken zwanger van de tweede, dat kamertje dient nu nog als opslag voor de materialen waarmee we eerst de badkamer nog gaan verbouwen :) Maar ik denk wel dat ik in de minderheid ben met het aankunnen dat dingen pas laat klaar zijn ;)

Hoi. 
Ik ben nu 23+3 weken zwanger en ik heb tot nu toe alleen de muren geverfd. Vriendlief is buiten om de kozijnen aan het verven waardoor de babykamer momenteel in een kluswalhalla is veranderd. Daarnaast komen de meubeltjes pas eind september, daar wacht ik helaas al om sinds begin juli.
Maar zo in de planning is eind oktober de hele babykamer klaar, er moet nog een inloopkast gemaakt worden, die wand moet dan nog geverfd worden en er moet natuurlijk intensief geschrobd worden om alle stof weg te halen van het schuren. 
Ik kan niet meer wachten in ieder geval tot alle 'onderdelen' er zijn en ik lekker kan gaan omrommelen.
Groetjes

Bij de eerste rond de 20 weken al klaar.
Nu moeten we wachten tot we weer in ons eigen huis zijn half november (hopen eerder), ben begin december uitgerekend.
 Overigens is het hele huis dan al wel geverft enz door de woningbouw dus het is alleen inrichten 

Ik denk dat wij ook rond de 25 weken alle meubeltjes hadden. Ik denk dat (als je daar het type voor bent) het gewoon heel veel rust geeft dat je weet dat alles staat en je dan het leuke gedeelte van aankleding, wassen, inrichten e.d. kunt doen en nog in fysiek goede staat bent. Als je kijkt is het noodzakelijk? Nee, een baby heeft vooral in het begin nog lang niet alles nodig, maar vooral een relaxte moeder en als het afhebben van het kamertje eraan bijdraagt zou ik dat zeker doen. Uit ervaring kan ik (inmiddels 34 weken) zeggen dat nu alles voor de baby klaar is, heel veel andere plekken aan de beurt zijn voor een soort mini  verbouwing. Uhhhh ja, de nesteldrang is hier ruimschoots aanwezig? .
Wellicht als je uitlegt dat het jou gewoon veel rust geeft, wil je vriend wat eerder aan de slag. En ik zei vaak: ik snap wel als je er nog geen zin in hebt, maar ik wil het graag en anders doe ik het zelf wel, ook geen probleem. Maar dat liet hij dan niet gebeuren hahaha. 
Succes en veel plezier!

Ik ben nu 30 weken en de kamer is in principe klaar. Nog wel wat aankleding/decoratie, maar ik wil zelf wat dingen maken. De gordijnen moeten we nog bestellen, maar we hebben rolluiken. Ook hangt ervaren lamp maar wil nog een andere. Dus dat is niet noodzakelijk. De komende tijd rustig aan de kleertjes en spullen wassen. Ook moeten we nog de ledikant in elkaar zetten en een matrasje kopen. Maar de eerste tijd slaapt de kleine toch in een wiegje bij ons. Dus vind zelf dat ik na de bevalling nog tijd heb om de kinderkamer af te maken. 

Terug
Bovenaan