inbakeren afbouwen

hallo,

Ik wil ook even reageren mijn zoontje werd tot 8 maanden ingebakerd. Kon echt niet zonder. Maar we wilden er echt vanaf. hij vondt het zelf ook niet meer leuk kregen wij het idee. Begon zich te verzetten, werd steeds moeilijker om hem ingebakerd in bed te krijgen. Dus hebben wij een trappelzak met lange mouwen gekocht. Als ie met ze armpjes aan het bewegen is krijgt ie het niet zo snel koud. En dat ging meteen prima.

Groetjes Patries
 
hoi



wij hebben onze zoontje ook even ingebakerd hij is 5,5 maand

wij hebben het afbouwen   overgenomen met   trappelzak

s'nacht's had hij niet nodig sliep super

overdag niet

ging steeds minder inbakeren en vaker in ze trappelzak doen en bij ons heeft het goed gewerkt

alleen van begin af aan sliep hij weinig overdag en dat doet hij nog
steeds zo 2 keer 1 uurt tot 1,5   uur en gaat   19.00 ze bed in
en slaapt lekker door en maken   nog 1

keer wakker voor ze fles





 
Hoi mama van Johna,

Ik ben inmiddels begonnen met afbouwen, of eigenlijk al klaar daarmee! Het ging super met een speciale slaapzak, de bakerzak (www.debakerzak.nl). Helemaal los slapen ging niet, ik moest elke keer haar armpjes onder de dekens stoppen, en dat is 's nachts geen pretje... Met de slaapzak slaapt ze nu net zo goed als met het strakke inbakeren, maar heeft ze toch wat meer vrijheid, zodat ze daar langzaam aan kan wennen als ze helemaal los gaat (ga ik bij een volgende vaccinatie weer eens proberen). Als ze wakker is houdt ze het nu ook wat langer vol in bedje zonder te huilen, omdat ze dan alvast met haar eigen handjes gaat spelen in de zak en gaat keuvelen. Ideaal!!

Succes.

Jootje
 
Hai,

Als het inbakeren nog nodig is, kan ik de pacco aanraden... deze kunnen ze eigenlijk niet fout doen... en zeker als er straks een verandering komt (kdv of oppas) is afbouwen van inbakeren op dat moment niet zo'n goed idee... Je kan natuurlijk ook op marktplaats of ebay kijken voor een tweedehandse... Ze zijn namelijk wel prijzig (zo'n 40 euro)

Mijn dochter is nu zeven maanden en ze ging nu echt in protest tegen het inbakeren, zonder gaat echter nog niet... Ik ben overgestapt op een soort bakerzak. Wel zelf gemaakt, door bij een slaapzakje de armsgaten dicht te maken. De halsopening is groot genoeg om te bewegen, maar klein genoeg om er niet in weg te zakken...

Renée vindt dit echt fantastisch! Het geeft haar nog net genoeg beperkingen om goed te slapen, maar genoeg ruimte om wat te bewegen.

Als de regelmaat van slapen straks weer helemaal als vanouds is (ziek geweest) ga ik eerst één armpje vrijgeven en als dat goed gaat de andere ook....

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan