Inbakeren afbouwen?

wat tips van puckababy, maar kan natuurlijk ook bij de pacco of andere doeken.

Afbouwen in stapjes:

1. Leg uw kindje iedere avond eerst even met de armpjes door de mouw openingen in bed. Eerst 5 minuten, als dat goed gaat 10 minuten enz. Op die manier leert hij geleidelijk met de armpjes los te slapen. En houdt u dan ook hetzelfde patroon aan als anders: bijv. in bed leggen, dekentje over hem heen, kus en zelf weg gaan. De kans is bijzonder groot dat uw kindje na een aantal dagen zelf in slaap valt.

2. Als uw kindje met de armen los in slaap valt, maar na een tijdje wakker wordt, kunt u de armpjes in eerste instantie weer binnen de Puckababy doen. Maar als de periodes van slaap steeds langer worden, kijk dan ook eens of hij niet zelf weer in slaap valt.

3. U kunt uw kindje ook met de Puckababy in bed leggen en als hij eenmaal goed diep slaapt, hem voorzichtig uit de Puckababy halen en kijken hoe lang hij doorslaapt.

4. Verder kunt u een dekentje strak over hem heen doen; overdwars! Op die manier zit het grootste stuk deken onder het matrasje en onder zijn gewicht en kan hij het minder makkelijk los trekken. Zo biedt u hem zonder Puckababy toch nog wat beperking en geborgenheid.

Hi,

Je kan inbakeren op verschillende manieren afbouwen.
Je kan   armpje voor armpje doen.

Wij hebben een slaapzakje met mouwtjes gekochten en hebben haar daarin gedaan, wanneer zij het best sliep. Dat is dus in de vooravond en nacht. De eerste avond dat we dat deden, zat ik op de bank te wachten dat ze wakker werd. Maar dat werd ze niet. Toen hebben we gelijk de nachter eraan vast geplakt. En het ging perfect. Sindsdien niet weer de inbakerdoeken gebruikt.

Overdag wordt ze nog wel eens wakker, maar dan laat ik haar even huilen. (vaak maar 2 minuutjes) en dan valt ze zelf weer inslaap. Als ze echt overstuur is dan loop ik even naar haar kamer, druk de speen er in en ga weer weg. Ik lach en praat dan niet tegen haar. En dan slaapt ze weer verder.

Je bent intussen vast al aan het proberen, laat even weten hoe het gaat. Ben wel nieuwsgierig.

Groetjes, Marije

Hoi,
Ik heb ook zo'n puckababy van 0-3 maanden, hebben jullie na die 3 maanden afgebouwd, of ook die andere puckababy vanaf 3 maanden nog gekocht?
Ik zou liever nu al af gaan bouwen, ik  weet niet of dit te vroeg is.
Ze is nu 12 weken.

Groetjes,

hallo.. ik had even een vraag..slaapt jou dochter 2 a 3 uur overdag?? en 4 maand is ze? hoe houdt ze dat vol?? mijn zoon wordt volgende week 5 maand en slaapt smorgens 2 uuren nog en dan dan smiddags   3,5 uur..is ze niet moe?? mijn zoon kan ook nog maar anderhalf uur tot 2 uur op dan is ie alweer doodmoe!! hoe heeft jou dochterje dat?

gr.marije
quote: mei2008mama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-09-2008 15:05:24'));

Onze dochter werd ook ingebakerd (vanaf dat ze 4 wk oud was), en sinds ong een maand zijn we aan het afbouwen, langzaamaan dus. Mede óók omdat ze naar de oppas ging en dat vond ik zo'n gedoe. Ze wilde haar wel inbakeren maar vond het een mooie grens / leeftijd om te gaan afbouwen vandaar...

Wij zijn eerst 1 armpje "vrij" gaan houden bij het slapen en daarna 2 armpjes "vrij". Ze slaapt nog wel altijd in een gewone slaapzak, zodat ze wel dat geborgen gevoel heeft, zonder slaapzak in bed gaat ze echt niet slapen. Ook zijn we de eerste paar dagen 1 slaapjes zonder bakedoek gaan doen, daarna 2 slaapjes per dag zonder bakerdoek. Inmiddels slaapt ze dus overdag zonder bakerdoek en 'snachts wél in de bakerdoek.

Ze schrikt idd nog wel eens wakker tussendoor maar dat deed ze in de bakerdoek ook wel. Met de speen vind ze het prima en slaapt ze zo weer in. Gem duren haar slaapjes overdag zo'n 2 á 3 uur, ze is nu 4 mnd oud.

Veel succes meiden. Ik was voorheen ook heel huiverig, dacht dat ze écht niet zou gaan slapen zonder inbakeren maar op een gegeven moment willen ze het niet meer en dan lukt het toch zónder, haha.

jaja... ook hier is het gelukt!!! Ons ventje is UIT DE DOEKEN!! hij heeft er ongeveer 10 weken in gelegen en het lukt hem nu om in een slaapzak te slapen. WAT ZIJN WE BLIJ!!!

Ik heb bij onze Amy ook geprobeerd af te bouwen met één armpje uit de doeken. Het werd een grote hysterische krijspartij. Heel even afgewacht of het zou stoppen maar heb haar snel weer ingebakerd waarna ze zoet ging slapen. Ben dus benieuwd naar de andere reacties op dit onderwerp. Hoe lang hebben jullie ingebakerd?

Marian

tsjonge, ik heb echt tevroeg gejuicht.
Ons vent slaapt zonder de doeken erg onrustig en is na een half uurtje/drie kwartier weer wakker (normaal slaapt hij 2 uur achter elkaar). Dus toch maar terug in de doeken... jammer!!! 's avonds doet hij zijn slaapje wel 'los'. Hij slaapt dan een half uurtje, maar in de doeken weigert hij te slapen en krijst enorm hard. Dus we zijn toch een stapje dichterbij, maar nog lang niet uit de doeken........ balen ;-)!!!

Hoi hoi.,

Wij bakeren Sofie in vanaf dat ze een week of 5 was. Ze is nu bijna 5 maand en ik ben een paar weken geleden begonnen met afbouwen. Wij bakeren in met de Pacco doek.
Ik heb eerst bij haar 'beste' slaapje de doek weggelaten en dat is 's nachts. Dit hebben we 2 tot 3 weken gedaan en nu sinds vorige week laten we ook het eerste slaapje 's ochtends de doek weg. Ze ligt dan gewoon in een slaapzak. Tot nu toe gaat het heel goed. Volgende week even kijken wat we doen, of we dan weer een slaapje weglaten, of misschien stoppen we dan helemaal, omdat ze donderdag weer haar prikjes krijgt.
Maar tot nu toe werkt het langzaam afbouwen het best. Heb de vorige keer na haar prikjes ook geprobeerd om gewoon opeens te stoppen, maar na 5 dagen alleen maar huilen zijn we toch maar weer begonnen en later gaan afbouwen.

Succes!

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan