Inbakeren?

<p>Onze kleine meid is nu 3 weken oud. Ondanks erge krampjes en moeilijk poepen een lieve baby. Overdag slaapt ze in de box en ik probeer 1 slaapje op haar slaapkamer. Dit gaat de ene keer beter dan de andere keer. Afgelopen dagen heeft ze vooral buiten in de kinderwagen gelegen, dit ging ook redelijk goed. Wat opvalt is dat ze ‘s nachts na de voeding bijna op de borst in slaap valt en wanneer we haar terug leggen de oogjes wagenwijd open zijn. Ze is dan ook erg druk met armpjes en beentjes, alsof ze houvast zoekt. Ook beginnen de krampjes dan weer, ze overstrekt zich helemaal en schreeuwt het uit. Ik ben de afgelopen dagen na elke nachtvoeding een uur bezig om haar in slaap te krijgen.  Ik denk erover om haar babynestje in haar bedje te zetten, omdat ze hier wel beter in slaapt. Ook is misschien een slaapzak een idee. Of kunnen we proberen in te bakeren? Wat doet dit dan met haar lijfje als ze dan zo’n buikpijn heeft? En zich dus niet vrij kan bewegen om de krampjes op te vangen?</p><p>Een radeloze moeder...</p>

Je zou eens gewoon kunnen proberen om in te bakeren met een hydrofiele doek? Overdags in de box ofzo en dan kijken of het helpt? Hoef je nog geen puckababy aan te schaffen ofzo. Kijken of het helpt! Hier is onze kleine meid (3,5 week) echt een stuk rustiger als ze ingebakerd is, heeft wel niet zo veel last van krampjes maar wel hele onrustige armpjes en beentjes. :) Succes!

Mijn dochter heb ik ingebakerd toen ze 2 weken oud was omdat ze ook erg onrustig was en daardoor zichzelf wakker hield met haar armen. Dit hielp fantastisch! Vanaf dat moment ben ik op verzoek gaan voeden, dus ook snachts niet wakker gemaakt voor een voeding.  Ze vond rust en sliep door van 23u tot een uur 8/9! (Na 3 maanden niet meer helaas?)
Ze heeft snachts niet zo vaak last gehad van darmkrampjes, dus ik weet niet of het daar ook tegen zal helpen... overdag had ze er wel last van, de enige houding die ze dan fijn vond was liggen op je onderarm kijkend naar de grond. Daarnaast gaven we haar infacol. Ik heb niet het gevoel dat dit hielp.. misschien het proberen waard? 
Inmiddels is mijn dochter 3,5 maand oud en baker ik haar nog altijd in. Ook overdag moest ik dit gaan doen, anders slaapt ze niet of hooguit 5 minuten.
Ik gebruik de inbakerdoeken van swaddle me. Erg tevreden alleen het klittenband slijt op den duur waardoor het niet meer vast blijft zitten. Ik gebruik het doekje dan ook bij elk slaapje. Wellicht dat dit niet gebeurd met een inbakerdoek van een ander merk. Er is veel op marktplaats te koop, echt prima! Maar let wel op het klittenband. 
Heel veel succes! 

Doen jullie ook inbakeren met dit warme weer? 
Hier ligt de kleine in de co-sleeper en is het ook boven nog best warm.. ik durf hem niet goed in te bakeren met doe hitte. Heb pickababy piep gekocht maar nog niet gebruikt. 

Ik baker ook in met het warme weer. Gek genoeg slaapt die kleine prima met die hitte.. 
Wel zonder pyjama, alleen in een romper met korte mouwen. Lijkt me toch fijn dat de schoudertjes nog wel bedekt zijn. Verder doe ik er ook geen dekentje overheen als het echt heel warm is. 

Onze dochter vanaf 5 weken ingebakerd met ze pacco piccolo.  Ze was zo onrustig met armen en benen, ze viel amper in slaap of was meteen weer wakker. Ze sliep veel  beter  en meer tevreden. Ze is nu drie maand en gebruik nu  de puckababy piep. Voor de mini is ze nog te klein. Soms lukt het overdag ook wel om uurtje te slapen zonder in te bakeren.  Hopelijk kan ik snel afbouwen  

Terug
Bovenaan