Inbakeren

Hallo,

Sorry dat ik zoveel vragen plaats.
Onze dochter is bijna 11 weken en wij bakeren haar in, want ze slaat zichzelf continue wakker en ze slaapt gewoon niet als ze niet ingebakerd word.
Alleen wij zitten met een dillema, wij gebruiken vanaf het begin af aan de pacco doeken( ik moet zeggen die kosten was maar die werken echt perfect) onze dochter word hier meteen zo rustig van als ze die aan heeft.
Nu hadden wij het vorige week geprobeerd met een slaapzakje van de Hema dit werkte totaal niet ze maait zich continue wakker en ze slaapt gewoon niet. Toen op advies van vrienden met Fedde en Kees begonnen ( lees op internet wat dit precies is nogal een lang verhasl) dit gebruikt ze sinds donderdag en ze slaapt gewoon niet. Ze maait zichzelf continue wakker en die handjes gaan alle kanten op.
Nu is mijn vraag je hebt van pacco ook de afbouwdoeken, is het een idee om die te gebruiken zodat ze rustig kan wennen aan het afbouwen omdat die pacco doeken echt het beste werken voor haar? En ze zo kan wennen dat ze dadelijk niet meer ingebakerd zit
Wij willen dit namelijk gaan afbouwen omdat als ze dadelijk gaat omrollen ze er anders in 1x vanaf moet van het inbakeren
.
Ik hoor het graag van jullie.

Wat je ook kunt proberen is de armsgaten van het slaapzakje van de HEMA dicht naaien. Dan heeft ze geen last van haar armen. Dat heb ik ook gedaan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat onze dochter nooit strak ingebakerd heeft gelegen maar altijd met haar armen in de slaapzak. En dan de armsgaten dicht (ergococoon slaapzak). Maar misschien het proberen waard voor je geld uitgeeft aan een nieuw, duur slaapzakje. Succes!

Hoi ik herken je zorgen van destijds bij mijn eigen zoontje maar bij ons was het afbouwen van de pacco bij 11 weken echt te vroeg. Toen we moesten afbouwen omdat hij ging rollen, bij 20 weken, lukte het wél in een keer en was het letterlijk een of twee nachtjes wennen. Wij hadden wel de afbouw doek gekocht, via marktplaats, maar uiteindelijk niet nodig gehad. Ik weet natuurlijk niet of jullie dochter al bijna draait, maar ik weet wel dat ik me om dit probleem meer zorgde maken dan dat er iets aan de hand was. Toen mijn zoontje kon draaien, hebben we hem wel direct uit de pacco gehaald. Maar in het begin had hij echt nog niet zichzelf in één keer in een pacco om kunnen draaien. Dus ik zou ook niet zo bang zijn dat je dochter van de een op de andere dag omgedraaid in haar bedje ligt, zonder dat je doorhad dat ze al kon draaien. Succes in ieder geval!

Super fijn je berichtje, wij hadden namelijk zelf het idee mocht xe dat van het een op het andere moment doen, moeten we ineens hiermee stoppen. Ik maak me er inderdaad ook echt druk om, maar missvhien dat we dan nog.lekker gaan inbakeren want dan slaapt zij tenminste zo ontzettend goed en dan kunnen we inderdaad binnenkort de afbouwdoek van Pacco kopen en misschien gaat het dan wel goed.

Want ik heb zelf het idee dat ze dadelijk in 1x omrolt als ze in het pacco doet zit.
Wij gaan vandaag gewoon weer lekker het paccodoek gebruiken en van de week het afbouwdoek bestellen.

Ons zoontje was uiteindelijk ruim 6 maanden toen wij pas konden stoppen met inbakeren. Hij kon toen net een beetje rollen als hij op de grond lag. Daar had hij toen echt nog heel zijn lichaam voor nodig, dus rollen in zijn bakerzak lukte hem nog niet. 
Wij zijn toen direct begonnen met afbouwen: dutjes overdag in de winterslaapzak van puckababy (is voor die kleintjes stug en zwaar, dus geeft nog enigzins de geborgenheid) en in de nachten nog even de bakerzak. Toen de dutjes goed gingen, zijn we in een keer overgestapt en dat ging gelijk goed!
Dat heeft allemaal een paar dagen gekost. Wij hadden het ook wel eens eerder geprobeerd, maar ons zoontje was er echt nog niet aan toe. Volgens de boekjes was mijn zoontje erg laat en was het vanuit ons "gevaarlijk" om nog te doen... maar wij hebben uiteindelijk dus gewoon besloten ons kindje te volgen en dat scheelt een hoop tranen bij iedereen ?

Hier hebben de jongens altijd in een puck-a-baby slaapzak gelegen (die is alleen niet goedkoop). Daar kan je in de variant van 3-6 maanden ervoor kiezen om eerst 1 arm los te laten. Uiteindelijk is het vooral iets waar je kind aan toe moet zijn. Dus wij hebben een aantal keer geprobeerd te stoppen, maar dat werd niets. De oudste was een maand of 6 toen we konden stoppen, hij kon toen zelf een knuffeltje vasthouden, en daarmee stopte het ongecontroleerde bewegen. Bij de jongste konden we ineens stoppen met 4 maanden.

Hier waren ze laat met rollen, pas bij 6 maanden. Maar zoals hier al eerder gezegd. Ingebakerd rollen, en dan ook nog eens strak ingestopt . Ik heb het ze hier nog nooit zien doen.

Hoi, 2 van mijn kinderen hebben ook ingebakerd geslapen in een pacco. Al het andere werkte niet, dan waren ze in no time wakker of kwamen überhaupt niet in slaap. In de pacco kan je ze echt goed en stevig inbakeren, dat hebben sommige kindjes blijkbaar nodig.
Bij allebei heb ik geworsteld met het afbouwen. En bij allebei was er ‘ineens’ een moment dat het lukte. Dit was rond de 5 maanden. Ik denk dat dat te maken heeft met dat ze dan meer controle krijgen over de armen+handen.
Mijn advies zou dan ook zijn: probeer het af en toe één of twee dagen. Lukt het niet, geen paniek. Er komt echt een moment dat het lukt. Als je kindje net omdraait, dan gaat dit met zoveel inspanning en gebruik van beide armen, dat het ingebakerd echt niet zal lukken.

Terug
Bovenaan