Inbakeren

Ik heb nooit vernomen dat er afbouw doek van pacco is? Wij hebben bij beide dochtere pacco doeken gebuikt. Inderdaad erg fijn. Bij de eerste ineens moeten stoppen ondat die al heel vlug rolde. Bij de 2e dus op tijd begonnen met afbouwen. Eerst tijdens de middag slaapje 1 arm los (wij hebben hiervoor de gewone pacco doek gebruikt), daarna een week ook in de nacht een arm los. Armen afgewisseld. En daarna een week allebei de armen los. Na die week is ze gaan slapen in een slaapzak. Voor ons heeft het erg goed gewerkt. 

@ MGF ze hebben afbouwdoeken van Pacco inderdaad wij hebben allebei de doeken van Pacco gebruikt wij zijn er echt over te spreken.

Hoe hebben jullie bij het pacco doek 1 arm los gedaan?

We hebben 1 arm gewoon gedaan zoals hoort zeg maar en dan hebben we hem wat schever gedaan en de andere arm eruit gelaten. Zat altijd wel goed strak en aangesloten. En als we zonder handen deden maakte we hem om haar middel vast en onder haar oksels. Bij de eerste ben ik gaan lezen (ruim 3 jaar  geleden) en las om 1 arm los te doen om af te bouwen. Wist bestaan van deze afbouwdoeken niet.Maar als er echt een speciale afbouwdoek is weet niet of dit de beste en/of veiligste manier is.  Misschien consultatiebureau vragen om tips?

11 weken is best jong om af te bouwen, dus maak je geen zorgen als het nog niet lukt! Destijds heb ik mijn dochtertje uitgebakend (pacco) met 4 maanden, stapje voor stapje en die was er binnen een week vanaf.
Ik wilde mijn zoontje met 9 weken proberen uit te bakeren omdat de opvang in eerste instantie niet wilde inbakeren, maar dat was echt te vroeg. We zijn toen wel overgestapt op de ergococoon, iets meer vrijheid en een veel lagere tog (versie TOG0.2) zodat er met warme dagen geen probleem is en dat laten we voorlopig gewoon nog even (is nu 14 weken). Denk dat we het over een maandje weer eens proberen.

Wij gebruiken ook de inbakerdoeken van pacco en vind ze echt ideaal! Ons dochtertje van 14/15 weken slaapt nu in de pacco afbouw doek. Zij heeft het geborgen gevoel nodig anders slaapt ze niet. Nu sinds een week ongeveer dus over op de afbouw doek. In 1x de armen vrij gedaan in die doek en dat werkte goed. Ze wilt namelijk graag op haar handjes sabbelen dus helemaal ingebakerd vond ze niet echt fijn meer. Vandaag had ze weinig geslapen overdag omdat we weg waren en vanavond kwam ze niet in slaap met de armpjes los. Ze maaide zichzelf steeds weer wakker. Dus toen de armsgaten weer dicht gedaan en ze ligt nu weer geheel ingebakerd te slapen. Morgen maar weer haar armpjes eruit halen voor de slaapjes. Deze afbouw doeken vind ik dus ideaal omdat ze nog steeds die geborgenheid rond hun lijfje hebben.

Bij ons lukte het afbouwen met inbakeren ook pas rond de 6 maanden. Hij kon toen wel omrollen maar nog niet in bed met zijn inbaker pacco aan. Wel steeds goed in de gaten gehouden. Eerder wel geprobeerd af te bouwen maar vaak zonder succes, werd ik ook heel onzeker van maar achteraf denk ik dat hij er eerder gewoon nog niet aan toe was. 11 weken is dus nog echt heel jong hoor en dus nog geen probleem als het nog niet lukt. 

uiteindelijk hebben wij rond de 5 maanden de afbouw doek van pacco gekocht. Geleidelijk elke keer een armpje eruit en toen dat goed ging beide armen maar wel de doek nog een tijdje gebruikt zodat het ritueel en het geborgen gevoel van de doek nog even blijft. 

dit was in de zomer dus toen het wat kouder werd hebben we een normale slaapzak gekocht en dit ging eigenlijk meteen goed toen. Hij gaat nu ook zijn hele bed door en vindt het heerlijk om op zijn buik of zij te slapen.
komt vanzelf echt goed, ook al dacht ik toen ook dat hij tot z'n 18e ingebakerd zou moeten slapen ?

Terug
Bovenaan