Inbakeren

Hoi

Wij zijn ook gestart met bakeren via boekje Inbakeren brengt rust van Ria Blom

In 1 hydrofielluier ivm verhoogde kans heupdysplasie. (overleg cb).
Er zijn al veel onderwerpen over bakeren maar begin toch met een nieuwe discussie.
Vrijdag zijn wij begonnen.
Volgens het volgende ritme:
voeden.
knuffelen
spelen box.
eerste teken naar bed.
Volgens een ritme gaat ze in bed.
Verschonen, bakeren, rolgordijntje dicht, in bed, kusje, aai bolletje, gordijnen dicht, slaap lekker en we gaan weg.
Nu slaapt ze veel meer. Ze huilt nog wel elke keer. Meestal een minuut of 9 en dan valt ze in slaap.
Wat zijn jullie ervaringen. Gaan ze op een gegeven moment stoppen met huilen?
Hoe gaat de avond?
Gisteravond was ze moe. Ze heeft een kwartier gehuild dus 5 minuten aan de borst. Weer een kwartier gehuild dus volledige voeding. Terwijl ik niet het idee had dat ze honger had.
Wat zouden jullie doen. Weer 5 minuten borst of toch wel een volledige voeding?
Lastig hoor.
Het brengt al zoveel rust maar ben nog erg onzeker.

Visjes

Hoi Visjes,

Ik ben nu 2 weken aan het bakeren en het gaat goed!
Regelmaat in je handelingen is echt belangrijk, gewoon doorgaan met hoe je het nu doet. Wat je vragen betreft:
Roy heeft nogsteeds wel eens dat hij zichzelf in slaap moet huilen.
Vaak wel een kwartier lang. In het begin vond ik dat heel moeilijk, maar we hebben gewoon doorgezet en ze mogen best even huilen. Pak ze dan NIET op, want het is juist zo belangrijk dat ze zichzelf in slaap kunnen krijgen, in hun bedje en niet bijv. telkens op onze arm.
Hou je hier wel aan. Je moet voor jezelf een maximum stellen hoe lang je kleine mag huilen. Ik stel altijd 20 min als max, maar meestal huilt hij niet zo lang. Als ie bijv toch langer huilt maar nog lang niet aan voeding toe is, probeer ik hem wat te sussen door een aai over zn bol en even langs zijn lichaampje strelen. Zodat hij voelt dat het goed is en hij gerust kan gaan slapen, maar probeer NIET te praten tegen ze.

Toen ik nog niet aan het bakeren was, gaf ik Roy ook vaak even de borst, als ''troost'' wat jij volgens mij ook doet he? Een verpleegkundige van het cs raadde dit meteen af!!! Want zo is er totaal geen regelmaat. De kleintjes krijgen dan te pas en te onpas eten en weten niet waar ze aan toe zijn, probeer echt je te houden aan min. 3 uur ertussen. (Ik weet natuurlijk niet hoe oud je baby)
Je consequent houden aan het riedeltje waar ze aan moeten wennen:   bijv. slapen-voeden-verschonen-knuffelen-box-bij moeheid weer slapen etc.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Wij zijn in elk geval heel blij met het inbakeren!

Hoi Happy,

Volgens het boekje moeten wij haar na kwartier huilen 5 minuten troost geven aan de borst. Dan weer in bed. Mocht ze dan nog een kwartier huilen moeten wij haar een volledige voeding geven.
Dit is om te leren huilt ze om honger of huilt ze om dat ze moe is.
Zo leert zij ook om te zelf in slaap te komen.
Als het goed is moet dus de troost borst er af gaan.
Ze laat nu al netjes 3 a 4 uur tussen de voeding soms zelfs meer.
Ze is 5 weken oud.
Ze komt 's nachts niet meer en heeft overdag ongeveer 5 a 6 voedingen.
Bedankt voor je reactie.
Ben je helemaal van het bakeren af?
Hoe ga je afbouwen of heb je dit gedaan?

Gr.
Visjes

Het duurt ongeveer 6 weken voordat je kindje echt 100% aan de regelmaat is gewend, dus geef het de tijd. En 's avonds huilen de meeste kinderen langer dan overdag. Pak haar dan niet te snel op. En probeer vooral naar je kindje te luisteren. Er zijn verschillende soorten huiltjes, probeer ze te leren herkennen.

En de allerbelangrijkste tip: ga niet opvoeden vanuit boeken! Het boekje van Ria Blom is zeker leerzaam, maar kinderen houden zich niet aan regels, want ieder kind is anders. Boeken zijn er om je te inspireren en een leidraad te geven, maar om alles op de letter nauwkeurig te volgen omdat die persoon dat schijft???? Kijk en luister naar je kind, dat is altijd beter. Volg je gevoel, dan zit je goed.

Succes! Groetjes, Marisa

Ben het met Marisa eens dat je niet álles volgens
het boekje moet proberen, daar word je zelf heel
nerveus van. Ik doe het ook vooral op gevoel, al heb
ik het boekje van Ria Blom (twee boekjes zelfs) wel gelezen
en neem ik het er nogsteeds wel eens bij als leidraad of
voor tips.
Die troostborst mocht ik dus bijv. niet meer geven, omdat
mijn kindje last heeft van krampjes en zo konden zijn darmpjes
nooit echt rust vinden. Maar missch in jouw geval werkt het
juist wél !!

Zo zie je maar, bij iedereen werkt het anders, logisch...
elk kindje is weer verschillend!!

Ik ben trouwens nog niet gestopt met bakeren, we zijn nu iets
langer dan 2 weken bezig maar gaan er zeker nog mee door.
Inderdaad.. 6 weken tijd om echt te wennen is wel nodig.
Succes!

Hallo,
ik heb goeie ervaringen met het inbakeren op mn werk. Ik werk in de kinderopvang. Maar mijn ervaring is dat veel kinderen al bij het inwikkelen al rustig worden. Nu bij mn eigen zoontje is dit niet... hij word er voornamenlijk erg boos van! (ws omdat ie zn armen niet kan bewegen)
Is dit normaal? Gewenning???

Alvast bedankt!
Gr. mama van Jelte (7wk)

Wij zijn nu ook bijna 2 weken aan het inbakeren en het slapen gaat erg goed.
Hij huilt soms nog wel tijdens de slaapjes (overdag), maar het inslapen vanuit wakkere toestand gaat super!
We letten dan ook echt op de vermoeidheidsverschijnselen en dan meteen naar bedje.
Uiteindelijk zie je je kind niet echt veel op een dag he!! Uurtje na het ontwaken en het is alweer gapen en slapen.
Tijl is bijna 6 weken, maar komt (helaazzzz) nog wel voor de nachtvoeding.
Was dat maar vast over....

Terug
Bovenaan