Inbakeren

Hallo allemaal,

Net onze kleine meid naar bed gebracht. Ik vind het nog steeds vreselijk om dat huilen aan te horen. Zit dan ook nu met kromme tenen achter de computer. Ik weet dat ik haar moet laten huilen, maar ik blijf het toch moeilijk vinden. Ben wel erg blij dat er meer bezig met inbakeren zijn. Ik vind dat je van de meeste mensen toch alleen maar roze wolk verhalen hoort. Tenminste tijdens mijn zwangerschap was dit wel zo. Ik wist wel dat de eerste periode een mooie maar ook zware periode zou  worden, maar toch  had ik niet verwacht dat ik het  zo zwaar zou kunnen zijn.  Zeker als je een kleintje hebt wat veel huilt en dan nog die rot hormonen waar ik vooral de eerste twee weken veel last van heb gehad. Vind het erg fijn om met de mensen die ook aan het inbakeren zijn ervaringen uit te wisselen. Maken jullie je af en toe ook zorgen om de baby. Ik bedoel Lynn is zo rusteloos en zo beweeglijk dat ik af en toe wel afvraag of het allemaal wel goed gaat met haar. Wel merk ik dat het, zeker mede door het inbakeren, dat het met de dag beter gaat en dat ik steeds meer van onze kleine meid ga genieten.

groeten,

Ils

Oja ik wilde reageren op hoe lang je moet inbakeren. Dit verschilt per baby. Als je er vroeg bij bent is de richtlijn zes weken consequent inbakeren en dan zes weken afbouwen. Maar ja dit is maar een richtlijn. Als je ziet dat je kindje er niet aan toe is om af te bouwen, zou ik gewoon nog even doorgaan. Tot zes maanden is het verantwoord om in te bakeren. Ik gebruik trouwens in plaats van doeken de Pacco. Wat gebruiken jullie?

ils

Hoi Ils,

Het aanhoren van dat gehuil gaat je door merg en been he!?
Niet leuk! Ik ken het. Overdag huilt Roy nogsteeds wel vaak tijdens zijn slaapjes (valt dan vaak wel weer in slaap), maar de nachten gaan supergoed nu. Sinds een paar nachten slaapt meneer zelfs helemaal door!! De avonden, weten we nu, huilt ie veel... ook in onze armen.
Ik heb dan soms echt het idee dat er iets mis is en volgens mij
zijn het krampjes. Ik doe er dan ook alles aan om dat te verminderen, maar het blijft doorgaan. Volgende week weer naar het cons.buro, dus even weer melden.
Het inbakeren op zich bevalt ons prima!! Hij legt zich er helemaal bij neer, wordt er meteen rustig van en dat doet ons allemaal  goed!!!

Succes en we houden elkaar wel op de hoogte!

Groetjes Happy
en Roy 11-06

Hoi mama van Jelte,

Ik herken het... wij waren nu 5 dagen aan het bakeren. (waarvan 3 dagen volgens strak regime) toch bleef onze dochter heel heel erg hard huilen en maar met haar handjes wurmen.
Gisteravond lang met mijn hubbie gesproken en we zijn tot de conclusie gekomen te stoppen met bakeren.
Geen goed gevoel bij het bakeren. Wel bij de regelmaat.
We hanteren op dit moment nog wel het strakke ritme.
Voeden, knuffelen, wanneer ze nog niet moe is spelen in de box, eerste teken slaap, meteen naar bed.
Nu is het de eerste dag maar ze huilt niet meer zo vreselijk als wat ze heeft gedaan.
wij hebben een verhoogde kans op heupdysplasie en dan mag je niet bakeren.
Toch op advies cb wel bakeren. Nu hebben wij de arts het bakeren min of meer in de mond gelegd.
Artsen zijn soms zo makkelijk wanneer je zelf met een oplossing aan komt.
We waren te wanhopig.
Fijn dat ik het bakeren mocht delen.
Kom nog zeker langs want huilen blijft ze vast doen.
Ik baker dan wel niet meer maar volg wel het ritme wat er zo'n beetje aan verbonden is.

Wat betreft de roze wolk... mensen die zeggen oh wanneer je bent bevallen ben je alles vergeten... die snap ik niet.
Zeker maakt de kleine alles goed maar vergeten doe ik de pijn niet.
Moeder zijn is een zwaar beroep. Zeker zijn er roze momenten maar wanneer je kindje rusteloos is en veel moet huilen is die wolk soms zwart!
succes allemaal!

Visjes

Hoi meiden,

Zit eigenlijk bij het najaar 2006 Forum maar MOEST hier gewoon even op reageren. Ons lieve ventje huilde  vanaf dat  hij 4 weken was 10 tot 15 uur per dag. Het ging maar door, ik was kapot. Had vreselijk medelijden met mijn lieve kindje maar wist gewoon niet meer wat ik moest doen. HApost, huisarts, CB, osteopaat, alles gezien. Toen zijn we gaan inbakeren. De eerste week echt afzien! Heel moeilijk maar gewoon doorgezet. Wij lieten hem een half uur huilen en vaak viel hij dan in slaap. Ook niet kijken tussendoor! Soms eventjes om het hoekje of de doeken nog goed zaten. Ik ben zo'n beetje drie weken thuisgebleven met joran, alleen een enkel keertje een wandelingetje in de doeken. Na een week ging het beter, na twee weken nog beter en na drie weken werd hij rustig als hij de doeken zag! Hij sliep heerlijk 2,5 3 uur achter elkaar en begon ook door te slapen! Wel naast ons bed want ik wilde hem goed in de gaten houden met die doeken. Toen zijn we steeds iets meer gaan doen met hem overdag. Ik heb me dus wel heel strak aan het boek gehouden van Ria Blom, want dit had Joran echt nodig. Na een week of 7 werd Joran boos als ik hem inbakerde en bleek na de vaccinatie (waarna je niet mag inbakeren) dat joran heel goed sliep zonder de doeken. Toen zijn we ineens gestopt. Wel de armpjes nog strak onder het dekentje en in een gewoon slaapzakje. Joran bleef wel huilen met inslapen en dat doet hij nu soms nog. Nu kijk ik wel eventjes na een kwartiertje maar hij kan kruipen en kruipt al huilende zijn hele bedje door en dat vind ik zo sneu. het spelen in de box hanteren wij ook nog best wel strikt, we voelen ons er allemaal prettig bij. Maar wij hebben dankzij het inbakeren en de regelmaat (dat is idd het allerbelangrijkste!!) een leuk en opgewekt kindje! Joran lacht heel veel en het huilen doet hij bijna niet meer! Dus: het komt allemaal goed!!!

Heel veel succes en sterkte!

Groetjes, Susan

Hoi allemaal,

Ik ben in Amerika bevallen in een fantastische kraamziekenhuis en daar bakeren ze   de babies vanaf geboorte in en leren ze je als ouder hoe om in te bakeren en te ontdekken of je baby daarbij gebaard is. Dus toen onze kleine meid geboren was zijn we meteen begonnen met inbakeren totdat ze ong 3 en 1/2 week was en dat ging zeer goed.   Ze is nu ondertussen bijna 11 weken oud. Maar ik persoonlijk ga bij de volgende zeer zeker inbakeren omdat het mij zeer goed bevallen is.
Nu hebben we ontdekt dat ze een echte buikslaapster is dus ze slaapt nu op haar buik.
Dus ik zou zeggen als je merkt dat het werkt doe het!

Groetjes,
Patricia

Hallo allemaal,

Ben nieuw op dit forum en mama van 2 kids, een zoon van 4 en een dochter van 12 weken.
Ook wij, zijn uit pure wanhoop, gaan inbakeren omdat onze dochter zo onrustig was.
Veel maaien met armpjes, huilen, constant voeden etc.
Naast het inbakeren zijn wij ook met haar naar de osteopaat geweest.
Dit heeft zo goed geholpen dat ze na een week of 5 niet meer in de inbakerdoek hoeft.

groetjes Angeliek

Terug
Bovenaan