Indalen?

Hi,

Zijn jullie kindjes al ingedaald?
Ik ben nu 34 weken maar de mijne is volgens mij nog niet ingedaald. Nu schijnt dat vaak voor te komen, zeker bij een twee of derde. Maar mijn eerste 2 kids zijn ook nooit ingedaald. En dat waren lastige bevallingen.
Nu ben ik een beetje bang dat deze ook niet gaat indalen (het hoofdje is ook groter dan gemiddeld).
Misschien houdt het allemaal wel verband met elkaar (grote hoofdjes, smal bekken = zware moeilijke bevalling).

Moet morgen weer naar de verloskundige. Ga t daar ook bespreken, maar ben benieuwd hoe dat bij jullie zit.
Misschien iemand ervaring met niet indalen en toch een 'makkelijke' bevalling?

Gr. Mama3007

Nee, die van ons ligt nog dwars :)

Ik weet het niet meer zo goed maar volgens mij zat de eerste niet helemaal ingedaald. Hoofd beetje schuin. "Zakte" niet op zijn plek met bevallig. Hierdoor wat stagnatie en geen persweeen. Daar aangekomen iets meer persdrang. Hij was 4240 gr maar er was ruimte genoeg dus geen zware bevalling.

Ik zou je zorgen bespreekbaar maken. Als je er in stapt met het idee dat het moeilijk wordt kan het alleen meevallen? Maar het moet wel haalbaar zijn!

Ons tweede kindje was ook niet ingedaald, omdat de weeën niet doorzette hebben ze m'n vliezen gebroken. Daarna duurde 't maar 2 uur voordat hij geboren werd, dat viel dus wel mee. En dat terwijl hij 4700 gram woog.
Onze eerste was ook niet ingedaald, heb daarom toen een ruggeprik gekregen om de bevalling wat sneller te laten verlopen. Bij een volgend kindje is het niet meer zo erg als ze niet ingedaald zijn.
Ik zal 't zeker bespreekbaar maken met je verloskundige! Wel wat prettiger om gerust aan een bevalling te beginnen!
Liefs

Jammer genoeg geen ervaring met een 'makkelijke' bevalling, eerste was ook niet ingedaald. Eerste stuk tot volledige ontsluiting ging goed, maar daarna begon het, geen persweeen, niks! Baarkruk en heel het ratteplan geprobeerd, uiteindelijk toch naar het ziekenhuis, daar weer baarkruk, bed, baarkruk, bed, maar kwam niet meer op gang.. Na nog 2 uren bezig geweest te zijn leek ik wat drang te krijgen en zouden hun wel ff de vacuümpomp tevoorschijn halen, hmm, niet fijn als je geen echte persweeen hebt en er toch flink wordt getrokken.. Bleek dat ie de spildraai niet kon maken omdat hij vast zat achter m'n bekken. Arm kind had een hersenschudding en een enorm punthoofd, dacht dat het nooooooit meer goed kwam ;-) Nu is de kleine ook nog niet ingedaald, mag hopen dat het wel gaat gebeuren en ik niet weer zo'n rot einde van m'n bevalling heb, maar goed, we zien het allemaal wel weer, moet eruit hè, hoe dan ook ;-)

Bij mijn 30 weken controle vertelde de verlosk dat hij met hoofd in bekkeningang zit dus met indalen bezig is. Het is mijn eerste dus heb geen ervaring. Wat ik rond mij heen hoor is dat bevallingen toch altijd anders kunnen verlopen.

Gister met de verloskundige gesproken hier over. Het komt er in t kort op neer dat ze er geen zinnig woord over kunnen zeggen. Kan alle kanten op.
Gister lag ze ook met haar rug naar achter en beentjes/ armpjes naar voren (tegen mijn buikwand aan). Als ze op die manier ligt en zakt wordt t weer een sterrenkijker. Iiiieeeeks!!!!
Was mijn eerste ook en dat was echt een hel.

Ik neig dus steeds meer naar een ziekenhuis bevalling.... Anhoewel ik t liefste thuis zou bevallen.
Maar ik denk dat ik het niet aan durf.

Terug
Bovenaan