Indeling babykamer

<p>Over 5 weken naderen we de datum dat onze kleine meid ongeveer verwacht wordt. </p><p>Nu zit ik een beetje met de spulletjes mijn vraag is wat hebben jullie in de commode liggen en wat in de kast. Ik heb nu vrijwel niks in de commode behalve een vooraad pak pampers en badcapes.</p><p>Wat is handig? Tips zijn welkom. </p><p> </p>

Ik moet zelf ook nog bevallen, dus mijn commode is niet ingericht op ervaring. 
Ik heb er in elk geval alle rompers in zitten, al het hydrofiel, een opengemaakt pak luiers en billendoekjes. De verzorgingsproducten (billen zalf etc.)
In de onderste lades de badcapes en wat spulletjes die ik niet zo vaak ga gebruiken. 
In de kledingkast heb ik de kleertjes hangen en liggen lakentjes en dekentjes etc. 

Ik heb in de commode hydrofiele doeken, badcapes, voorraad luiers, voorraad verzorgingsproducten.. en een mandje op de commode met luiers en luierzalf! Oja en een bakje met klikdeksel voor de billendoekjes. In de grote kast liggen dan, naast kleding en accessoires, lakentjes en ampullen voor de luieremmer. Gewoon even ondervinden wat je fijn vindt, maar luiers en luierdoekjes op de commode ipv erin vind ik wel heel fijn!

Ik heb in de bovenste la van de commode goed georganiseerd doormiddel van de mandjes van de ikea! Luiers, rompers, sokken, billendoekjes, hydrofiele doeken enen verzorgingsspulletjes.
Daaronder al het beddengoed, slaapzakken en handdoeken.
En daar weer onder alle andere rommeltjes aan zwembandjes, speelgoed wat niet gebruikt word, doosje met nog wat spenen enzovoort.
In zijn grote kledingkast heb ik al zijn kleren in de maat wat hij nu draagt en een maatje groter. Helemaal onderin de kast staat een grote opbergbox met alle kleren wat hem nog niet past. 
Vooral gaan voor praktisch!

Ik heb in de bovenste la van de commode alle kleertjes liggen en een bakje met de cremetjes, paracetamol, zoutoplossing etc.
In de tweede la liggen de hydrofiel-luiers, grote hydrofielluiers en overtrekken van het verschoonkussen.
In de ondersta la heb ik al het beddengoed, slaapzakjes, kruik en de overige spulletjes die we weinig gebruiken. 

Ik vind het persoonlijk wel makkelijk dat alles in handbereik ligt. 

Ik heb in de bovenste la verzorgingsproducten, rompertjes, speentjes, sokjes, (bad)thermometers en schoentjes. In de middelste la slabbetjes, (XL) hydrofiel luiers, washandjes, monddoekjes en badcapes. Dan ligt er in de onderste la beddengoed, hoezen voor het aankleedkussen en nu nog wat voorleesboeken enzo.

Ik had eerst al zijn kleertjes in de kast en in de commode de doeken enzo. Toen adviseerde de kraamhulp om iig ook rompers in de commode te doen, stel je moet alles verschonen,  dan heb je dat bij de hand en hoef je niet met kind en al naar de kast. 
Heb er verder de luiers, verzorgingsproducten, washandjes en badcapes, aankleedkussenhoes en dus de hydrofiel doeken erin. 
Kleren en beddengoed in de kast.

Terug
Bovenaan